Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat als dream dress niet wit is?

12-9-2011 13:29:35
Hallo allemaal,

Binnen 4 weken ga ik de eerste keer op jacht...naar dé dress!
Mijn 'smaak' is de laatste weken helemaal verloren in het aanbod van kleedjes...
Tot voor kort wist ik écht wat ik wou: strapless, eenvoudig, geen kant, geen voile...simpele eenvoud!

En dan begin ik te kijken en denk ik hmmm...dat is toch een beetje té eenvoudig.
Ik vind Ladybird wel mooi - ook eenvoudig, maar toch speciale details.
En ik heb intussen bij Maggie Sottero ook al prachtexemplaren gezien die helemaal niet 'eenvoudig' zijn...maar die ik toch zeker wil passen.

Maar toch...van alles wat ik al gezien heb (en geloof mij, ik ken de collecties bijna uit men hoofd) is er toch 1 jurk waar ik meteen van dacht 'Oh...dat is nu echt iets voor mij'. Alleen...ze is lichtroze...

Ik ben eigenlijk van kinds af al gefascineerd door trouwkleedjes (mijn oma lacht er nu nog mee dat ik steeds aan de etalage van Maxim's Couture in Aarschot bleef staan kijken - winkel is er al heel lang ook) en ik heb altijd het beeld van een wit kleed gehad in mijn droombeeld...Ik ben ook kleur-en stijlconsulente, dus ik weet eigenlijk wel wat voor jurk best bij me past qua snit, kleur...maakt het niet makkelijker!

Wij trouwen enkel voor de wet...dus ik heb wel zo iets van 'een kleur moet kunnen'.

Komaan ladies, wat vinden jullie van het kleed? :-) laat jullie gaan en geef jullie mening!
Het is een Linea kleedje trouwens.

Ik ga het zéker passen op 5 oktober...ben benieuwd naar het effect!

Foto:

Foto 9 en 10

of

Foto 4

groetjes!

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 32 | Gelezen: 1399

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:34:35

Ik vind het een heel mooi kleedje :-)

heb zelf ook een LR in niet echt traditionele kleuren besteld.

Groetjes

Tabita

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:35:48

Ze hebben de laatste jaren wel meer kleedjes in 2 kleuren of een 'andere' kleur dan wit é...
Maar altijd zo mooi...oh!
Vraag mij alleen af wat de prijs zal zijn... :-(

groetjes!

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik12-9-2011 13:36:22

Hoi Sandra!

Ik ken het 'probleem', mijn jurk is ook niet wit hoor
Maar het cliché idee van een huwelijk roept altijd beelden op van een mooie witte jurk, misschien daarmee dat we er zo aan vast hangen...
Voor mij persoonlijk was een witte jurk gewoon niet mooi... De jurk die ik gekozen heb is van Ian Stuart, lichtgrijs, zilver achtig. Dat paste gewoon perfect bij mijn huids- en haarkleur!!
De roze jurk vind ik ook heel mooi hoor, en als het bij je past, waarom niet?? Dan zou ik zeker niet twijfelen hoor!!
Groetjes,
Elsie

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik12-9-2011 13:38:45

Hey Sandra. Ik had het roze LR kleedje ook gezien en is inderdaad prachtig. Wij gaan wel trouwen voor de kerk maar dat maakt naar mijn gevoel geen verschil qua kleur/ stijl van kleedje. Ik zoek zelf ook een kleedje met een kleurtint (alhoewel ik nu een prachtige gans grijzig kleedje van Marylise heb gezien). Wat mij dan weer een beetje tegenzit, is dat mijn verloofde mij het liefst in het wit zou zien (zegt hij) alhoewel hij mij met dat kleuraccent misschien ook wel mooi zal vinden.
Ik zou zeggen: pas vanalles, wit/ kleur, eenvoudig/ drukbezet en laat je niet beïnvloeden door wat je mooi vond maar wat je mooi staat.
En nog eens (voor alle duidelijkheid): het roze kleedje is echt bangelijk mooi!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:38:46

De mijne is in twee kleuren :-)

en kost 1478 euro bij Linx...
Redelijk wat, maarjah :-) je kan maar 1 keer zo'n kleedje kopen hé ;-)

Groetjes

Tabita

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:40:53

Hoi Elsie,

Ik moet het 'roos' wel eerst in het echt zien, want op foto kan kleur verschillen...
Op zich ben ik qua kleurtype een 'zomer'...dus roze kan wel als het niet te 'vuil' roze is...
Ben heel benieuwd als ik het ga passen...
Mijn mama gaat mee en heeft er nog geen foto van gezien...maar blijkbaar ben ik altijd wel al een beetje 'Mie Roos' geweest volgens haar, dus die schrok al niet toen ik het vertelde...
Ik ga het zeker passen en dan zie ik wel :-)!
Blij te lezen dat toch niet iedereen voor 'wit' gaat!! :-)

groetjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:43:20

ik vind het wel een heel mooi kleedje, dus waarom ook niet? Kerk of niet, gemeente of niet, dat maakt volgens mij helemaal niet uit.

