Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in een andere kerk dan waar je woont??

  16-5-2011 20:01:18
Hallo allemaal,

Ik heb een praktisch vraagje. Wij wonen momenteel in Sint-Katelijne-Waver en willen voor de kerk trouwen. Nu wonen we hier tijdelijk omwille van de woon-werk afstand. We zouden dan ook heel graag in de kerk in Leuven trouwen, waar we eerst samen gewoond hebben en een goede band mee hebben.
Hebben jullie enig idee of dit ten eerste mogelijk is en wat we hier dan voor moeten doen?

Alvast héél erg bedankt voor de feedback!
Sarah

Sarah
19-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 811


an
26-8-2011
 Meld misbruik16-5-2011 23:28:29

He Sarah, Bij ons is het ook zo. We wonen in Lochristi maar trouwen in de kerk van Sint amandsberg. Je moet gewoon eens bij de priester gaan en vragen of het kan. Het hangt een beetje van hem af. Wij wouden eerst in de kerk van de oude bareel ( Oostakker ) trouwen maar dat mocht niet omdat we er geen band mee hadden zij die priester.. De priester van Sint amandsberg maakte er geen probleem van. Mss wel omdat we daar opgegroeid zijn.. Maar denk dat het dus echt wel van hem zal afhangen. Proberen maar zou ik zeggen. Veel succes Groetjes An



evy
2-7-2011
 Meld misbruik19-5-2011 19:35:41

hey,

wij trouwen ook in de kerk van bierbeek en woon daar niet meer. ge moet gewoon aan de priester van uw huidige woonplaats de toestemming vragen op papier dat je in leuven wilt trouwen. met dat papier moet je dan naar de de priester van leuven gaan. normaal doen ze daar niet moeilijk over.



kaat
15-9-2012
 Meld misbruik22-11-2011 13:57:21

Ik denk dat zelfs de toestemming van de priester van waar je nu woont niet nodig is.
De enige wiens akkoord je nodig hebt, is dat van de priester die je huwlijk moet voltrekken.
Ga eens met hem praten, dan weet je het meteen.

Succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info