Nu Online
Momenteel zijn er 370 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Formulering menu

14-9-2011 14:09:48
Dag allen!

Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch maar:
Ik ben op dit moment bezig met de menukaartjes (die we zelf gaan maken), en vroeg mij af hoe we dat moeten formuleren... Ons voorgerecht bestaat uit 4 kleine schoteltjes. Wij hebben eerst een 'staand voorgerecht' (de eerste twee schoteltjes) en daarna een 'zittend voorgerecht' (de volgende twee schoteltjes). Nu willen mijn ouders dat het wel duidelijk is op de menu dat een deel van het voorgerecht rechtstaand is (want anders zullen de mensen denken dat dit deel uitmaakt van de hapjes op de receptie) en ik wil dat zelf ook wel eigenlijk.

Maar op geen enkele menukaart staat toch:
Voorgerecht: ...
Hoofdgerecht: ...
Dessert: ...

Alleen wat gegeten wordt met wat sterretjes tussen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Dank je!
Kim

Kim
9-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1111

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik14-9-2011 14:14:28

Hoi Kim,

Misschien kan je het onderscheid duidelijk maken door ook de aperitief op te nemen op je menukaartje?

Bijvoorbeeld:

Aperitief met hapjes

(voorgerecht 1)
(voorgerecht 2)

(voorgerecht 3)
(voorgerecht 4)

(hoofdgerecht)

(dessert)

Je kan ook eens googlen naar voorbeelden van menukaarten, misschien kom je nog wel iets tegen... Of eens vragen aan je cateraar?

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik14-9-2011 14:56:24

kan je niet iets formuleren in de zin van walking diner of walking appetizer

of misschien formuleren in het nederlands als 'een wandeling van .... en ... '

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 15:26:03

Kan de dj of ceremoniemeester ook geen aankondiging maken in de aard van, de receptie is ten einde, we beginnen aan de maaltijd met 2 staande voorgerechtjes zodat we dan allen samen aan tafel kunnen om het voorgerecht al zittend verder te zetten......

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 15:27:39

En dan kan je op u menuutjes de voorgerechten gewoon beschrijven desnoods tussen haakjes er achter staand gedeelte en zittend gedeelte

veel succes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-9-2011 17:03:50

Nu vraag ik me wel af hoe je dat gaat doen met de menukaartjes... Zowel op de receptietafels zetten als op de 'zittafels' of op één van beide?

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik14-9-2011 17:38:27

Zoals Véronique aangeeft zullen de mensen pas de menu lezen als ze aan tafel zitten, tenzij je ze ook op de receptie tafels zet.

Ik zou ofwel, zoals Joke zegt, de DJ iets laten zeggen, ofwel jullie zelf ... misschien in het verlengde van een speech? "we gaan zo dadelijk starten met 2 proevertjes van het voorgerecht, nadien mag u plaats nemen aan tafel ... smakelijk"
Succes!
Groetjes,
Cindy

Kim
9-12-2011
 Meld misbruik14-9-2011 18:14:06

Dank jullie voor de goeie ideeën! Hiermee geraken we al een stuk verder :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...