Het is echt mooi, zeker niet overdreven, en je kan een heleboel versieringen aan de kleur aanpassen zodat alles mooi bij elkaar komt!

veel geluk met het passen! Je moet het natuurlijk altijd wel eerst even aanzien, wie weet is het kleedje dat ernaast op de kapstok hangt wel eentje dat je nog niet gezien had, maar waar je die 'klik' bijhebt eens je het aandoet... Geniet ervan, das het belangrijkste!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:46:06

(het mijne is gebroken wit met zacht-bruine-taupe accenten)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:46:54

@ Rebecca: Ik denk dat ik weet welke jurk je bedoelt - model Tango? Wel, mijn verloofde kwam toevallig langs als ik de collectie Linea (nog) een keer aan het bekijken was en hij zei meteen 'Dat roos kleed zou wel iets voor jou zijn é liefje?'. Dus dat zit wel snor :-)!
Maar ik ga inderdaad alles passen, ook dingen waarvan ik denk dat ik ze lelijk vind op het zicht en wie weet, kom ik met iets heel anders tevoorschijn dan roos of grijs of ... :-)
Bedankt voor je reactie!

@ Tabita: dat is een aanvaardbare prijs! zo lang het geen 3.000 is, ben ik al blij zene...:-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 13:48:34

@ Emy: inderdaad, ik wil het effect vooral op mezelf zien als ik het aan heb...dus ben zeer benieuwd eigenlijk :-)! Kijk al volop uit naar 5 oktober...passen, passen en nog eens passen!!! :-)

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik12-9-2011 14:03:54

Ik heb ook een kleedje in het lichtroze, omdat wit me gewoon te flets was, paste totaal niet bij mij. Ik heb blonde haren en een lichte huid, een pastel kleurtje stond me veel mooier.

Dit is mijn kleedje http://www.bruidsbeurzen.nl/sonsie-prachtige-bruidsjurken-grote-maten-van-veromia/ foto 2, het lichtroze.

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik12-9-2011 14:04:42

hallo ik heb ook net naar de links gaan kijke die je hier had doorgegeven en die roze bruidsjurk is echt wel mooi ik zou ervoor gaan als het echt jou droomjurk is
veel succes met het zoeken naar je droomjurk
een met de voorbereidingen
grtz nanske

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 14:24:17

@ Sylvia: ook een heel mooie kleur ja!! (leve het roze ;-)!! )

@ Nancy: Bedankt voor je reactie! Ik ga de jurk zeker passen...ben benieuwd voor het 'wauw' effect!!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik12-9-2011 15:24:36

Hallo,

Zoals je op mijn avatar kan zien was ik ook niet het traditionele "witte" bruidje. Ik vond het eerst ook heel raar, je hele leven denk je ooit te trouwen in een witte jurk en als je dan eindelijk zover bent blijkt dat je droomkleedje niet wit is . Ik heb er dan ook een tijdje over gedaan om eraan te wennen, maar ben nu 401 dagen getrouwd en ik ben super gelukkig dat ik voor mijn knal rood kleedje gegaan ben....

Nu jouw jurkje.... ik vind het super, echt mooi! Niet te fel, niet te licht... en van model vind ik het ook heel mooi. Ik zou niet twijfelen en doen! (als jij je er goed in voelt natuurlijk! want dat is uiteindelijk het belangrijkste).

Groetjes
Annelies

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 16:35:39

Hoi Annelies,

Bedankt voor je reactie!
Het idee is inderdaad wennen...maar hoe meer ik de foto bekijk, hoe mooier ik het vind!
Ik wacht de pasbeurt af...dan zal ik weten of ik echt het wauw effect krijg :-).

groetjes

Vicky
13-8-2011
 Meld misbruik12-9-2011 16:40:28

Ik zou zeggen: zeker doen, is een prachtig kleed. Ook ik was niet traditioneel, ttz volledig in het bloedrood. Allemaal positieve reacties gekregen.

