Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

doopakte

  9-6-2006 16:46:39
Hallo!

Klein vraagje.De priester die voor ons huwelijk zou instaan,heeft gezegd dat we een uittreksel van ons doopregister moeten geven. Nu ben ik naar de pastoor van mijn parochie geweest en die zegt dat wij daar niet zelf voor moeten kijken maar dat de priester die het huwelijk doet,die doopakte moet opvragen aan de kerk/parochie waar bruid en bruidegom gedoopt zijn.
Weet iemand precies hoe dit nu is? Moeten wij daar zelf voor kijken of doen de priester dat onderling?

Alvast bedankt,
ellen

Ellen
21-10-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 4779


Jill
1-7-2005
 Meld misbruik9-6-2006 17:21:19

Hoi Ellen,

Wij moesten die zelf halen. Misschien is dit wel verschillend van parochie tot parochie. Moest ik in jouw plaats zijn zou ik de priester die jullie huwelijk doet hierover contacteren.

Groetjes,
Jill
1/7/06



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik9-6-2006 17:26:57

Bij ons heeft de priester gezegd dat hij daarvoor contact zou opnemen met de parochie waar ik vroeger woonde (en in mijn geval is dat zelfs niet de parochie waar ik gedoopt ben...)
Maar de priester heeft alle gegevens opgeschreven (vorige parochie + parochie waar ik gedoopt ben) en ging er zelf voor zorgen dat hij er aan geraakte.
Als het hem niet lukte, ging hij nog iets laten weten, maar dat is ondertussen (aantal maanden later) nog altijd niet gebeurd, dus veronderstel ik dat alles ok is.
Misschien hangt dit inderdaad af van parochie tot parochie?
Neem best eens contact op met de priester die jullie gaat trouwen om te overleggen.
Veel succes nog!
Maaike



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik9-6-2006 20:53:30

Hallo

Ik ken dit probleem. Ik ben door die pastoors van't kaske naar de muur gestuurd. Wij trouwen in Wommelgem, met de pastoor van St Gillis Waas (neef van mijn papa), en we wonen in Knokke Heist. En de pastoor die de mis zal doen zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor van onze parochie, en die zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor van de parochie waar we trouwen, en die zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor die onze mis zal doen. Ik heb zelf al opgezocht en het hospitaal gecontacteerd waar mijn vriend gedoopt is, maar daar zei men weer dat dit moets gebeuren door de pastoor van de parochie waar zijn ouders woonden op het moment dat hij geboren is.

Ten einde raad heb ik de pastorale werkster van Wommelgem gebeld die het voor mij heeft opgelost. Dus ik weet helaas neit wie er officieel voor moet zorgen. Ik ben hier 5 maanden mee bezig geweest eer ik het bewijs had. Best dat ik daar goed vroeg mee begonnen ben!

Dus ik versta je frustratie maar al te goed. Ik dacht dat pastoors juist gingen staan springen om te helpen...

Groetjes

Vicky
09.09.06



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik9-6-2006 21:17:44

Bij ons ging de pastoor daar ook zelf voor zorgen. Hij had de namen van beide ouders nodig, ons adres , geboortedatum en plaats van doop. Als hij alles had ging hij me contacteren.

Sissi



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik10-6-2006 9:58:54

Hoi,

Normaal kijkt de priester die jullie huwelijk doet daarvoor maar de onze is nog maar nieuw en wist dfat blijkbaar niet en hij heeft Jan ook naarde priester in oedelem laten gaan. Die man heeft daar direct voor gezorgd. wij zijn niet van het kastje naar de muur gestuurd, nog een geluk. Blijkbaar komt dit fenomeen heel veel voor!
Bel even naar jullie priester en zeg het hem dat je te horen hebt gekregen van een andere priester dat hij daar moet voor zorgen. Als hij toch aandringd dat jullie het doen dan ga je gewoon ng eens terug naar jullie priester van de kerk waar jullie zijn gedoopt.

Veel succes Debra
11/08/06



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik11-6-2006 10:31:12

Hela,

Normaam loet de pastoor dit inderdaad doen hoor...
Veel succes!

Groetjes,

Katrien
18/08/06



els

 Meld misbruik13-6-2006 8:32:00

Wij moeten gewoon een copietje van het trouwboekje van onze ouders binnnensteken. Daar staat ook op waar en waneer je gedoopt werd.

Groetjes,

Els


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info