Nu Online
Momenteel zijn er 235 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkscontract - Notaris

  22-4-2011 16:03:38
Hey bruidjes,

Vandaag op de gemeente te horen gekregen dat we best op voorhand ook eens langs de notaris gaan voor een huwelijkscontract. Dus meteen telefoon gepakt en een afspraak gepland voor meer uitleg..

Meteen kreeg ik het antwoord dat het opstellen van zo'n document nu veel minder zou kosten dan wanneer je langs komt als je getrouwd bent. Direct was mijn vraag.. jama hoeveel kost dit dan eigenlijk?? Awel, ik viel toch wel even achterover van het antwoord hoor!!

Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen wat jullie moeten betalen voor z'n contract bij jullie notaris??
Of is dit afhankelijk van bepaalde factoren die je in zo'n contract laat zetten?

Groetjes

A.
23-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1616


Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:15:16

bij mijn weten kost dat altijd eventueel ... ben nu wel ff kwijt wat het was
maar kan zijn 250 euro



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:18:19

Hoi, 
 
bij ons kost dit 200 euro. Meestal kost zoiets tussen de 200 en 300 euro.  



Joke
21-5-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:41:38

hoi,

wij betaalden 395 euro, zal waarschijnlijk afhangen van hoe het contract wordt opgesteld en wat er allemaal in vermeld staat.



Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 16:45:16

Wij betaalde 350 euro en hoorde als je dit nadien liet veranderen dat dit dan veel meer zou kosten...



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-4-2011 16:49:17

Je bent niet verplicht om een huwelijkscontract te hebben, hé! Je kan ook gewoon onder het wettelijk stelsel trouwen. Dit wil dan zeggen dat alles wat van jou is voor het huwelijk van jou blijft (zo heeft mijn man akkerland waarop ik geen aanspraak kan maken), maar alles wat tijdens het huwelijk wordt vergaard gemeenschappelijk wordt.
Uiteraard zijn er mensen die afstappen van dit systeem (bv. als je al kinderen hebt uit een andere relatie, als je een zaak hebt,...). Als je naar de notaris gaat krijg je eerst sowieso gratis advies over wat er bij jou best past. Dan kan je nog kijken of je een contract laat opstellen of niet, hé...



evy
18-6-2011
 Meld misbruik22-4-2011 18:05:04

ey,

klopt, wij betalen ook 395 euro. maar dit is deels omdat we al een contract hadden van samenwonen, waarin we het huis en lening opnamen.
we kunnen dus niet zonder huwelijkscontract trouwen, omdat het huis van voor ons huwelijk is...

grtjes



Elke
13-8-2011
 Meld misbruik22-4-2011 18:55:51

hoioi

wij betalen ook zo'n 300eur hoor. Ik vind dit ook veel maar je moet ook kijken of dit echt nodig is. Mijn vriend heeft bvb een eigen zaak en vooral daar doen we het dus voor.

Groetjes Elke



A.
23-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 19:36:15

Bedankt voor jullie reacties!!
Bij ons zou het ook rond de 300 euro zijn... dus gaan eens kijken wat ze allemaal te uit te leggen hebben en dan kunnen we nog zien. Hebben geen apart eigendommen of eigen zaak dus...ben benieuwd!!



Louise
23-7-2011
 Meld misbruik22-4-2011 22:04:38

wij hebben eigenlijk enkel een contract omdat we een keuzebeding wouden voor als een van beiden komt te overlijden. we betaalden 200 euro.
bij een keuzebeding geef je de partner die overblijft meer beslissingsruimte dan in het wettelijk stelsel. stel dat je kids hebt en één van beiden overlijdt voor ze meerderjarig zijn, dan moeten bepaalde zaken steeds via een vrederechter. vraag er zeker eens naar, leek ons echt het interessantste.




Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik23-4-2011 8:54:33

Wij betalen 400 euro omdat we reeds samen een eigendom hebben met wettelijk samenwonend.Wij nemen een contract scheiding vn goederen met een gemeenschappelijk deel (huis) waardoor er bij een overlijden van één vn ons er niets aan staat moet betaald worden, langstlevende wordt dan volle eigenaar en daardoor kan die ook doen met huis wat hij wilt. Anders zit je met vruchtgebruik en moet je wachten tot kinderen 18j zijn omdat zij goedkeuring moeten geven.



evelien
11-5-2011
 Meld misbruik27-4-2011 19:31:52

Wij betaalden 350euro (was net 50euro opgeslagen)
We trouwen wel gewoon onder het wettelijk stelsel en hebben in ons huwelijkscontract enkele aanpassingen laten doen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...