Nu Online
Momenteel zijn er 28 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uur huwelijksviering

  5-7-2006 9:02:49
hallo iedereen,
ik zou graag eens jullie mening willen over het volgende:
wij huwen volgend jaar op 07.07.2007. ik twijfel nu of ik mijn viering in de namiddag zou doen of in de voormiddag zo rond 11.00h.
het lijkt me misschien praktischer de viering in de voormiddag te doen, dan hebben we alle tijd voor de foto's en op het gemakje onze receptie te starten en zo
wat denken jullie?

sofie
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1112


Debra
11-8-2006
 Meld misbruik5-7-2006 9:40:26

Hoi,

Persoonlijk zou ik dit niet doen. Ik zou de huwelijksviering in de namiddag laten doorgaan want anders heb je teveel tijd over. Voor jullie valt het op te lossen met de fotosessie maar voor de familie wordt het dan echt wel een heel lange dag vol met wachten.

Debra
11/08/06



Vanessa
9-9-2006
 Meld misbruik5-7-2006 11:01:33

Hello
Wij trouwen op 9/9/06 en doen onze mis om 10 u... maar we doen ook onze receptie aanlsuitend van 12u30 tot 14u30 en dan begin het feest, met om 17u30 mensen die erbij komen voor het dessert en het dansfeest en later op de avond is er een kaas en charcuteriebuffet.
het is een ander soort feest op die manier. We doen het zo omdat mijn familie de grootste is en helemaal uit het buitenland komt.

groetjes
Vanessa
09/09/06



Inge
14-10-2006
 Meld misbruik5-7-2006 11:30:42

wij hebben om half 12 de trouw voor de wet en pas om 2 uur in de namiddag de kerkelijke viering. tussendoor worden er dan familiefotos getrokken, en nadien de fotos van ons
is ideaal, dan zit ge nooit te niksen hé ;-)



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik5-7-2006 12:40:28

Wij hebben heel bewust gekozen voor de voormiddag, om 11u.

Niks dan voordelen vind ik.

Voor ons: de fotoreportage. Nu hadden we van 13u (vlak na het broodjesbuffet) tot 16u (tot aan receptie) de tijd. Echt geen overbodige luxe.

En ook voor de familie kwam dit goed uit. Bij zitten namelijk met 4 kleine kindjes (van 3 tot 6 jaar). En die zijn in de namiddag nog eventjes naar huis gegaan om een dutje te doen, de oudsten konden dan toch in hun eigen omgeving nog even rusten. De ouderen van de familie bleven in de feestzaal, zij deden wat langer over de broodjes, en konden de namiddag in de tuin van de feestzaal doorbrengen met een drankje erbij.

Ik kan het dus wel aanraden om je mis te houden om 11u. Is ook beter voor de zenuwkes... Dan ben je in de namiddag bij de foto's lekker ontspannen.

Groetjes,
Lindsay
06/05/06



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik5-7-2006 12:43:00

Hey,
Onze huwelijksviering is om 15.00 uur. Aansluitend op de viering rijden we met iedereen naar de feestzaal waar de receptie begint. Een tweetal uur later start het avondfeest. Wij gaan onze foto's voor de viering nemen. De fototgraaf vroeg om toch zeker twee uur vrij te maken voor het trekken van de foto's. en ondertussen staat die grote groep mensen dan te niksen. Dus de foto's voordien en na de mis onmiddelijk met iedereen een glaasje drinken. Zo verliezen de gasten ook niet teveel van hun tijd.

Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Heidi
9-9-2006
 Meld misbruik5-7-2006 12:45:19

Wij doen onze wettelijke trouw om 12u30 in Leuven (tijd genoeg dus om mij klaar te maken), gaan daarna snel een terrasje doen op de Grote markt.

Om 14u30 is dan onze huwelijksmis, maar we moeten nog een 20-tal km rijden daarvoor dus daar is de tijdsperiode ook gevuld.

Receptie start om 17u00, gevolgd door het avondfeest om 19u00.

