Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twijfelen over cadeautje voor ouders en getuigen...

19-7-2011 8:59:31
Hallo allemaal,

Het einde is in zicht! Over 3 weken ben ik 'de vrouw van.. ' en niet langer 'de vriendin of verloofde van.. " :)

Wij twijfelen over het volgende;
Is het 'verplicht' om voor de ouders iets te kopen wat je op de trouwdag zelf geeft? En wat is het idee erachter, waarom doe je dat?
We willen ze graag nadien wel een (klein) foto album geven met enkele van onze trouwfoto's in, maar zien niet goed wat en waarom we ze de dag zelf wat (moeten) geven. Mijn aanstaande man zijn ouders zijn gescheiden en hebben ook allebei een nieuwe partner en omdat je niemand wil overslaan, wil/moet je dan alle '3' de ouders wat geven. Daarnaast bekostigen wij ook helemaal zelf onze trouwdag, dus twijfelen we of we al dan niet een cadeautje zouden geven aan de ouders gedurende de dag.

Daarnaast, voor de getuigen; kopen jullie daar ook een geschenk voor, om op de dag zelf te geven, of niet?
Wij hebben wel een cadeautje gekocht en ze uit eten genomen om ze officieel als getuige te vragen maar twijfelen
of we voor hen nogmaals een kadootje moeten kopen om op de dag zelf te geven.

Allemaal twijfels dus.. :( En met nog maar iets meer dan 19 dagen op de teller, tikken de dagen verder weg..

Dus graag jullie advies :)

Dankjewel!
Sarah

Sarah
8-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1334

daisy
8-9-2012
 Meld misbruik19-7-2011 9:05:35

Wij geven een kado aan onze ouders omdat ze 'sponseren'.
De getuigen krijgen geen kado, wel gaan we daar mee eten om het officieel te vragen.

Ook onze beide overgrootmoeders krijgen elk een kader met een trouwfoto in.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-7-2011 9:14:30

Uiteraard is het niet 'verplicht' om dat te doen, maar het is wel de ideale gelegenheid om je ouders / grootouders / broer(s) en/of zus(sen) te bedanken voor de voorbije en nog komende jaren.
Meestal staat dit cadeau los van het 'sponsoren' en zo, maar is dit echt een bedanking voor alles wat ze hebben gedaan en nog zullen doen.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik19-7-2011 10:17:29

Wij zullen iedereen de bedankjes overhandigen na de grote dag.

Voor de ouders voorzien we een mini-album (momenteel in bestelling bij de fotograaf)
De grootouders krijgen een kadertje met een foto (10x15 want grote foto's zetten mensen tegenwoordig niet zo veel meer volgens onze fotograaf) van de reportage (eveneens in bestelling)
Mijn getuige krijgt een paar oorbellen van dezelfde ontwerpster als mijn trouwjuwelen omdat zij haar juwelen voor haar huwelijk daar ook heeft laten maken. Wij geven dit af tijdens een etenje vanavond (spannend voor de reactie)
Voor mijn man zijn getuige hebben we nog niet echt een idee maar dat volgt zeker nog. Altijd moeilijk voor mannen om iets te verzinnen om te geven. (alle tips zijn welkom...)
Alle aanwezigen op het avondfeest kregen op hun bord een organzazakje met snoepjes in de themakleuren met een naamkaartje (+bedankt) aan zodat het ineens ook kon dienen als plaatsaanduiding.
Alle aanwezigen (+ mensen die een kaartje of kado hebben gegeven) krijgen een bedankkaartje met een foto toegestuurd

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik19-7-2011 10:20:01

Wij geven onze ouders, grootouders en getuigen een bedankje omdat ze er altijd zijn voor ons, omdat we op hen konden rekenen, voor de organisatie van een prachtige en toepasseljke vrijgezelle ed.

