Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog bruidjes die hun kleed laten maken

  9-4-2011 19:33:26
Hoi,

ik lees hier dikwijls leuke verhalen over het kiezen en passen van de trouwjurken. Ik vroeg mij af of er nog bruidjes zijn die hun trouwkleed laten maken? Bij mij is er eigenlijk nooit discussie geweest, mijn mama kent nl. een heel goede naaister en dus was de beslissing snel gemaakt om mijn kleed te laten maken. Volgende stap was een ontwerp kiezen. Eigenlijk was ik er heel snel uit en heb ik een heel mooi kleed gevonden van Monique Lhuillier van de collectie van enkele jaren geleden waarop mijn kleed gebaseerd wordt. Het is geen bustier (dat wou ik niet omdat ik mijzelf ken en er de hele tijd zou aan staan trekken ) en wijd uitlopend onderaan, zodat het mijn lichaamsvorm accentueert en mijn probleemzones wegsteekt (smalle taille, brede, zeer brede heupen).

Vandaag ben ik ondertussen de 3de maal gaan passen maar nog steeds in de ruwe katoen, zodanig dat de naaister het kleed onmiddellijk volledig naar mijn smaak kan maken. Op die manier heb ik er toch al een beeld van en tot nu toe ben ik supertevreden. De naaister heeft maar 1 woord nodig en weet al onmiddellijk wat ik bedoel. Na vandaag ging ze eraan beginnen in de definitieve stof. Spannend.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over jullie trouwjurk.

groetjes

Charlotte
21-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1757


Sandra
15-7-2011
 Meld misbruik9-4-2011 19:56:45

Dag Charlotte,

Ik laat ook mijn kleed maken. Ik ben eerst gaan passen in de winkel omdat ik toch zeker wou zijn dat het kleed dat ik gekozen had mij wel mooi zou staan. Ik heb ook mijn verloofde in een aantal bruidsboeken laten aanduiden wat hij mooi vond. Wat hij niet weet, is dat één van zijn 3 favorieten het kleed is dat ik gekozen had! Ik heb aan de naaister gevraagd om er ook nog iets in te verwerken van een ander kleed dat hij mooi vond.
Het is inderdaad spannend, ik ben reuzebenieuwd. Ze is er nog niet aan begonnen, maar ik heb er alle vertrouwen in!
Ik zou wel een foto willen zien van je kleedje!!

Groetjes,

Sandra





Lien
20-5-2011
 Meld misbruik9-4-2011 21:55:23

Hallo,

Mijn mama maakt mijn kleed. Ik had eerst wat schrik want inderdaad in een winkel kan je meerdere kleedjes gaan passen en kijken welke je mooi vind. Maar het fijne eraan vind ik dat je het zoveel kan laten aanpassen dat je wil (bij mij toch). Ik heb ondertussen nog maar 1 maal mijn kleedje aangehad direct in de stof die ik gekozen had maar dan wel met grove steken aan elkaar genaaid. Er moest amper iets aan veranderd worden dus dat viel reuze mee. Woensdag ga ik nog eens om het te passen en waarschijnlijk zal dat de voorlaatste keer zijn. Ik zie dat je een dag na ons trouwt, het is natuurlijk spannend met nog 40 dagen op de teller en nog geen afgewerkte jurk, maar het zal als gegoten zitten! Veel succes



Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik10-4-2011 1:20:54

Hoi Sandra,

dit is het kleedje waarop 't mijne gebaseerd is:
[IMG]http://i53.tinypic.com/2h7miyt.jpg[/IMG ]



Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik10-4-2011 1:21:35

hmm, even zoeken naar de juiste link:
http://tinypic.com/r/2h7miyt/7



kelly
22-7-2011
 Meld misbruik10-4-2011 9:08:25

Hallo,

Heb mijn kleed ook laten maken :-) door een zeer goede vriendin! Eigen ontwerp dus er zal niemand ooit met zelfde trouwen want blijft uniek he! Eerst ook in ruwe katoen gepast en dan stof gekozen en aangezien mijne partner geen wit wou heb ik voor champange kleur gekozen :-) Ben zeer blij wat ik zal dragen en dan nog voor een mooi prijsje . Tenslote zal ons hebbedingske toch maar in de kast belanden he :-)



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik10-4-2011 18:06:38

Hey !

Mijn kleed wordt ook zelf gemaakt, door mijn schoonmoeder :) We moeten er wel nog aan beginnen (het is maar voor volgende zomer), maar ik kijk er al zo naar uit :)

het zal gebaseerd worden op het volgende kleedje
http://www.bhldn.com/the-shop_gowns/ethereal-monarch-gown

Maar de voile met de vlinders op, daaronder zal het een gekleurde rok worden. De witte voile zal de felle kleur dan wat verzachten (ik denk aan fuchsia), de vlindertjes op mijn schouder, zouden dan in hetzelfde kleur komen als de onderrok...

mmmm kan al ni wachten !



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik10-4-2011 18:09:11

Charlotte, jouw kleedje is een heel andere smaak dan het mijne :) maar toch vind ik het wel leuk ! lekker wulps zo :)



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik11-4-2011 8:28:14

Hey,
 
mijn trouwkleedje heb ik in een bruidswinkel gekocht, maar mijn kleedje voor de wet heb ik ook op maat laten maken. Het is een kort kleedje tot iets boven de knie gemaakt uit blauwe zijde (mijn verloofde zijn kostuum is blauw) met beige kant over. Ik vond het heel leuk want het was mijn geheime projectje (niemand wist ervan. En iedereen is laaiend enthousiast over het eindresultaat! Ik voel ook echt dat dat kleedje perfect op mijn lijf gegoten is. Echt een leuk gevoel! 



vicky
10-9-2011
 Meld misbruik12-4-2011 13:48:50

mijn kleed wordt gemaakt door mijn schoonzus aangezien zij zelf in de branche zit ze werkt namelijk in het bruidsparadijs in antwerpen en had van in het begin al gezegd als wij ooit trouwen dan wil ik dat jouw zus mijn kleed maakt en wat was ze blij dat ik haar de vraag stelde :)



Sandra
15-7-2011
 Meld misbruik15-4-2011 20:56:11

Hey Charlotte,

Héél mooi kleedje!!! Het is wel leuk te zien dat iedereen een beetje een eigen stijl heeft, wat zeker niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind.
Ik heb nog niet eerder de link van mijn kleedje kunnen doorsturen omdat ik nooit alleen was .
Dit is het kleedje dat ik gekozen heb.
http://www.modeca.com/scripts/collection.php?artid=86&profid=17
Ik heb het aan gehad in de winkel. Origineel is het spierwit, wat ik iets minder vind. Bovendien heb ik zwart haar en volgens mijn zus stak dat serieus af. Ik ga het dus laten maken in gebroken wit in héél mooie zijde!! Mijn verloofde had ook een kleed aangeduid met een bustier in kant, dus heb ik er nog een prachtige kant bij gekozen om in de bustier te verwerken. Ik kan bijna niet wachten om het resultaat te zien, maar heb toch wel wat schrik... .

Je laat ons nadien toch een paar foto's zien van jullie trouwdag?

Groetjes,

Sandra



Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik15-4-2011 21:53:17

hoi,
wel leuk om dit te volgen, en ook hoe iedereen een totaal ander kleed mooi vindt. Dat is het leuke eraan natuurlijk he. Ik zal wslk wel wat foto's posten na de grote dag. Nog veel succes aan iedereen hier die ook zijn kleed laat maken :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info