Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dieettip

  15-6-2011 11:46:23
Hallo

net zoals veel bruidjes ben ik een paar maanden geleden aan het diëten geslaan. Omdat ik het altijd wel nuttig vind om te horen hoe andere mensen het aanpakken (en het ook wel een beetje een hart onder de riem steekt) dacht ik mijn aanpak eens uit de doeken te doen. Misschien hebben jullie er iets aan, het heeft (en is) in elk geval aan het werken voor mij.

Ik ben ongeveer half maart (+/-5 maanden voor D-Day) begonnen met een redelijk streng regime van geen koolhydraten. Geloof me: het is afzien. Pasta en chocolade zijn mijn favoriete zondes en dat werd dus weggelaten. Het was een beetje zoeken naar alternatieven voor brood, pasta en rijst want yoghurt is zoiets dat je niet kan blijven eten hé. Ik eet voornamelijk yoghurt of platte kaas met fruit, slaatjes met vlees/vis/ magere kaas/ wokgroenten met gevogelte/ vis/soep. Daarnaast ga ik elke dag naar mijn werk met de fiets (ongeveer een uur per dag) en liep/ loop ik twee keer per week.

De kilo's gingen er redelijk snel af, wat een boost is in de moeilijke momenten maar zo weinig koolhydraten zorgden er op den duur wel voor dat ik niets van energie meer had. Dus ben ik na een maand overgestap naar een koolhydraatloze dag met uitzondering van het ontbijt (dan eet ik twee volkoren boterhammen). Hoewel ik af en toe overvallen word door dagdromen waarin verse, warme chocoladecake de hoofdrol speelt of ik spontaan begin te kwijlen bij het gedacht aan pasta met kaassaus (redelijk genant), is het over het algemeen wel te doen. Na een tijdje kickt je lichaam af en nu mis ik het brood en de pasta niet meer zo erg. Sinds enkele dagen ben ik ook begonnen dagelijks 100 buikspieroefeningen te doen (buik= probleemzone. Ahja, bier is ook een 'no go'. Heel jammer want ik zou ver gaan voor een streekbiertje aan het eind van een zware dag) en ook daarvan heb je snel resultaat. De eerlijkheid gebiedt me om toe te geven dat er momenten zijn geweest waarop ik alle controle verloor en me te buiten ging aan taart, cake, hapjes en vers geklopte slagroom (met handevol uit de kom gelikt)... Maar ik maak mezelf wijs dat zo'n dingen erbij horen.

De beloning voor al die kommer en kwel (want laat ons eerlijk wezen; vermageren is geen feestje) was er vorige week toen ik voor de eerste keer na de aankoop mijn trouwkleed mocht gaan passen. Echt: WOW! Het paste perfect, alles zat goed, alles klopte en ik denk dat ik nog nooit iets heb gehad wat mij er zo voordelig doet uitzien. Alle cliché's kloppen gewoon. Heel veel zaken zijn nog niet in orde tegen de bruiloft maar 1 ding is zeker: hubbie en mezelf zullen stralen als barbie en ken. Maar dan wel de coole versie ervan.

Veel succes allemaal.


ps: op moeilijke momenten troost ik me met de gedachte aan de vrachtwagens vol pasta en chocoladekoekjes die ik naar binnen ga stouwen eens geringd. Mn toekomstige is op de hoogte en heeft zich erbij neergelegd. Wij worden twee dikke, gelukkige mensen!

steph
14-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1512


Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik15-6-2011 12:14:42

gewoon even meldden dat ik een glimlach op mn gezicht krijg van je berichtje !



