Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Videograaf of niet?

  4-6-2011 10:01:27
Hey

Momenteel hebben wij enkel een fotograaf gereserveerd voor ons huwelijk maar van de week zijn wij op bezoek geweest bij een pas getrouwd koppel. Zij hadden enkel een fotograaf geboekt maar hebben op het laatste moment toch nog beslist om een videograaf te laten komen en hebben hier geen spijt van. Wij weten totaal niet wat we hiermee moeten doen. Zouden jullie dit doen of niet? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Nienke
2-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1152


chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik4-6-2011 10:53:41

Hallo,

Dat is iets wat jullie persoonlijk moeten uitmaken, wij hebben een videograaf vast liggen en weet zeker dat dit achteraf schitterende momenten gaat meebrengen, je kunt dit dan steeds herbeleven, ook naar later toe is dit een mooie herinnering.
Wij hebben kurt Vermylen uit Balen, je vind hem via facebook, is zeker knap om eens te bekijken ze.

Veel Succes...



bianca
28-8-2010
 Meld misbruik4-6-2011 12:25:14

hallo, zelf heb ik ook een videograaf gehad en moet zeggen ben daar heel gelukkig om
Mijn dag staat op dvd van smorgens bij het aankleden tot de dansavond
fotos zijn ook heel mooi maar naar een dvd kijken is alsof je je dag herbeleefd.
ALs je het aan mij vraagt dus een erge aanrader

vele grtjs




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-6-2011 13:12:08

Wij hadden er géén, maar mijn beste vriendin heeft wel stiekem gefilmd met haar fototoestel en haar filmpjes gebundeld op een dvd. Dat vonden we wel super! Zeker omdat het niet professioneel was afgewerkt, maar we op die manier echt de dag beleven vanuit hààr ogen! Dus ook onbewerkt, zodat je duidelijk de reacties van de omstaanders hoort en zo (zo horen we ook mijn neef keihard meezingen met de openingsdans --> zat aan dezelfde tafel, hilarisch!).

Nu moet ik wel zeggen dat ons fotoalbum al véél meer is ingekeken dan dat dvd'tje! In een album blader je zo snel of zo traag als je wil en kan je ook specifiek naar een bepaald onderdeel op zoek. Bij een dvd is het toch wel de bedoeling dat, als je die aan mensen laat zien, ze de hele dvd uitkijken... Wat je niet zomaar doet... Enkel de mensen uit de suite hebben dus die filmpjes bekeken, maar voor de rest bijna niemand...
Ook vraag ik me af, met de technologische vooruitgang die zo snel gaat, hoe snel zo'n dvd niet verouderd is... Toen mijn nicht trouwde, was het nog de mode om video's af te spelen. Zij heeft ook een trouwvideo, maar wie heeft intussen nog een videospeler? Dan zou je die video al moeten overzetten naar een dvd en binnenkort misschien een blue-ray of stick of god-weet-wat vinden ze nog allemaal uit...
Een album daarentegen is werkelijk voor àltijd! Zo heb ik onlangs nog in het album van mijn ouders gekeken. Dat verliest nooit zijn charmes, vind ik en ziet er nog steeds even intact uit als 31 jaar geleden...



Joy
18-6-2011
 Meld misbruik4-6-2011 14:24:37

Wij hebben geen videograaf en daar ben ik heel blij om.
Ik ben even die Kurt Vermylen gaan checken op facebook en hij geeft perfect weer wat ik absoluut NIET wil: te dromerige beelden, zo aan de kanten wazig gemaakt. So nineties.
Maar bon, iedereen doet ermee wat hij wil.
Het lijkt me leuk als je gewoon wat mensen uit je vriendenkring vraagt om af en toe wat kortere opnames te maken.



Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik4-6-2011 17:23:24

Wij hebben Leolex Filmstudio geboekt en tot nu zijn we daar heel tevreden van. Hij heeft ook een eigen website met mooie trailers van huwelijken op vinden wij. Hij gaat tijdens het avondfeest ook een trailer laten zien van het verloop van de dag en dat vonden wij ook wel leuk. Ook zorgt hij voor een babbelbox waarbij we de vragen dan zelf kunnen inlezen enzo... Dit is zijn site, de trailers van huwelijken staan onderaan: http://leolexfilmstudio.be/page10.php



Pascal

 Meld misbruik5-6-2011 20:36:00

@ Joy : er zijn ook videografen die zelf gruwelen van de wazige look met overbelichte slow motion beelden, stijl Jambers-reportages midden jaren '90. om maar te zeggen dat er veel meer bestaat dan dat.
mensen als stillmotion bewijzen dat elke keer opnieuw : http://vimeo.com/22579323

los daarvan, moet ieder voor zichzelf uitmaken of een huwelijksvideo een toegevoegde waarde is of niet. misschien spreek ik hier tegen mijn eigen winkel, maar als je te veel twijfelt, doe je het beter niet denk ik. een goed gemaakte huwelijksvideo (en hiermee bedoel ik : één die perfect de essentie van de huwelijksdag bevat en op maat van het koppel gemaakt is, zoals ze zijn) is m.i. wél een blijvend aandenken.

wat de verschillende formaten betreft : mijn huwelijksvideos worden zowel op DVD aangeleverd (huidig formaat) als digitaal op externe harde schijf (zodat je ook in de toekomst nog alle kanten uit zal kunnen). alles wordt ook online gearchiveerd (onbeperkt in tijd), zodat je ook binnen 20 jaar (als de harde schijf het eventueel begeven heeft) nog je film kan bekijken en dupliceren.



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik6-6-2011 12:09:07

Hallo,

Wij wouden dit eerst ook niet doen (ik wel maar mijn aanstaande niet). Uiteindelijk hebben we last minut toch beslist om een videograaf te nemen. Ik supercontent natruulijk! Ook voor de openingsdans, wij hadden een choreografie en ik wou dit kost wat kost op video. Wij hebben de volledige dag laten filmen, van 's morgens tot en met het avondfeest. En mijn man heeft toegegeven dat hij toch blij is dat we dit gedaan hebben. Er zijn altijd dingen waar je niet bij was en op de video is het toch nog wat realistischer dan op foto. Het is niet goedkoop, maar (voor ons) echt de moeite.

Wij hadden voor zowel de foto's als de video video-foto-service uit Lommel. Heel tevreden van het resultaat!

Groetjes
Annelies




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info