Nu Online
Momenteel zijn er 242 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vervoer - idee ceremoniebus laten varen?

26-7-2011 9:42:30
Hallo iedereen!

Wij zitten een beetje met een probleem voor vervoer. Het is onze droom om een oldtimer ceremoniebus te nemen als vervoer (liefst zo'n londense bus wat boven open is). We zullen met zo'n 30 mensen zijn voor het vervoer.

Echter.... Wij hebben alles op 1 locatie. D.w.z: Wij houden onze kerkdienst in de tuin waar de feestlocatie is. De feestlocatie is op zo'n 20 minuten rijden van mijn ouderlijk huis. Het enige stukje vervoer wat wij dus nodig hebben is van mijn ouderlijk huis naar de locatie zelf.
Trouwen voor de wet doen wij de dag er voor (en in Nederland; aangezien mijn vriend en ik hier samen wonen. We trouwen dus voor de kerk in België omdat ik daar oorspronkelijk vandaan kom en omdat ik heel graag mijn opa - die 89 is - er bij wil hebben. Hij kan geen 2u meer rijden; dus we hebben het bewust in de buurt gedaan van mijn familie).

Nu heb ik reeds wat rondgekeken en geïnformeerd maar helaas lijkt iedereen een minimum van 4u te vragen aan een prijs van 750-850 euro... Dit gaat ons toch wat te ver aangezien we de bus maar een uurtje nodig zullen hebben..

Ik vrees dus dat we ons idee zullen moeten laten varen (wat toch moeilijk is als dat al zo lang in onze gedachten zit).

Wat zouden jullie doen in onze situatie. Toch kijken voor een bus en hopen dat er ergens een goedkopere in de buurt zit (feest gaat door in 't Gravenhof in Torhout) ?
Als iemand nog iemand/een bedrijf weet; hoor ik dat graag!

Of toch enkel voor een trouwauto voor ons gaan en de rest met eigen auto laten rijden?

Ik vind het best lastig om hier de knoop door te hakken; maar qua prijs is 250euro voor ons meer realistisch dan 750 euro... Ook al is het onze droom; vind ik het niet zoveel geld waard.

Tips/suggesties zijn meer dan welkom !

Bedankt!
Groetjes
Maaike

Maaike
28-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1015

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 9:59:05

Hey,

Wij zaten met hetzelfde probleem en hebben tevens ook een grote suite, mijn vriend had ook graag iets van vervoer om bijeen te zitten, ik vond een wagen mooier dan een bus dan weer maar ja de kerk moet wat int midden blijven...Dus kozen we voor een bus, die ook enkel dient om van de vertrek locatie zo een 7 km van ons huis te vertrekken om dan vervolgens naar hier te rijden en daarna een dikke km verder naar het gemeentehuis, daarna word de suite terug aan de zaal afgezet..
Dus nemen we even verder op foto's en gaat die bus maar mee...Dus eigenlijk hebben we alles bij elkaar een 30km af te leggen max.,een ding is zeker de bus zal zekers binnen zijn vier uur terug geraken...
Weet je het is jullie dag en jullie keuze, maar als het een droom is komt het dan op dat bedrag aan als je vergelijkt met de rest van de bedragen...Gewoon doen wat jezelf wilt...
We hebben onze bus bij antiek auto genomen in Merksem, ze hebben veel keuze..

Veel Succes..

Maaike
28-4-2012
 Meld misbruik26-7-2011 10:07:04

Aan de ene kant geef ik je helemaal gelijk: als het onze droom is; moeten we het eigenlijk ook gewoon doen maar... Tjah.. Het is nu allemaal duur en wij worden verder weinig gesponserd dus veel komt uit eigen zak.
Mijn vriend vindt het te ver gaan (en ik dus eigenlijk ook); voor dat ene ritje; want meer zijn het er niet. Het is puur van mijn ouderlijk huis 15km naar de feestlocatie en dat is alles.

Wha ! Ik ben nochtans erg goed in beslissingen nemen en kan heel goed de knoop doorhakken; maar hier blijf ik maar over twijfelen.

Nuja heb nog tijd dus misschien is het beter eerst even op andere zaken te concentreren en het idee te laten bezinken..

