Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwbelofte

  18-4-2006 9:58:34
Hallo, ik zit met een heel moeilijke situatie. Mijn toekomstige is bloednerveus als hij in het middelpunt van de belangstelling staat en is nu al zo nerveus dat ik vrees dat hij de dag zelf een halve zenuwinzinking gaat krijgen. Het gaat hier maar om een punt dat hem zo op stang jaagt en dat is de trouwbelofte die hij in de kerk moet uitspreken. Ik probeer nu te zoeken naar een trouwbelofte waar hij enkel "ja" op moet antwoorden ipv een hele tekst te moeten opzeggen. Heeft iemand een voorbeeld? Het zou onze dag een heel stuk leuker maken als hij wist dat hij alleen maar ja moet zeggen.

Alvast heel erg bedankt!

Ingvild
10.06.06

Ingvild
10-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2719


An
13-8-2005
 Meld misbruik18-4-2006 11:17:20

Hoi Ingvild,
Je kan de pastoor gewoon laten zeggen:
X, ben je bereid om Y tot je vrouw te nemen, haar te liefhebben en waarderen enz.
Je man moet dan enkel 'ja' antwoorden.
Dat wordt meer gedaan hoor.
Groetjes en veel succes!
An 13-08-05



kaatje
10-6-2006
 Meld misbruik18-4-2006 14:57:47

Hallo,

Ja dat is waar. Je kan de pasoor de tekst laten zeggen en dan moeten jullie alleen maar "ja" antwoorden. Ik heb wel al gehoord dat niet iedere priester daarmee akkoord gaat.
Wij trouwen trouwens ook op 10 juni! Het begint op te korten he!
Katrien



Ingvild
10-6-2006
 Meld misbruik18-4-2006 16:46:44

Hi Katrien

Het begint inderdaad te korten en ik begin al zenuwen te voelen. Waar trouwen jullie? Wij hebben het burgerlijk huwelijk in Leuven, het kerkelijk huwelijk in Zonhoven en het feest in de oude mijngebouwen van Winterslag.

Alvast heel erg bedankt voor je antwoorde, ik zal de pastoor eens bellen, het is gelukkig een kennis van de familie, dus hopelijk krijg ik hem wel overtuigd.

Heel veel succes en we zullen samen duimen voor mooi weer he!



kaatje
10-6-2006
 Meld misbruik18-4-2006 17:04:43

Hey Ingvild,

Wij trouwen in Opglabbeek en ons feest gaat door in de Roerdomp in Diepenbeek.
Ja, we zullen samen heel hard duimen voor mooi weer. Ik heb daar eigenlijk wel vertrouwen in, vermits het dan examens zijn.
Groetjes!
Katrien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info