Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk?

  22-9-2011 12:40:33
Nog 14 dagen en 11 uur staat hieronder.. En nu zou ik toch nog super graag voor de kerk trouwen..
Oké het is belachelijk laat maar kwil het zooooooo graag..

Vicky
7-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1589


Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik22-9-2011 12:49:37

En waarom wil je het nu opeens zooooo graag? Voordien niet over nagedacht of... Wij zijn zelf ook nog aan het twijfelen hoor maar hebben gelukkig iets meer dagen op de teller staan :-)



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik22-9-2011 13:06:00

Hey,

Ik denk dat jezelf best dan zosnel mogelijk naar de priester haast!!!
Want dikwijls moet je nog op ondertrouw komen.... en zal de priester wws wel vragen naar jullie overtuiging (als jullie het zo laattijdig beslissen). Persoonlijk zou ik mezelf dan een beetje voorbereiden op een gesprek en de juiste woorden, verwoording zoeken om het te staven.

Dus denk als je vandaag nog naar priester gaat of hem probeert te bellen het mms wel nog kan hoor... maar zult één geluk moeten hebben met de priester en twee het best goed verwoorden (waarom)...

Een begrafenis wordt ook op een week geregeld en is ook dikwijls al een viering met zeer veer persoonlijke inbreng... dus als je er een week aan doorwerkt zal je zeker nog een viering in elkaar kunnen boxen...

Alvast heel veel succes.

Groetjes Ellen



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik22-9-2011 13:43:21

Wow, Vicky, daar haal je je wel iets op de hals... Misschien niet wat je in gedachten had, maar: als het nu niet meer zou lukken en je wil het echt graag, dan kan je dit later ook nog doen. Veel koppels splitsen hun wettelijk en kerkelijk huwelijk op, hoewel ze natuurlijk meestal het feest plannen op de dag van het kerkelijk huwelijk.



Nette
7-4-2012
 Meld misbruik22-9-2011 13:47:25

Ga er dan voor, zou ik zeggen! Ga straks langs de pastorij en vraag of het nog mogelijk is. een misboekje in elkaar steken duurt geen weken hé. Als je je daar even aan zet en wat voorbeeldjes hebt, kan je dat op een avond wel doen.

Succes!
Nette



Els
16-6-2012
 Meld misbruik22-9-2011 13:53:21

Wow, dat is wel echt een last minute ingeving!
Onmogelijk zal het wel niet zijn, maar dan moet je toch echt wel nu in actie schieten. Priester moet akkoord gaan, je moet nog (als jullie in een andere gemeente gedoopt zijn) zorgen voor een bewijs van doopsel en, vermoed ik, ook wel de planning van de dag aanpassen.

Net als Dorien ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de reden van deze ingeving.



Freia
22-10-2011
 Meld misbruik22-9-2011 14:11:56

Is dan wel jammer dat je genodigden hierval niets weten...? Want dat staat dan ook niet op de uitnodigingen...
Ik bedoel maar, hou daar ook rekening mee! Tenzij je liever hebt dat er niet te veel volk naar de kerk komt



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik22-9-2011 15:12:38

Tja, dan moet je idd dringend naar de pastoor ! :)
Als deze niet zou kunnen/willen, dan kan je ook eens vragen bij vb Rent-a-priest, maar dan zal het niet in een echte kerk zijn. Kan het vb in de zaal of bij iemand thuis in de tuin? Denk er dan aan dat je hiervoor ook nog extra werk en kosten hebt : vb bloemen, de dienst zelf (al snel 200€), kaars, stoelen, decoratie, ...?
Rent-a-priest kan echter wel een attest geven waardoor je echt katholiek gehuwd bent.

Je dagplanning aanpassen en iedereen verwittigen.
Denk er aan dat sommige genodigden hun dagplanning misschien ook al aangepast hebben naar jouw planning. vb kleine kindjes die nog een dutje gaan doen thuis omdat er wat vrije tijd is of kids naar babysit brengen? Dieren gaan eten geven ofzo? ...




Sophia

 Meld misbruik22-9-2011 19:47:33

Toch maar weer eens dat fabeltje hier ontkrachten dat je bij Rent-a-Priest of welke organisatie dan ook echt voor de kerk bent getrouwd. Dat is dus NIET waar. Je moet IN een gewijde kerk voor een ingewijde priester trouwen wil je echt katholiek gehuwd zijn.

Bij deze Vicky, succes met dit nog snel in mekaar te boxen . Met wat geluk zou het misschien wel lukken :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info