Leen
28-5-2011
 Meld misbruik15-6-2011 12:26:24

Ik krijg ook spontaan een glimlach op mijn gezicht, gewoon door het feit dat je zegt "Wij worden twee dikke, gelukkige mensen!"
Je hoeft inderdaad niet mager te zijn om gelukkig te zijn!



sofie
1-6-2013
 Meld misbruik15-6-2011 12:31:24

Hallo Steph

Amai, wat een karakter om zo streng te dieëten!
Het nadeel is natuurlijk als je weer gewoon gaat eten, dat de kilo's er rapper terug bij gaan he
Het is zeker en vast niet gemakkelijk, ik ben naar een dieëtiste gestapt vorige week.
Volgende week krijg ik mijn evaluatie. Hopelijk een positief resultaat!



lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik15-6-2011 13:13:23

Hoi barbie

Zalig berichtje en zo herkenbaar.

Hoeveel ben je uiteindelijk afgevallen? Ik heb ook al gemerkt als ik brood en pasta schrap het iets sneller gaat om af te vallen. Bij mij moet er nog (eigenlijk weer) een kleine 4kg af voor 15/08, dit is mijn definitieve pas. Maar vind het zo moeilijk om mezelf te motiveren.



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik15-6-2011 13:18:31

Hoi stephanie,

Gewoon geweldig, de manier waarop je schrijft en ons laat meekijken in jou leven ;-)
Ik zou zeggen, schrijf een boek, het wordt gegarandeerd een bestseller!!!

Ik ben ook aan het dieëten. Eigenlijk een combinatie tussen diëtiste en ww. Het is gewoon een ramp om zo lang iets vol te houden. Ik heb nog meer dan een jaar te gaan en er moet nog minstens 30kg af. een crashdieet is dus niet echt mogelijk voor mij. Ook ik ontwaak vaak 's morgens uit een droom met het gevoel "oh nee, ik mocht geen frietjes eten want ik ben op dieet." Waardoor ik dan vaak zelf moet lachen, hoe ver kan je zijn als je al 'snachts droomt dat je frietjes, ... aan het eten bent.

Ach ja, ik probeer het even rustig aan te doen en hoop er zo ook wel te komen. Desnoods doen we tegen het einde nog een crashke erbij.
Hoop alleen dat het wat snel vooruit gaat want ik ben ook super benieuwd om al eens voor een kleed te gaan kijken maar ja, 30kg dat is dan al een heel ander zicht hé

Nog heel veel succes en voel je super in je kleed op jullie dag!!!

Groetjes Vicky



steph
14-8-2011
 Meld misbruik15-6-2011 13:42:35

Hallo

lilacx: ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk op de weegschaal te staan want zo'n cijfer zegt toch niet alles. Als je veel spieren hebt (ik sport redelijk veel waardoor ik dus wel wat spieren heb) dan weeg je meer dan wanneer je spieren vet zijn (of dat maak ik mezelf toch wijs). Ik ben iets meer dan een maar afgevallen, af te gaan op Het Kleed. En dat was eigenlijk mijn doel. Dus nu gewoon stabiel proberen te blijven maar dat vind ik eigenlijk moeilijker dan afvallen. Ik ben vooral een 'alles of niets persoon'. Voor mij lijkt het vreemd genoeg makkelijker om mezelf alles te ontzeggen dan 1 kleine zonde toe te staan. In dat laatste geval is er gewoon geen houden meer aan en verdwijnt alles stofzuigergewijs richting mond. Kauwen wordt in dergelijke gevallen ook voor het gemak overgeslaan.

vicky: 30 kg is idd heel ambitieus. Ga ervoor als je dat wil, zou ik zeggen maar aan de andere kant: je vriend is verliefd geworden op wie je bent en hoe je er nu uitziet. Mijn betere helft zegt soms: Hoe meer je weegt, hoe meer stephie er is om graag te zien (echt, een topper van formaat, die uitspraak...) en eigenlijk moet het zo zijn hé. Misschien moeten vrouwen meer leren denken als een man. Ik heb de indruk dat als vrouwen in de spiegel kijken, ze een mutatie tussen vrouw en potvis zien terwijl mannen 's morgens in de spiegel het equivalent van Johnny Depp aanschouwen.

