Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Receptie - avondfeest familie

  12-7-2011 13:08:55
Dag bruidjes,

Onze uitnodigingen zijn verzonden. Wij vragen de hele familie voor avondfeest en niet voor receptie (behalve suite). Aangezien er bij het avondfeest ook een receptie is.
Nu horen we al van twee tantes een teleurstelling dat ze niet gevraagd zijn voor de 1e receptie.
Blijkbaar zegt de 'etiquette' dit zo dat familie gevraagd is voor receptie en evondfeest? Onze ouders zeggen nu pas dat zij dat idd ook zo gedaan hebben op hun trouwfeest (jaren terug).
Wat moeten we nu doen? Nog een kaartje zenden met de vermelding dat ze ook voor receptie gevraagd zijn?
Weten jullie hoe het hoort?
Onze trouw is zal een 'klassieke-traditionele' trouw zijn, met toch wel alles erop en eraan.

Groetjes en bedankt!


Nele
20-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1938


Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik12-7-2011 13:17:54

Hallo,

Wij hadden ook 2 recepties, eentje voor de collega's (totaal een goeie 50 personen) en dan de receptie van het avondfeest voor familie, vrienden,... (120 personen) Enkel de suite was er ook op de eerste receptie omdat zij samen met ons in de zaal aangekomen waren. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de hele familie ook tijdens de eerste receptie komt (waarom zou je er anders 2 geven?).

Groetjes
Annelies




Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik12-7-2011 13:26:41

Het lijkt mij ook het meest logisch dat enkel de suite op beide recepties is. Probeer je tantes te sussen dat het in hun voordeel is dat ze niet naar de eerste receptie komen. Zo hebben ze nog even tijd om zich op te frissen, hun haar opnieuw juist te leggen, de hond nog wat eten te geven, ... Vroeger was vroeger en nu is nu. Succes!



Penny
20-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 14:03:08

Wij hebben in de namiddag een receptie voor de suite en s'avonds ons avondfeest met maaltijd voor iedereen. Het is jullie dag en niet omdat jullie ouders dat deden dat jullie het ook moeten al is de sociale druk groot (uit ervaring :-))
Succes!



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik12-7-2011 14:08:11

Het is jullie huwelijk en niet dat van jullie ouders jaren geleden.
Waarom zou je mensen 2x op een receptie vragen ? What's the point daarin ?

Wij hebben onze familie op ene lunch gevraagd ipv avondfeest, die keken eerst raar maar snappen nu wel dat we het omwille van hén doen (anders zien ze ons de hele avond niet en nu zitten we met hen een hele middag aan tafel)





Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik12-7-2011 14:17:30

Hun redenering lijkt me niet zo logisch, vroeger misschien wel maar nu niet meer. Waarom anders 2 recepties? De manier waarop jullie het geregeld hebben lijkt me dik in orde!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-7-2011 15:53:32

Zij hebben ook een receptie, hé! Dan wel eentje van een uur, maar toch... Tijden veranderen nu eenmaal. Vroeger was het ook de gewoonte dat je 's middags ook al at samen met tantes en nonkels, ook dat is nu enkel nog met de suite. Wat logisch is... Alles is al zo duur... Gewoon zo laten, hoor!



Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik12-7-2011 15:54:16

Ik sluit me aan bij de vorige commentaren. We zijn in 2011 ... maak van jullie dag "JULLIE" dag!
Commentaren zal je altijd krijgen dat je ze nu vraagt of niet. Dus, volg de gouden regel, vog jullie eigen hartje, dan zijn op z'n minst, jullie tevreden ;-).

Succes!!



sofie
1-9-2012
 Meld misbruik12-7-2011 16:48:38

hoikes,
Wij doen het ook zo hoor, eerst een receptie voor vrienden, enz...
en dan pas bij de receptie van het avondfeest de nonkels en tantes.
Da was idd vroeger de mode om nonkels en tantes vanaf eerste receptie te vragen.



Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik12-7-2011 17:39:01

Bij ons is het ook zoals nu bij jou hoor, 1e receptie van anderhalf uur voor vrienden, collega's e.d. waar enkel onze dichtste familie en getuigen ook aanwezig zijn.

En na een half uurtje begint ook de receptie voor de personen van het avondfeest, dus dit overloopt wel, daar worden de nonkels en tantes e.d. verwacht;

Moest ik van jou zijn ik zou ze niet extra uitnodigen, dit kost natuurlijk ook weer meer, en het zijn 'maar' tantes en nonkels he.
Degene die daar moeten zijn zijn je ouders, grootouders, getuigen, broers en zussen.

Dat vind ik toch..




Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-7-2011 19:33:56

Heyhey,

Wij maken er ook een "klassieke-traditionele" trouwdag van en vragen de familie toch ook enkel voor het avondfeest (mét receptie van 1u). Waarom zou je ze voor de 1e receptie ook vragen? Ze krijgen er zelf ook 1 en bovendien komen dan toch allemaal mensen die zij niet kennen (vrienden, collega's, buren, enz). Enkel de suite zal bij ons bij beide recepties aanwezig zijn.

Trouwens, als ik de familie ook voor de eerste receptie zou vragen, zou dat +80 personen zijn... zie ik wel niet zitten hoor :-p.

Groetjes!



Nele
20-8-2011
 Meld misbruik16-7-2011 19:55:57

Bedankt voor jullie reactie!
We hebben afgesproken met onze ouders dat, als ze willen, één uur vroeger mogen komen. Dit enkel voor tantes en nonkels (niet voor de nichten en neven).
Maar ik sluit me aan bij jullie. Ik denk dat bijna iedereen dit nu zo doet.

Groeten


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info