Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijsverschillen tussen bruidswinkels?

  2-9-2011 13:54:39
Hoi bruidjes,

Heeft iemand ervaring met de winkels Couture Ann en/of Claire de Femme?
Ik heb gisteren bij Couture Ann een super mooi kleedje gepast, maar heb nu op de site van Claire de Femme hetzelfde kleedje gezien voor €300 (!) euro minder..
Weet iemand van waar deze prijsverschillen komen?

Groetjes,
Ineke

Ineke
31-3-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1739


Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik2-9-2011 13:59:23

Ik heb mijn kleed gekocht bij Clair de Femme, en zij verkopen Franse collecties, die schijnen goedkoper te zijn...
En ik moet zeggen (ik ben geen kenner, natuurlijk) dat ik aan de kwaliteit niks verkeerds zie bij clair de femme.
service is ook goed (ook op vlak van retouches, ik heb nogal wat laten veranderen, een heel werkje maar dat is allemaal zonder gemor gebeurd), het enige dat je niet moet verwachten is dat je daar met bubbels ontvangen wordt, of dat ze je daar een gigantisch en mooi gedecoreerde paskamer aanbieden, maar dat maakt mij eerlijk gezegd niks uit.
groetjes,



Ineke
31-3-2012
 Meld misbruik2-9-2011 14:13:10

hoi lieselot,

bedankt voor je reactie! het gaat inderdaad om een franse collectie, maar ik vind het gewoon vreemd dat hetzelfde kleedje, uit dezelfde collectie voor 300 euro minder aangeboden wordt :s...
bubbels heb ik gisteren ook niet gekregen, en is absoluut ook geen vereiste ...



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik2-9-2011 14:36:14

Hey Ineke,

van zo'n prijsverschil trek ik toch ook m'n wenkbrauwen op. Misschien is er een verschil in de voorwaarden? Bijvoorbeeld dat voor 300€ meer de retouches inbegrepen zijn (want dan wel zeer dure retouches zijn volgens mij), en dat waar het minder geld kost apart moet betaald worden voor retouches?
Anders kan ik niet veel anders bedenken dan dezelfde reden voor de prijsverschillen tussen Colruyt en Delhaize...

Groetjes,
Hanne



Ineke
31-3-2012
 Meld misbruik2-9-2011 14:42:54

Hoi Hanne,

Mnee, ook bij de 300 euro extra waren de retouches niet inbegrepen!
Het verbaast me niet echt dat er een prijsverschil bestaat tussen verschillende winkels, want zoals je aanhaalt heb je dat ook voor andere winkels, maar 300 euro vind ik toch wel extreem. Het is trouwens nog iets meer: €443 in de ene winkel en €799 in de andere.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken...



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik2-9-2011 15:14:02

Hey Ineke,

als ik het in absolute waarden zie, vind ik het eigenlijk nog straffer! Dat is een prijsstijging van 75%, dat is toch niet normaal... Ik heb wel geen ervaring met deze winkels. Misschien eens je stoute schoenen aantrekken en op de man af vragen?

Ik heb het meegemaakt dat een kleed van Cymbeline veel duurder was geprijsd in de ene winkel dan in de andere. Toen puntje bij paaltje kwam, bleek dat ze in de winkel waar het zoveel goedkoper was, ze geen kleedjes meer konden bijbestellen en ik dus het pasmodel moest kopen. Dat was dan dus heel makkelijk te verklaren. Misschien is het in dit geval ook zoiets?

Groetjes,
Hanne



Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik2-9-2011 15:25:54

Oh, echt van dezelfde collectie?? da's heel erg bizar, geen idee...

en ik heb in clair de femme gekocht, maar ik heb geen pasmodel gekocht, ze hebben mijn maat besteld... dus dat kan het ook al niet zijn. misschien idd gewoon 's vragen? dat hun gebouwen ed minder kosten lijkt mij ook een mogelijke verklaring, maar verklaar het niet helemaal vermoed ik...

grtjs



Oksana

 Meld misbruik2-9-2011 21:40:33




Elien
21-4-2012
 Meld misbruik3-9-2011 13:05:37

Hey Ineke,

Ik heb mijn jurk gekocht bij Mia Monta in Zottegem.
Zij zijn gekend omwille van de lagere prijzen tov andere bruidswinkels.
Zo weet ik dat eendezelfde jurk van Modeca (die ik ook heb gepast maar uiteindelijk niet heb gekozen ;)) bij Couture Ann 200 Euro duurder was dan bij Mia Monta.
Nog veel succes met de zoektocht!
Groetjes
Elien



Sandra
18-5-2012
 Meld misbruik3-9-2011 15:09:08

Ik heb dit ook voorgehad. Ik ben op verschillende plaatsen gaan zien voor een kleedje. , Uiteindelijk heb ik bij het Bruidsparadijs in Merksem mijn droomjurk gevonden (en gepast). Eentje uit de collectie van Leijten. Maar ik had nog een afspraak staan bij Couture Jetty in Melsele. Zij verdeelt ook dit merk. Bleek nu wel dat ze dit model niet voorradig had, maar wel steeds kon bestellen. Toen ik naar de prijs vroeg bij haar, bleek dat dit op de kop 250 euro (!!) minder was dan bij het Bruidsparadijs. Beide winkels rekenen geen extra kosten voor de retouches. Bij het Bruidsparadijs had het dan nog het model uit de winkel geweest en in Melsele niet. Helemaal niet logisch dus meer he?
Maar uiteindelijk ja, zoals hier boven al aangehaald: Bruidsparadijs werkt met een gigantische winkel en veel personeel en bij Couture Jetty is het allemaal veel bescheidener. Maar uiteindelijk is je kleedje daarmee niet minder mooi en met die 250 euro weet ik wel andere dingen te doen hoor ;-) !!

Grts,
San



T & E
17-8-2012
 Meld misbruik27-9-2011 21:36:00

Hallo Ineke,

Ik ga jou het antwoord kunnen geven, aangezien ik zelf bij Claire de femme geweest ben en met de manager gesproken heb(hij was de enige daar die nederlands sprak en hij was ook wel super vriendelijk).

Hij vertelde me dat hij de invoerder is van de trouwjurken voor trouwwinkels zoals Le Chapeau en Jagre en nog meerdere bruidswinkels te Belgie (voor de merken die hij zelf verkoopt o.a Tomy mariage,Eglantier,Bella).
Dus bij Claire de femme betaal je de aankoopprijs(iets meer want zij moeten er zelf ook nog aan verdienen natuurlijk)
Maar je hebt dan exact hetzelfde kleed van in een "dure" winkel met dezelfde kwaliteit maar aan inkoopprijs.

Hopelijk ben je er wat mee.
Groetjes



bianca
25-8-2012
 Meld misbruik26-1-2012 20:25:27

hoi,
ik zou graag is naar claire de femme willen gaan voor een jurk,
trouwens mooie gezien op de site,
maar tis nogal ver rijden voor ons.
dus wou ik graag weten of er veel bij de prijs bij komt als je retouches moet laten
doen? heeft er iemand een ideetje van?

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info