Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondervraging

  9-6-2011 23:12:04

Hallo,


ik ben bezig met het maken van het misboekje.

Nu is er één stukje dat ik echt graag anders zou willen hebben, namelijk de "ondervraging" voor de huwelijksinzegening.

Ik heb het gevoel dat iedereen braaf "Ja" antwoordt op de vragen van de priester ( zijn jullie uit vrije wil naar hier gekomen om te trouwen?/Zijn jullie bereid als man en vrouw elkaar lief te hebben en elkaar te waarderen, alle dagen van jullie leven? / zijn jullie bereid kinderen als geschenk uit God's hand te aanvaarden?)

De pastoor heeft dat min of meer ook al wel gevraagd de eerste keer dat we op gesprek zijn geweest, dus dat weet hij nu al wel.. daarom zou ik gewoon graag onze huwelijkswens zelf willen uitspreken en daar wel de elementen uit die ondervraging in verwerken, maar ik weet nog niet helemaal hoe ik dat precies moet verwoorden.

Iemand tips?


alvast bedankt!


Meg
24-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2596


Jessica

 Meld misbruik9-6-2011 23:46:21

Ik vrees dat je daar niet onderuit kunt. Wij hebben na de ondervraging wel nog onze eigen huwelijksgeloften gelezen.

Misschien eens bespreken met je pastoor wat de mogelijkheden zijn, zij hebben meestal wel wat dingetjes liggen. Tijdens ons eerste gesprek met de pastoor kregen wij een boekje mee om 'inspiratie' uit op te doen en daar stonden echt leuke tekstjes in.



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik10-6-2011 7:27:15

Hey,

wij moeten ons boekje nog laten goedkeuren, maar voorlopig hebben we dit:

Hanne:

Ons ja is een ja,
ons ja is geen ja maar…
ons ja is geen misschien,
geen proberen…


Jan:

Ons ja is een ja tegen elkaar,
Zoals we zijn en zoals we kunnen worden.


Hanne & Jan:

God, uit vrije wil zijn wij naar hier gekomen
omdat wij samen door het leven willen gaan.
Samen willen we proberen
door onze liefde voor elkaar
een teken te worden van uw liefde voor de mensen.
Met vreugde willen we kinderen uit uw hand aanvaarden
en hen in onze liefde laten delen.




Meg
24-9-2011
 Meld misbruik10-6-2011 14:10:30

hey Hanne,


bedankt!

Klinkt mooi!




Meg
24-9-2011
 Meld misbruik18-7-2011 23:48:37

oef, we zijn deze week bij de pastoor geweest en hij maakte er duidelijk geen probleem van dat er geen "traditionele" ondervraging is... hij vond eigenlijk alles prima, hier en daar een tikfout er uit gehaald en wat advies gegeven bij de teksten waarbij we nog twijfelden...

hij heeft ondertussen ook al ontdekt dat hij in zijn jonge jaren nog de buurjongen geweest is van mijn vriend zijn opa... dus dat gaat daar gezellig worden na de mis :)

en ook de geen bezwaren voor de muziek, want ik was wel wat bang dat hij "Crazy Little Thing Called Love" van Queen er wat over zou vinden als intredelied .. toen ik mijn moeder vertelde dat we dat liedje gingen nemen zie ze direct: "oh moeten we dan ook de kerk binnenkomen zo als in dat you tube filmpje waarin de trouw van Kate en William geparodieerd wordt? "

Wel ik zal er nog eens ver nadenken :P of ik samen met mij pa al swingend door het gangpad naar het altaar ga gaan :)




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info