Terug naar overzicht
ik heb nog horen zeggen dat er ± 10% afgezegd word. kan dit nog niet bevestigen want onze uitnodigingen zijn de deur nog niet uit
goh, het hangt ervan af wie je natuurlijk uitnodigd hé... wij zijn nu met 60, ongeveer 10 hebben er afgezegd. Maar we hebben alleen maar de dichte familie en vrienden gevraagd. Ik denk, hoe meer je er vraagt, hoe meer kans je hebt dat er afzeggen... groetjes
Wij hadden de volgende aantallen Receptie: 64 aanwezigen van de 76 genodigden = 84% aanwezig Avondfeest: 61 aanwezigen van de 65 genodigden = 94% aanwezig Zoals Liesbeth al aanhaalt zal in een kleinere groep meestal meer mensen toezeggen en op een receptie heb je ook al meerdere die afbellen (omdat ze het niet waard vinden voor eventjes zich op te kleden, opvang te zoeken voor de kinderen ...) Wij hebben op voorhand save the date kaartje verstuurd voor het avondfeest waardoor een heel deel mensen de dag tijdig hebben vrijgehouden.
Voor je budget ga je best uit van het feit dat (bijna) idereen zal komen want er zijn er velen die erbij willen zijn en daarvoor moeite zullen doen en last-minute kan je nog mensen uitnodgen die je "vergeten" bent (zeker als jullie ouders vrienden willen vragen ed) Wij zijn steeds uitgegaan van het worst-case-scenario want als dit zich voordoet zit je snel over budget (aangezien het feest meestal de grootste kost is)
Bij ons waren er maar een paar afzeggingen voor het avondfeest (3, dacht ik) en enkele voor het dansfeest (5). Dus gewoon ervan uitgaan dat iedereen komt! Voor een receptie zijn er idd meer afzeggingen, zoals hierboven al werd gezegd. Natuurlijk hangt er ook véél vanaf wie je allemaal vraagt! Sommige mensen vragen echt tot het uiterste. Zo hoorde ik onlangs iemand vertellen dat die naar het dansfeest van de dochter van een collega was geweest... Dat vind ik toch al ver... Uiteraard zullen er dan meer afzeggingen zijn, omdat je dan geen echte band hebt met elkaar.
meestal is dat 10% tot 15% ongeveer
die afzegt
Hoi! Bij ons hadden ze gezegd: 135 gevraagden, 110 komenden... Euhm uiteindelijk heeft er 8 man afgezegd :p groetjes