Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk of kapel regio Kortrijk - Wevelgem

  5-6-2011 22:14:34
Dag bruidjes,

wij hadden al de kerk vastgelegd waar we zouden trouwen (in Lauwe) maar nu hoorde ik dat de priester de grote deur niet meer wil opendoen, enkel nog voor communies (de kerk heeft een grote dubbele deur en 2 kleine zijdeuren, die ook aan de voorkant zitten) Ik zie het écht niet zitten om via een zijdeur te moeten binnen gaan en buiten komen. Heeft er iemand suggesties voor een mooie kerk of kapel in de regio Kortrijk-Wevelgem?

Alvast bedankt x

Griet
21-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1191


Patrick

 Meld misbruik6-6-2011 9:33:18

Beste Griet,

Het is niet zo simpel om op een andere gemeente te huwen dan waar je woont denk ik, je moet eens alles lezen op onderstaande link.
(kopiëren en plakken) is een afdruk versie
http://www.rorate.com/kerkrecht/kr_print.php?t=ro_kerkr...

Veel succes nog,
Patrick




Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik6-6-2011 11:56:48

Hey Griet,
Wij hebben zonder problemen kunnen trouwen in de andere parochie dan waar we wonen.
Heel romantisch kerkje/kapel: OLV ter Spieghele in Marke. Je moet maar eens googlen.

succes



Inge
17-9-2011
 Meld misbruik6-6-2011 14:58:37

@Patrick,das voor de trouw van de wet dat je moet trouwen in de gemeente waar je woont,kerkelijk huwelijk kan je vrij kiezen
Mijn broer woont in hertsberghe is in oostkamp voor de wet getrouwd maar in Oeselgem waar haar ouders wonen getrouwd voor de kerk,Feest was in Sint eloois vijve






Patrick

 Meld misbruik6-6-2011 17:05:23

Beste Inge,

Hebben weer bijgeleerd, dank je wel.



Griet
21-4-2012
 Meld misbruik6-6-2011 20:22:01

Inderdaad Inge, het gemeentehuis kan je niet kiezen, de kerk wel. Vandaar ook mijn vraag.

Annelies, ik zal zeker eens kijken voor dat kerkje, is niet ver van waar het normaal zou zijn!

Bedankt!
Griet



julie
28-5-2011
 Meld misbruik6-7-2011 12:24:10

Hey,
Wij zijn ook van Lauwe en wilden om die reden ook niet in Lauwe trouwen. We hebben dat gewoon gevraagd aan een andere pastoor van een andere kerk. Wij hebben enkel toestemming moeten vragen aan de priester van Lauwe. En dan vind je maar iets uit hé!

We zijn getrouwd in het kleine kerkje van Heule Watermolen en zeer toffe reacties gehad!

Groetjes,
Mevrouw B. :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info