Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer + waarover eerste gesprek met priester?

  5-10-2011 15:06:52
Hoi iedereen,

Met nog een dikke 230 dagen of 7,5 maand op de teller vraag ik me af wanneer ik de priester best contacteer voor een eerste gesprek.
Datum en uur liggen al vast, dus het zou meer over de inhoud van de viering gaan. Ons misboekje zit zo goed als ineen en we zouden het hem graag tonen. Wordt dat gedaan bij een eerste gesprek? Of anders geformuleerd: waar gaat het eerste gesprek zoal over? Kan je dan ook al zaken aanhalen als versiering, rode loper, prijs viering ed?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Lindsy

Lindsy
25-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1379


caroline
9-6-2012
 Meld misbruik5-10-2011 15:29:02

Ey Lindsy,

Toen ik belde naar Ivan (pastoor van stekene) om de viering vast te leggen, zei hij dat ik best een half jaar op voorhand eens belde voor de zaken zoals de versiering en al. Dan 2 à 3 maand voor de trouw moesten we terugkomen voor de ondertrouw dacht ik. Ik heb het allemaal opgeschreven thuis, anders kijk ik wel eens als je wil :). Je kan hem er ook altijd voor bellen denk ik hoor.



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik5-10-2011 15:48:04

Hey Lindsy,
Wij trouwen een klein maandje voor jullie & hebben nogal een 'losse' pastoor.
Hij zegt dat november (6maandjes voor de trouw) dus, ruim tijd is om met elkaar af te spreken en dan het misboekje en de details door te nemen samen.
Mijn verloofde en ik hebben toevallig een week verlof in november en gaan proberen dan eens met de pastoor samen te komen. Ons misboekje is ook zo goed als af, alleen de liedjes moeten we nog kiezen.... :-) xxxx



Silke
5-5-2012
 Meld misbruik5-10-2011 15:57:43

Wij worden opnieuw opgebeld voor de ondertrouw en andere zaken te regelen in januari. Maar als je je misboekje wil laten verbeteren kun je het misschien wel naar hem mailen met de vermelding als ie misschien tijd heeft of ie het wil bekijken. Hebben wij ook gedaan (met het gedacht dat we daar dan nog een tijdje op moeten wachten maar halfuur tot uurtje later hebben we het al verbeterd terug gehad).

Groetjes,

Silke



tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-10-2011 17:43:32

wij hebben ons eerste gsprek al gehad wilde ie zelf zo vb misboekjes mee ,had versiering enz besproken hij wilde vooral meer over ons weten opleiding hoe elkaar leerde kennnen enz volgende afspraak is 9juli bespreking misboekje en de kleine details en de "kerkelijke" ondertrouw maar ik denk erover om te vragen of het nie al in juni kan want ik zou dan graag mijn uitnodingen laten drullen en verzenden voor de zomer en tzou gemakkelijk zijn om dan van de eerste keer alles te kunnen laten afdrukken



Caroline
28-4-2012
 Meld misbruik5-10-2011 18:45:33

Ik vind het gek dat jullie het misboekje al af hebben voor het allereerste gesprek met de pastoor. Heeft hij dan helemaal geen inbreng?

Wij trouwen zelf in de kerk, niet met een pastoor maar met een diaken. Wij hebben volgende week maandag (10/10) onze eerste afspraak en wij mochten absoluut niets voorbereiden. (We moesten met een lege geest komen)
We mochten onder geen beding al 'voorgekauwde' teksten van het internet nemen.

Hoe zit dat dan bij jullie?
Verwerken jullie dan ook persoonlijke teksten in de viering?



Silke
5-5-2012
 Meld misbruik6-10-2011 11:31:46

Dag Caroline,

Wij hebben in ons misboekje echt geprobeerd zoveel mogelijk persoonlijke teksten te steken. Maar hebben ook steeds in contact met de pastoor gestaan om te vragen of deze teksten goed genoeg waren (sommige vond hij niet kerkelijk genoeg).

Dat was de reden waarom we nu al begonnen zijn want als we dit in januari moesten doen werd de tijd misschien wat krap voor nog leuke teksten te zoeken (in januari moet iedereen die in dat jaar trouwt op gesprek bij pastoor dus krijgt hij heel veel boekjes binnen en het is natuurlijk anders als je pas in juli of augustus trouwt dan in mei want dan het je veel minder correctie tijd).

Andere reden waarom we daar nu al aan begonnen waren is dat zowel mijn vriend als ik momenteel werkloos zijn (ik pas afgestudeerd en mijn vriend zijn contract werd niet verlengd dus gaat trug opleiding volgen). Daarom hadden we nu tijd en het had niet uitgemaakt of de pastoor het helemaal afgekeurd had, dan wisten we toch welke weg we moesten inslaan.

Groetjes,

Silke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info