Groetjes

Vicky

clara
1-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 16:51:38

ik wil net absoluut NIET trouwen in het wit en nu heb ik op papier een prachtige jurk gezien.... in het wit :) Zo zie je maar :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 16:59:36

@ Vicky: ik heb de foto al aan enkele mensen laten zien en ze reageren nu al positief (explosief positief soms!) dus ik ben heeeeel benieuwd voor de pas!!

@ Clara: het kan soms toch snel veranderen...succes met passen!! :-)

Anneleen
12-11-2011
 Meld misbruik12-9-2011 16:59:55

Sandra,

Die etalage had wel succes vroeger precies!
Ik stond daar als kind ook altijd te kijken/dromen naar de mooie kleedjes, en heb er nu mijn kleed besteld! Dromen komen dus wel soms uit!

Ook ik heb geen traditionele witte/ecru jurk gekozen. Ik wilde absoluut een kleurtje, en het 1e kleedje dat ik paste is het geworden. Voor de zekerheid heb ik ook een ecru kleed gepast, maar dat paste niet bij mij!
Vorige vrijdag ben ik voor de 1e maal mijn 'droomkleedje' terug mogen gaan passen, en de kleur valt super goed mee, want oh ja, ik was aan het twijfelen gegaan, wat dus helemaal niet nodig was!

Het roze kleedje dat je gekozen hebt, is heel mooi! En je moet een kleedje kiezen dat je graag ziet en waar je je goed in voelt, dus, ga ervoor !!! En als je het 'oooh-effect' voelt, niet twijfelen!

Veel succes!
Groetjes,
Anneleen

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik12-9-2011 17:13:38

Helaba

Ik ben vandaag gaan passen en ik moet toch wel zeggen dat je het echt aan moet zien.
De kleedjes die ik hier thuis het mooiste vond, stonden mij totaal niet!!! En die waarvan ik dacht dat ik daar niet het juiste figuur voor had, stonden me keimooi :-)

Ik ben vandaag verliefd geworden en ik dacht ook een niet te traditioneel kleedje te nemen maar eens ik dit kleedje aanhad was ik gewoon verkocht! :)

Dus, passen maar!!! :-) Want ik vind dat roze kleedje echt heel mooi maar je moet het echt op jezelf zien :-)

Groetjes
Katrien

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-9-2011 17:25:50

@ Anneleen: grappig é...mijn grootouders wonen daar, maar ik ga wel in Aalst passen voor kleedjes. Maar de fascinatie blijft wel...hihi! Inderdaad, ik wil zowiezo het 'oooh...aaah...waauuuw' effect - wit of eender welk kleurtje :-). Nog 4 weekjes aftellen tot eerste pasbeurten...spannend!!!

@ Katrien: Wel dat denk ik ook...dat ik een aantal kleedjes heb uitgekozen die wsl helemaal niks voor mij zullen zijn :-). Bij zo een eerste pas krijg je ook soms een heel ander beeld van wat 'mooi' is...Heb ook het omgekeerde al gehoord van iemand die een kleedje had gekozen en het achteraf pas op foto zag...en het lelijk vond!! Ze heeft dan meteen naar haar zus gebeld en gevraagd 'of zij er toch niet lelijk mee stond'...dus je ziet! Het kan alle kanten uit!! Ben alvast zeer benieuwd!!!

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik12-9-2011 18:56:57

Mooi kleedje! Als je dat kleed graag ziet en je voelt je er goed in, zou ik zeker niet twijfelen!!

Het idee van niet in't wit te trouwen is in't begin misschien een beetje raar, maar bij mij is het uiteindelijk een zwart trouwkleed geworden en 'k heb daar nog geen minuut spijt van gehad! ;)

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik12-9-2011 19:09:18

Gewoon doen, het is een prachtig kleedje!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik13-9-2011 8:31:22

Bedankt voor alle reacties dames!
Ik ga het zeker passen op 5 oktober!! (als het dan al in de winkel hangt tenminste...anders ga ik wel naar LinX in Leuven!)

groetjes

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik13-9-2011 11:02:50

Hoi Sandra,

Ik zou absoluut niet twijfelen en zeker niet piekeren!
Als dit jou droomkleed is dan moet je dit gewoon nemen.
Ik vind het persoonlijk ook heel mooi!!!!
Ik denk ook dat je zoiets moet aanzien. Bij de ene persoon gaat dat mooier uitkomen dan bij iemand anders:-) En als dit kleed jou op het lijf geschreven is dat moet je het gewoon nemen.
En zeker niet stilstaan bij de kleur. Tegenwoordig wordt zoveel kleur genomen.
Ik heb totaal geen idee welk soort kleed ik wil:-) ik heb er al zoveel gegoogeld en ze dansen voor mijn ogen Mijn voorkeur gaat wel uit naar strapless en niet teveel kant en franjes maar that's it:-) ik denk dat je je pas een beeld kunt vormen als je begint te passen en zo:-)
Spannend hé dat je 5 oktober mag gaan. Is niet meer zo lang hé
Ik ben ook aan het aftellen maar wil nu nog enkele kilootjes kwijt en ga binnenkort ook beginnen rondbellen voor afspraken. Het blijft toch iets zeer speciaals hé zo'n kleed gaan passen:-)
Hou ons zeker op de hoogte en als dat prachtig roze kleed jouw droomkleed is: JUST GO FOR IT GIRL:-)

