Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Proefdruk uitnodigingen

18-5-2011 10:49:38
Hier ben ik weer :-)
Gisteren zijn we naar de drukker gegaan met onze tekst voor (wat wij dachten) een proefdruk.
Wij verstonden onder een proefdruk dus dat wij onze uitnodiging te zien zouden krijgen met onze tekst erop.
De drukker stond versteld en zei dat ze dit niet deden. Nergens niet. Ik vond dit zo raar. Wat denken jullie ervan?

Stephanie
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1188

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 10:53:13

Hallo,

Bij ons is de proefdruk in verschillende lettertypen, en twee soorten van opgestelde tekst laten zien, was wel op een gewone witte kaart maar was dezelfde grootte als onze uitnodiging, gisteren hebben we de orginele af mogen halen en ze zijn super mooi...

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik18-5-2011 10:54:04

Hey, wij hebben dit wel gekregen van onze drukker... Soms maken ze ook gewoon een proefdruk op pc (in pdf of zo) maar dan zijn de kleuren wel niet altijd hetzelfde als de geprinte versie...

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik18-5-2011 11:05:57

Wij hebben dat gekregen, het was eigenlijk gewoon de tekskt op wit papier.
Teruggegaan voor het verbeteren ervan en die heeft alles direct op de pc verandert. Toen wij daarmee akkoord waren, hebben we papier moeten tekenen.

Ik dacht ook dat een proefdruk de uitnodiging was... blijkbaar wordt dat niet gedaan :)!
Dus eigenlijk weet je nooit hoe hoe je kaart er zal uitzien!

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 11:10:40

Hallo,

Wij hebben ook proefdrukken gekregen, op gewoon wit papier, maar wel de letters in de juiste kleur en gekozen lettertype door ons. (Lettertype hebben wij uit een map gekozen waarin allemaal voorbeelden staken van de lettertypes die ze hebben, en ook natuurlijk alle letters, zowel in drukletter als kleine letter, de cijfers en ook de leestekens)

Het was ook al in het formaat van onze kaart.. Zodat je toch echt een goed idee krijgt hoe het er straks allemaal zal uitzien.

Ik moet er wel even bij vertellen dat we voor onze proefdrukken moesten betalen..

xxx

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik18-5-2011 11:43:28

wij hebben gratis proefdrukken gekregen echt zoals onze uitnodigingen
(alle digitaal geprint, onze echte uitnodigingen waren wel in offset, maar daar is proefdruk niet mogelijk)
maar wij hebben dus echt concreet onze definitieve uitnodiging in handen gehad voor we definitief hebben laten printen...
we hadden digitale proefdruk en proefdruk op papier (echt dat papier en juist geprint, niet wit papier of zo...)

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik18-5-2011 11:50:45

Inderdaad, een machine in gang zetten voor slechts 1 enkele kaart ; de drukker zou tijd te kort komen en vreselijk veel geld verliezen als hij dit voor al zijn klanten moest doen (en zou trouwens niet veel klanten hebben !). Een drukproef dient enkel om het zetwerk (tekst) en lay-out (schikking van de tekst op de uitnodiging) te verbeteren of te wijzigen. En wie dus een drukproef op zijn uitnodiging wil, moet daarvoor betalen. Daarom wordt dat dus meestal op gewoon wit papier gedaan.

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik18-5-2011 11:51:45

Hey

Ik ben zeker 4 keer bij de drukker geweest om onze uitnodigingen te laten afdrukken (proef dan) want wij hadden veel moeten aanpassen.
Van welke regio ben je ?

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik18-5-2011 11:55:39

Inderdaad krijg je dit zelden tot nooit op je echte uitnodiging. Wij hadden onze tekst en opmaak door een bevriende grafische ontwerper gedaan, dus wij hebben niet eens een proefdruk gehad. We wisten al dat onze vriend dat in orde had gemaakt en de drukker moest er niets meer aan doen, behalve drukken (stond al in juiste bestandsoort e.d.).

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 12:43:07

Idd, in proef verstaan ze gewoon op papier maar wel met aangepaste lettertype ofzo.
Als je met zilverkleur wil werken op donkere kaart, dat doen ze bij mij ook niet op voorhand (is te duur)

Uiteindelijk hebben we voor een uitnodiging met foto gekozen. Hiervan kregen we wel de volledige versie te zien, kleur, lay-out, foto kortom het totaalplaatje maar wel online.

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik18-5-2011 12:43:58

sorry, zinsbouw trekt op niet veel, maar is rap rap tijdens m'n middagpauze vandaar...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik18-5-2011 13:34:30

Wij hebben eerst een pdf ontvangen per mail en daarna met de aanpassingen naar de drukker geweest. Daar hebben we een gewoon A4 blad kunnen zien met de teskt en de kleuren.

Het effectief drukken van 1 voorbeeldje kost volgens mij veel te veel tijd en geld en wordt (bijna) nooit gedaan.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-5-2011 15:17:01

Idem als hierboven: proefdruk in juist lettertype en zo, maar op gewoon papier!

Stephanie
3-9-2011
 Meld misbruik20-5-2011 22:03:11

Goed nieuws, zijn vandaag bij een andere drukker in de buurt geweest.
Hij heeft gelukkig de collectie uitnodigingen die wij willen. Hij werkt als volgende:
hij maakt op formaat van de uitnodigingen in 3 lettertypen en kleuren onze tekst.
Als we daar eentje uit hebben gekozen en alles juist gespeld is. Drukt hij eerst uitnodiging. Als we dat dan goed vinden begint hij pas met de rest. We voelen ons een stuk zekerder dan bij de vorige. Die wou zelfs geen proefdruk maken waar ik dus mijn twijfels over heb. Elke bruid is perfectionistisch toch ? ;-) bedankt voor de masale reacties

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik24-8-2011 21:53:39

Hangt er vanaf of je voor drukken of digitaal printen gaat. Drukplaat voor 1 kaart is niet te doen. Bij digitaal printen (ook vaak drukken genoemd) kan het wel.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info