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik26-7-2011 10:52:36

Hallo,

Ik begrijp je probleem. Wij hadden overwogen om een auto voor ons te huren (geen bus, maar het komt op hetzelfde neer). Wij moesten enkel van thuis naar het gemeentehuis en van daar naar de zaal (zaal en kerk liggen langs elkaar). Dus geen ceremonie met wagens voor de kerk en geen rij aan het gemeentehuid. Dus wij vonden het bedrag voor auto's te huren echt te veel en vonden het nuttiger om dit ergens anders aan te spenderen... Wij hebben dan gekeken welke auto we binnen handbereik (gratis) konden lenen voor ons vervoer en hebben de suite met eigen wagens laten rijden. We hebben wel aan iedere wagen dezelfde lintjes gehangen zodat men toch zag dat de samen hoorden....

Persoonlijk vind ik andere dingen voor een trouw belangrijker dan het vervoer....

Groetjes
Annelies

Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik26-7-2011 10:52:41

Hallo!

Misschien kan je uitkijken voor een leuke oldtimer?
Bij The London Ceremony Bus verhuren ze authentieke zwarte Londense taxi's, ook leuk!

Wijzelf hebben een bus besteld, ze haalt de suite op (verspreid over vier gemeenten) vooraleer ze naar mij toekomen. Nadien doen we drie verschillende locatie aan (gemeentehuis, kerk, feestzaal).

Als ik in jouw plaats was, zou ik het niet doen. 't Is idd veel geld voor slechts een uurtje. 't Is ook zo dat ze van de prijs niets afdoen, er komt alleen bij als je met de vier uur niet toe komt.

Laat het even bezinken! Je komt er vast wel uit!

Groetjes,

Léonore

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 11:08:54

Ik snap je probleem! Wij hebben een suite van 27personen en een bus had echt ideaal geweest voor ons. Het goedkoopste dat we vonden was 625euro voor 3uur. Maar dat vonden we toch nog genoeg. Dus we gaan iedereen zelf met de auto laten rijden, de grootouders kunnen dan meerijden met iemand. Maar ik denk dat ik als verrassing voor men ventje wel een auto ga huren bij een gewoon huurbedrijf. Zo zou ik een mini cooper cabrio willen. Kost echt twee keer niks om die voor een weekend te huren. Zo hebben we toch nog iets specialer voor ons :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 11:32:23

Ik zou in dat geval gewoon met eigen auto's rijden (die staan er dan meteen ook al om 's avonds terug te rijden). Uiteindelijk zal toch niemand jullie vervoer zien, omdat jullie verwacht worden in de feestzaal te zijn voor dat de gasten er zijn... Lijkt me dan een gekke kost...

Maaike
28-4-2012
 Meld misbruik26-7-2011 11:41:19

Ja dat is natuurlijk ook een hele goeie ! Een speciale auto voor onszelf en dan de suite met eigen auto's; maar dan aan die auto's iets 'identieks' hangen zodat je ziet dat het bij elkaar hoort.

In de omgeving kennen we niemand met een 'aparte' wagen; maar wat ik me wel plots zat te bedenken. Mijn opa heeft een heeeeele oude kever. Hij staat nu al jaren in de garage niks te doen; maar ik zou natuurlijk kunnen vragen aan mijn pa of daar nog iets van te maken is tegen april ! En zoiets heeft natuurlijk iets; om vervoerd te worden in de auto van mijn 89-jarige opa...

Super bedankt voor alle reacties !!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik26-7-2011 11:51:36

i know the feeling. Wij hebben een rot van 4km te doen richting stadhuis en dan dezelfde rit terug.
Is veel geld he. We hebben het toch gedaan omdat we anders met parkeerproblemen komen aan het stadhuis (mogen maar 4 wagen parkeren en de suite is groter)

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 13:19:04

Wij hebben hetzelfde. Wij hebben er voor gekozen om toch met eigen auto's te rijden. Maar dit was dan vooral om het budget. Wij hebben ook een huis gekocht enzo, anders had ik wel voor de bus gekozne...

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 15:47:12

wij hebben enkel een limousine voor ons ... en we denken om de getuigen eventueel mee te nemen hierbij + bruidskindjes

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik31-7-2011 19:02:16

Wij zitten met hetzelfde probleem.
We zitten met 30 personen en we moeten ook enkel van mijn thuis naar het gemeentehuis en terug en dit is maar 3 km.
Zelf moet ik niet in de bus zitten want mijn papa ging voor een auto zorgen...
Maar ik heb juist toch de knoop doorgehakt en dus een bus gereserveerd... 825 euro... pfffff... maar het was onze droom en we trouwen maar ene keer dus dan wil ik ook dat het tegoei is!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...