veel groetjes en veel succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik13-9-2011 11:06:13

Hoi Mieke,

Bedankt voor je lieve bericht!
Ik wil het zowiezo aan zien...want roos en roos is 2...op foto kan het ook een heel andere tint lijken...of misschien vind ik de 1-schouder uiteindelijk toch niet men ding...dat wordt afwachten!
Ik ben zeer benieuwd en ben ook al verloren gelopen tussen al de kleedjes on-line hoor...Ik weet nog altijd wat ik vooral niet wil :-) en de rest wordt elimineren denk ik!
Die verkoopsters gaan nog afzien met ons!! :-)
Nee, het is niet meer zo lang...ik tel af!!

Of course ga ik jullie op de hoogte houden...en van dat roze kleed breng ik zeker verslag uit, want dat moet ik gewoon passen :-)!

groetjes!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik13-9-2011 15:50:55

Hey,
Ik val in herhaling vrees ik maar het klopt wel: passen, passen en nog eens passen die kleedjes het is een heel verschil tussen een foto, het kleedje op de kapstok en het effectief aanhebben.
Het roze kleed dat je mooi vind Sandra vind ik op foto alvast heel mooi. Als je vreest dat die 1-schouder niets voor jou is, wie weet kunnen ze er wel een bustierkleed van maken ofzo. Ik heb mijn kleed ook helemaal aangepast (kleur rok, van top met halter heb ik bustier gemaakt, enz.).
Wat de kleur betreft godzijdank mag en kan tegenwoordig alles. Zoals je op mijn foto kan zien, was het bij mij ook "in kleur", ik had een zwarte rok en turquoise top en heb er niets dan positieve reacties op gekregen. Ik stond totaal niet met een witte jurk omdat ik heel bleek ben en bovendien paste het gewoon niet bij mijn karakter.
Geniet vooral van het passen van al die mooie jurken want ik heb nu al spijt dat ik het niet nog eens kan doen
Groetjes,
ilse

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik13-9-2011 19:36:00

Hey Ilse,

De kleuren van je kleed zouden zeker in onze zaal passen :-) want accessoires zijn turquoise!! Kleur moet kunnen, vind ik ook! Je stond er ook heel mooi mee vind ik!
Ben heel benieuwd voor de pas van het 'roze' kleedje hoor...ik breng zeker verslag uit!!
En passen, passen en nog is passen...komt in orde!! Kijk er al zo lang naar uit...genieten ga ik doen!!

groetjes!

inge
15-9-2012
 Meld misbruik15-9-2011 12:43:39

Je hebt al heel veel reacties gekregen zie ik, maar ik wou toch ook nog even zeggen dat het een heel mooi kleed is. En het ziet er mooi roze uit. Je zal het pas echt weten als je het eens aan hebt. Ik heb ook een kleed van LR gekozen, maar een gebroken wit. Mooie collectie he en toch betaalbaar hoor. Groetjes en succes met de pasbeurt.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik15-9-2011 22:31:25

Bedankt voor je reactie Inge!
Linea heeft idd mooie jurken in collectie!
Ik breng zeker verslag uit van die 'roze' pasbeurt ;-)!

groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik30-9-2011 23:27:14

Voor alle dames die dit topic eventueel nog volgen: vandaag op de trouwbeurs hét roze kleed zien hangen van Linea...en dat viel heeeeel erg tegen!!
De kleur is helemaal niet zo mooi, er zit een soort gouden glans op en de bloem op de schouder is ook helemaal niet zo 'vol' als ze op foto lijkt en ook daar zitten gouden pareltjes in...

Het roze kleed wordt het dus zeker niet :-) en moet er ook niet langer over dagdromen.
Maar niet getreurd, heb veeeeel ander moois gezien!

groetjes

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik1-10-2011 12:57:46

Zo zie je maar, je weet het pas als je het echt ziet en past hé!

Je vindt vast wel de perfecte jurk

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info