Onze ouders hebben bijgedragen naar hun eigen goeddunken. Je kan toch moeilijk een pro rata kado geven aan de "meest gevende". Zij en onze grootouders hebben heel wat bijgedragen aan onze opvoeding en leven en daarvoor verdienen ze een kleine attentie.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik19-7-2011 12:31:09

Hallo,

Niets is verplicht hoor, als jullie dit niet willen moet dit zeker niet. Wij wilden ook iets doen om onze ouders te bedanken maar een fles champagne en een boeket bloemen vonden we maar niets (onze mening). Wij hebben gekozen om met de ouders en getuigen (onze broers) een luxe-champagne ontbijt te doen na onze huwelijksreis. Dit was een 3-tal weekjes na onze trouw. Het was heel fijn omdat je dan toch allemaal nog eens samenzit en de dag nog eens kan overlopen.

Ik heb mijn grootouders op het feest wel in de bloemetjes gezet (letterlijk ) omdat ze echt goed geholpen hadden met de decoratie, voorbereidingen,... en voor grootouders betekent zoiets toch enorm veel. Tijdens onze speech op het feest hebben we natuurlijk onze ouders in overvloed bedankt met de vermelding dat ze op die datum op een bepaalde plaatst moesten zijn.

Toen ons album en de dvd klaarwaren hebben onze ouders een kleine versie van ons foto album gekregen en een kopie van de dvd.

Uiteindelijk moet je het gewoon doen op de manier waar jullie je het beste bij voelen...

Groetjes
Annelies

Marit
2-9-2011
 Meld misbruik21-7-2011 15:37:59

Hee Sarah,

Wij hebben voor de getuigen een kleinigheidje gekocht. Voor ieder van hen hebben wij fles drank gekocht die zij het lekkerste vinden. Echt iets wat voor hen juist leuk is. Voor de ouders willen wij achteraf zelf een boekje in elkaar zetten met de foto's van onze dag. Dit lijkt ons wel zo leuk en hebben de ouders ook nog iets leuks aan de dag overgehouden. Op de dag zelf zal mijn aanstaande man een persoonlijk dankwoordje zeggen in de mis in de kerk. Hier worden de ouders ook persoonlijk bedankt.

Wij willen deze cadeaus geven niet alleen omdat de ouders ons wat gesponserd hebben, maar ook omdat wij het leuk vinden hen iets te geven om hen te bedanken. Zij hebben ons opgevoed tot wie wij zijn.

Maar je moet zelf doen waar jullie je prettig bij voelen.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik29-7-2011 15:55:45

Hey Sarah,

ik ben blij om je vraag te lezen, want ik zit met dezelfde vraag maar durfde hem niet zo goed te stellen. Mijn ouders gaan wel voor een stuk(je) sponsoren, maar voor de rest hebben we eigenlijk echt alles zelf georganiseerd en voorbereid. Ik ben eigenlijk een dankbare dochter, of hoe zeg je dat Ik heb hen al vele malen bedankt voor alles wat ze al ooit gedaan hebben voor mij. Mijn broer en zus zijn beiden al getrouwd, en voor zover ik weet hebben zij geen cadeautje aan hen gegeven.

Mijn schoonvader is dan weer nauwelijks geïnteresseerd in het feit dat we gaan trouwen en een groot feest zullen geven, vraagt er ook nooit naar en verandert snel van onderwerp als we het erover hebben. Dus ik zou het eerlijk gezegd wat moeilijk vinden om hem een cadeautje te geven. Maar mijn ouders dan wel iets geven, en hem niet? Dat kan ook niet, vind ik.

We twijfelen dus nog.
Samen iets gaan eten achteraf vind ik wel een fijn idee, maar eigenlijk doen we dat sowieso al regelmatig. Zijn jullie er intussen al uit of jullie iets gaan geven, en wat?

Groetjes,
Hanne

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik30-7-2011 10:54:09

Hallo Hanne,

Wij hebben uiteindelijk de beslissing gemaakt om een boeketje bloemen of een mooie plantje als cadeautje te geven op de dag zelf. Waarschijnlijk wordt het een plantje, omdat 2 van de 3 paar ouders naar een hotel gaan als het feest is afgelopen en daar een nachtje blijven slapen..

We willen dan bij de fotograaf een mini album of ander mooi foto cadeau bestellen en als het klaar is als geschenk aan onze ouders geven.

Maar op onze trouwdag zelf, dus een 'kleinigheidje'...

Veel succes!
Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...