Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1ste afspraak met priester

  6-6-2011 12:20:55
Hoi Bruidjes en bruidegommetjes,

Nu zondag hebben wij onze eerste afspraak bij "meneer pastoor". Nu moet ik zeggen dat ik daar toch al wel wat zenuwachtig en nerveus van word!!
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik me aan moet verwachten!!

Hoe gaat dit in zijn werk?
Wat gaat die vragen?
Gaat hij ons op de rooster leggen?
Zoveel vragen!!

Zijn er van jullie al op die eerste afspraak geweest? En wat moet ik ervan verwachten, voorbereiden?
Alle hulp en tips zijn welkom!!

Groetjes
Hanne

Hanne
21-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1514


vicky
10-9-2011
 Meld misbruik6-6-2011 12:26:18

eigenlijk hoef je je daar geen zorgen over te maken hoor ik had daar ook veel stress voor maar dat was supergoed meegevallen je zal papieren moeten invullen aangaande je doopsel vormsel en dergelijke en hij zal ook wel vragen waarom jullie voor de kerk willen trouwen.



Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik6-6-2011 12:26:54

Hey Hanne,

Wij zijn een paar weken geleden voor de 1e keer op gesprek bij de Pastoor geweest...

Dat was echt niet zo erg hoor... Veel hangt naar 't schijnt af van gemeente tot gemeente...
Onze Pastoor is echt ne super toffe, was hij geen pastoor was hij zeker homo geworden ;)
Zo'n grappige en spontane mens...

Hij heeft documenten ingevuld en we hebben wat gepraat...
Hij heeft ook samen met ons een voorbeeld mis- boekje overlopen en gezegd wat we allemaal kunnen doen en zo...

Voor ons was dit echt een aangename ervaring...

We hebben contact met hem via mail en dat loopt heel losjes...

Gewoon jullie zelf zijn en dat komt zeker in orde... En zeker geen zenuwkes hebben :)

Groetjes,
Nathalie

P.S. Laat weten hoe het gegaan is...



Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik6-6-2011 12:28:18

@ Vicky, dat heeft hij aan ons niet gevraagd... Het ging er echt losjes aan toe, mijn vriend zat zelfs een glaasje wijn te drinken :) aangeboden door het parochie- huis ;)



vicky
10-9-2011
 Meld misbruik6-6-2011 12:32:04

@ nathalie: amaai wijn dat hebben wij zelfs niet gekregen. het ging er bij ons ook wel losjes aantoe hoor en we hebben ook contact met hem via mail



Hanne
21-4-2012
 Meld misbruik6-6-2011 13:03:27

Hoi Dames,

Dat is toch al een geruststelling, heb hem al aan de telefoon gehad en dat ging precies wel, alleen een beetje onwennig he!!
Zal wel loslopen dus!
Merci voor de geruststellende woorden al!

Groetjes, Hanne.



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-6-2011 14:37:54

Wij hebben pas in februari onze afspraak met de pastoor. Wat ik nog heel erg lang vind. Jammer want heb wel al een aantal vragen die ik wil stellen.

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken hoor,je moet er toch naartoe :p.
Gewoon even nadenken wat jullie willen vragen en dan zal de pastoor wel alles vertellen wat jullie moeten weten denk ik.



Marjan en Ben
4-8-2012
 Meld misbruik6-6-2011 16:18:38

je moet er geen stress voor hebben hoor, dat loopt allemaal los hoor, wij zijn ook vorige week geweest en reuze meegevallen... hij stelde wat vragen over ons en of we ons doop hadden gedaan en waar... dan ook hoe en wat over het misboekje en de versiering van de kerk.

veel succes nog verder!



Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik6-6-2011 21:57:42

Ik had er ook veel schrik voor, maar het valt inderdaad allemaal wel mee.
Hoewel het serieus schijnt te verschillen van parochie naar parochie.
Naast de praktische afhandeling van misboekje, muziekkeuze en papierwerk kregen we ook onverwachte vragen als: hoe hebben jullie elkaar leren kennen, wat zijn de positieve/minder positieve eigenschappen van je partner, waarom willen jullie trouwen en waarom voor de kerk, wat verwacht je van het huwelijk, wat voor werk doe je...
Het was gewoon een aangenaam gesprek, niet echt een 'ondervraging'.

Daarnaast bespreek je de muziekkeuze in de kerk (bandje, cd, koor, zang,...). De wijze van intrede: Amerikaans of Rooms-Katholiek, de versiering in de kerk (vaak blijft het stuk voor het altaar liggen...), bruidskindjes, ...
Wij kregen ook tekstjes mee, maar mochten ook andere tekstjes nemen.


Veel succes!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info