Nu Online
Momenteel zijn er 146 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen voor de kerk op 'locatie'

  22-6-2006 13:55:32
Hallo,

Even een vraagje. Wij zijn eigenlijk niet van plan om voor de kerk te trouwen. Ik zou dat eventueel nog wel willen maar mijn 'man in spé' ziet dit niet zo echt zitten. Wij gaan zelden naar de kerk en hij vindt het dan een beetje raar om toch voor de kerk te trouwen met 'alles erop en eraan'. Ik kan mij hier ook wel in vinden. Ik kan zijn redenering wel volgen. Hij zou het wel doen als ik er echt op stond, hetgeen ik ook niet echt doe (trouwen gebeurt immers in overeenstemming tussen de partners, niemand mag zich bij eender wat ongemakkelijk voelen). Wat hij wel zou zien zitten is om voor de kerk te trouwen 'op locatie'. Ergens in een park / tuin van de feestzaal/ bos... met een pastoor, twee blokken met stoelen voor de familie ed, en een eenvoudige aankleding van de locatie. Gelijk je soms in de film ziet zal ik maar zeggen. Het gaat dan uiteindelijk echt om het trouwen zelf, over de 'verbintenis' sluiten op zich. Ik vind dit eigenlijk wel een mooi compromis, iets waar we ons alletwee erg in kunnen vinden.
Nu is mijn vraag of één van jullie hier al ervaring mee heeft? Is iemand van jullie al voor de kerk getrouwd maar niet in het kerkgebouw zelf? Waar moeten we dan zeker op letten? Dingen die we zeker niet mogen vergeten? Wat vinden jullie, bruidjes in spé, van dit idee?

Groetjes

Vicky
7-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 715


karin
18-8-2007
 Meld misbruik22-6-2006 14:41:54

hallo

dit gebeurt nu meer en meer
wijzelf gaan trouwen in onze eigen tuin met rent a priest
dan kan je alles ineensteken hoe je het zelf wil

groetjes
karin



Veroniek

 Meld misbruik22-6-2006 15:46:22

Mijn vriend, allé verloofd (klinkt nog een beetje raar, moet nog wat wennen...), zijn nicht is zo getrouwd in een tuin in Gent(het was niet hun eigen tuin, héél mooie locatie) met rent-a-priest.

Het was een héél mooie, creatieve viering, het weer was ook héél mooi.

Het is een aanrader als je niet echt voor de kerk wilt trouwen!

Succes
Veroniek
20 07 2007



Evelien
1-9-2007
 Meld misbruik22-6-2006 20:41:48

Mijn vriend en ik zijn sinds vrijdag verloofd en wij spelen met hetzelfde idee. Wij plannen de viering te houden in de tuin van mijn toekomstige schoonouders. Wij dachten ook al rent-a-priest, maar hebben eerder praktische vragen. Wat als het regent? Voorzien we dan best een tent? En geef je een receptie na deze viering?



andrena
7-7-2008
 Meld misbruik22-6-2006 22:08:56

wij zijn ook met zo een idee aant spelen, Mijn verloofd en k hebbe beslist om ergens in Namen in e Landelijke Huis te trouwen, maar we trouwen eerst op 7/7/07 voor het wet, en dan 1 jaar nadien (op ons 1e huwelijksverjaardag) 7/7/08 met alles er op en eraan in Namen! het is iets anders dan de meeste mense, maar we houden het liever iets origineel. Zal niet klein zijn hoor.

Mensen trouwen nu minder en blijven gewoon officieel samenwonend en ik vind als je beslist om te trouwen, het moet perfect zijn in u ogen. Dat is wat het meest telt, niet wat e ander denkt. Tis uwe dag, en hopelijk de mooiste van je leven!

grtjs en veel sucess gewenst!
anneke



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik23-6-2006 12:40:11

Hallo,

wij trouwen op 9 september en trouwen niet voor de kerk. Om dezelfde redenen als jouw vriend aanhaalt. Wij wilden wel een bezinningsmoment die dag hebben en hebben dus het volgende gedaan. Net voor het avondfeest hebben we in een aparte zaal bij de feestzaal een 'alternatieve viering'. We steken zelf teksten in mekaar, laten familie van mij muziek spelen en zingen, laten mensen die zelf een tekst willen maken die tekst voorlezen (zonder op voorhand de inhoud te weten) en doen dan ook onze trouwgelofte. Degene die dit alles aan mekaar praat is geen pastoor maar een kennis van ons. Zij kent ons maar is geen naaste familie. We hadden dit graag om twee punten: ze is geen onbekende voor ons. De viering is dus iets persoonlijker. En ze is geen naaste familie wat we ook belangrijk vonden omdat we vinden dat naaste familie ten volle moet kunnen genieten van die viering en dat wordt moeilijker als ze die viering zelf moeten verzorgen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

groetjes,

marjolijn



Marlies
20-12-2007
 Meld misbruik23-6-2006 21:05:43

Wat betreft dat je zoveel vrijheid hebt bij rent a priest moet ik wel relativeren. Ik was toch een beetje teleurgesteld, maarja. Ik vind dat zij hun dingen toch helemaal opdringen. Maar da was mijn gevoel hé



ann

 Meld misbruik28-6-2006 20:57:55

Ik heb onlangs een huwelijksviering meegemaakt verzorgd door hét Moment. een organisatie in Antwerpen. Samen met het koppel en de familie en vrienden steken ze een persoonlijke huwelijksviering in elkaar. Ik was onder de indruk. Hele mooie teksten, vaak ook zelf geschreven, en toffe ideeën werden daarbij gebruikt. Als je wil, komt iemand van hét Moment. de viering aan elkaar praten. Je moet anders eens een kijkje gaan nemen op hun website www.hetmoment.org





ann

 Meld misbruik1-8-2006 15:49:50

dag Vicky

Ik denk dat trouwen met een 'echte' priester op locatie moeilijk is, omdat een priester verbonden is met een parochiekerk waar hij verondersteld wordt de huwelijken te laten doorgaan. Ik was onlangs echter op een trouw die mee uitgewerkt was door hét Moment., een rituelenburo in Antwerpen. Het was een heel persoonlijke viering, echt heel mooi en de moeite. En die was op locatie. Het is een viering zonder priester, maar de viering werd door iemand van hét Moment. op een heel aangename manier aan elkaar gepraat. Als die idee jullie aanspreekt moet je anders maar eens op hun website gaan kijken, www.hetmoment.org

groetjes



Sofie
9-9-2006
 Meld misbruik3-8-2006 16:31:04

je kan trouwen met rent a preist in het kerkje van bokrijk dat doen wij nu op 9 september


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info