Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Volgorde huwelijksviering

  20-4-2006 10:36:36

Hoi,


Binnen een maandje is het zover en ik ben alles nu een laatste keer aant controleren en dus ja , ook ons misboekje. Nu ben ik eigenlijk wat aant "flippen" en twijfel nu enorm aan de volgorde die we gehanteerd hebben. Kunnen jullie mij verder helpen aub?

Ik heb onderstaande staan in ons boekje:

- intredelied
- verwelkoming
- vergevingsmoment
- openingsgebed
- eerste lezing
- lied
- evangelie
- homilie
- huwelijksinzegening
- huwelijksbelofte
- kerkelijke bevestiging
- lied
- zegening ringen
- ondertekenen huwelijksregister
- zegenen kruisje
- aansteken huwelijkskaars
- lied
- voorbeden
- gebed over de gaven
- offerande
- lied
- huwelijkszegen
- vredeswens
- communie
- 2 liedjes
- dankgebed
- onze vader
- slotgebed
- slotlied
- zegen en zending
- uittredelied

Hebben jullie ook zoveel onderdelen?

Alvast nen dikke merci voor jullie hulp!

Groetjes, Kimberly
20 mei

Kimberly
12-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2051


Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 10:40:50

Jep, ziet er goed uit. Ik heb dezelfde onderdelen... Lijkt wel veel in zo een lijst he!

Succes ermee!

Katrien 18/08/06



Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 10:42:55


Hoi Katrien,

Dank u wel voor je spoedig antwoord!

Heb je ze ook in deze volgorde?
nemen jullie ook zoveel liedjes?
Muziek vind ik prachtig in een huwelijksviering maar ja, neemt ook veel tijd in beslag hé.
En moet het gebed over de gaven niet voor de communie komen?

Groetjes, Kimberly



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 10:53:07

Wel Kimberly, de volgorde is niet volledig dezelfde, maar ik denk dat het meeste wel klopt. Ik heb me voor volgorde gebaseerd op boek dat ik van pastoor kreeg en op template die ik vond bij downloads op adagioceremonie.be
http://www.adagioceremonie.be/html/nl/SourcesAdagio/Mod...
Ik denk dat de pastoor je uiteindelijk het best kan helpen, hij bepaalt meestal zelf een beetje hoe alles verloopt. Is ie niet behulpzaam of heeft ie het niet goed doorgenomen?

Succes en jaag je er niet te veel in op!
Groetjes



Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 10:55:36

Ik weet niet, ik denk wel dat hij het goed heeft doorgenomen. Hij is super open en waarschijnlijk ook daarmee dat hij niet tilt aan een andere volgorde.



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik20-4-2006 17:43:13

er is natuurlijk wel een verschil tussen een huwelijksviering en een huwelijksmis.

de viering of inzegening is bijna hetzelfde alleen zonder communie, offerande en groot dankgebed. (het bevat dus eigenlijk de belangrijkste dingen en de zever later ze eruit bij wijze van spreken :-)))

wij hebben voor deze inzegening gekozen en de indeling is toch ook zo ongeveer

Mieke
13/05/06



Domien
25-11-2006
 Meld misbruik4-9-2006 23:03:15

Klopt inderdaad, het lijkt effe veel. Maar op het internet vind je wel leuke teksten. Daarnaast moet je maar eens boekjes vragen van vrienden of familie.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info