Maar een wereld waarin vrouwen als mannen denken zou van ons misschien superwezens maken. Wat dan weer niet goed is voor het zelfvertrouwen van het mannelijke ras :)



Emily
26-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 20:24:06

Gewoon even laten weten Steph dat je schrijfstijl gewoon geweldig is, moest echt lachen van je initieel berichtje én je laatste (die opmerking van hoe vrouwen zichzelf zien vs de mannen: toppertje!)

Nog veel succes met op gewicht blijven... en zie dat je de arm van je toekomstige 's nachts niet voor chocoladetaart houdt tijdens je dromen;-)



Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik16-6-2011 10:56:24

Een vriendin van mij trouwt 6 weken voor mij, ze is ook al wel vele langer verloofd dan mij. We zijn een paar keer gaan sporten en zij heeft meerdere keren gevraagd of we niet samen zouden dieeten. Ik zag dit niet echt zitten omdat ik geen doel had om dit te doen. Nu ik zelf ga trouwen, ga ik ervoor! Ik probeer elke dag een rondje te lope, nog niet ver want heb echt geen conditie. Nadien probeer ik ook om een uurtje te fitnessen met de Wii fit, het ziet er volgens mij kei belachelijk uit, maar ik voel dit wel. Aan mijn eetgewoonte heb ik nog niet drastisch veel gewijzigd. Op mijn werk eet ik geen zoetigheden meer tussendoor, maar maak ik een tasje soep met een krakkertje. Dit helpt dan weer goed om 's middags een boterhammetje minder te eten. Ik eet ook heel graag brood en pasta en dat vind ik best wel moeilijk om dit te laten! Pasta lukt vrij goed, dit eet ik niet meer 1x per week. Gelukkig ben ik licht allergisch aan chocolade en eet ik dit dus nauwelijks! Boosdoeners bij mij zijn tuckoekjes en chips! Ik eet veel meer fruit, ik probeer elke avond 2 stukken fruit te eten, lukt niet altijd, maar geeft wel een goed gevoel dat ik aan koekjes en zo kan weer staan!
Maar we proberen het vol te houden, en die 20kg zal er wel afgaan! als ik verder doe zoals ik bezig ben is die na de zomer eraf, want ben vorige week 1kg afgevallen! Ik vertelde dit kei fier tege mijn vriend en hij kei droog dat het waarschijnlijk mijn maag en darminhoud was, maar vond toch wel dat ik op de goede weg was!





Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik16-6-2011 21:36:21

Beste Steph,

Nu moet ik eerlijk toegeven dat mijn vriend niet zo op mij verliefd geworden is. Toen ik hem heb leren kennen woog ik een 35 a 40 kg minder. Nu ik er 10 kwijt ben heb ik er dus nog 30 te gaan.
Ik ben ontzettend bij en gelukkig dat zijn liefde groot genoeg is voor mij om zo lang (lees: zoveel kilo's later) bij me te blijven en me dan ubberhaupt nog ten huwelijk te vragen.
Nu wil ik hem (en mezelf) ook graag verrassen met toch een (iets magerdere) bruid.
Ja, ik denk dat mij een hard jaar te wachten staat maar ook hier draait de wii op volle toeren. Ben ook van plan om de wii zumba te kopen voor extra motivatie ;-) (ik dans namelijk ontzettend graag maar schaam me zo tussen de magere sprietjes).

Steph, ik ken het 'alles of niets' programma als geen ander. Met 14 dagen niet eten heb ik geen probleem (echt al gedaan) maar geen snoep, vet dat is een ander paar mouwen. Ik wens je nog heel veel succes om op je gewicht te blijven!!!

Groetjes Vicky



steph
14-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 9:13:22

Hey vicky

zo moet het zijn hé, weten dat je man echt valt voor wie je bent en niet voor hoe strak je in je lichaam zit. Nu, ik wens je héél veel succes met je dieetplan en ik ben er zeker van dat je zal stralen op 07.07.12.

Grtjs


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info