Foto's laten wij de ganse dag door nemen, er is geen aparte fotosessie dus suite moet dus eigenlijk nooit echt wachten.

Heidi
09-09-06






Nele
9-6-2007
 Meld misbruik5-7-2006 17:32:15

Dag Sofie!

Je krijgt hier verschillende reacties, maar ik wou mijn mening toch ook wel eens met je delen.

Ik hoor zo vaak van bruidjes en bruidegoms dat een huwelijksdag voorbij vliegt! Bij deze vind ik dat je er dan ten volle en zo lang mogelijk moet van genieten.

Ikzelf trouw volgend jaar in juni. Onze huwlijksmis vindt plaats om 11u, gevolgd door een lunch op het kasteel met de suite en daarna een fotoreportage. Receptie begint dan om 16.30u tot 18u en vanaf 18.30u ontvangen we iedereen voor het avondfeest.

Ok, je moet vroeg opstaan als je in de voormiddag je huwelijksviering hebt, maar tenslotte geniet je dan ook langer van die dag...

Je ziet maar wat je beslist. Laat het ons anders maar weten via dit forum! :-)

Groetjes, Nele.



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik5-7-2006 18:21:29

Hangt er van af hoe ver je van je familie af woont en zo. Wij hebben de namiddag gekozen voor huwelijk omdat we ons dan niet te veel moesten opjagen 's morgens en receptie en avondfeest dan direct ba de mis konden. Wij wonen op dik een uur rijden van de meeste van onze familie en vrienden en dan heb je al snel een bijna lege kerk of mensen die heel wat kilometers op een dag 2 keer moeten doen... De foto's nemen we vooraf. Eerst vond ik dit een nadeel omdat de magie wat gebroken is dan maar anderzijds is het beetje raar om elkaar pas vlak voor de mis te zien. Ik zal zo al nerveus genoeg zijn en na de foto's zijn we toch al weer wat meer gewend aan elkaars andere uitzicht en hebben we elkaar als steun voor de zenuwen ;-)

Succes met het beslissen!



Veroniek

 Meld misbruik6-7-2006 10:05:02

Hoi Sofie

Ik lees hier alle reacties en je ziet dat hangt dus af van jezelf... Kies waar jij denkt je het gemakkelijkst bij te voelen.

Wij trouwen in juli volgend jaar.
In de voormiddag nemen we de foto's, dan komt de rest van de familie toe om een broodje te eten bij mijn ouders thuis. Dan om 14.00 trouwen we voor de wet en om 15.00 trouwen we voor de kerk. Dan gaan we naar de feestzaal, ons even opfrissen om dan de receptie en het avondfeest te laten doorgaan.

Wij hebben ook familie die uit West-Vlaanderen moet komen (zelf zijn we van Oost-Vlaanderen) en als ze dan tussen de kerk en de receptie niets moeten doen is ook vervelend en nu sluit alles mooi aan...
Onze broers en zussen vinden het ook goed dan hebben ze in de voormiddag rustig de tijd om hun klaar te maken...

Dus je ziet alles hangt af van hoe jullie hetzelf willen!

Veel succes met de keuze nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



els

 Meld misbruik7-7-2006 8:19:31

Hou er wel rekening mee dat begrafenissen voorang kunnen krijgen. Bij ons is het zo dat je je mis in de voormiddag kan leggen, maar komt er die dag een begrafenis tussen dan moet de huwelijksmis verplaatst worden. Daarom hebben wij ervoor gekozen om de mis 's namiddags te doen. Wij nemen de fotoos tussen de wet en de mis.

Groetjes,

Els



Christophe

 Meld misbruik10-7-2006 14:48:55

het klinkt misschien stom, maar ik zou het in de voormiddag doen. 's middags gaan de meeste trouws door en indien je gebruik wil maken van bijvoorbeeld muzikanten, zijn deze reeds geboekt 1 jaar op voorhand.

alvast veel succes met de verdere voorbereidingen,

christophe
www.elmevents.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info