Nu Online
Momenteel zijn er 7 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Inschikkelijke priester regio kuurne - kortrijk - heule - ...?

  21-3-2011 19:14:12
Ik ben nog op zoek naar een kerk waar ons kerkelijk huwelijk kan doorgaan. Nu heb ik vernomen dat de priesters op onze parochies nogal stug en koppig zijn. Ik zou graag een viering hebben met enkele 'moderne' liedjes. Niets extravagant ofzo bv. Clouseau, Joe Cocker, ... Nu heb ik vernomen dat veel priesters dit niet toestaan. Kent iemand een kerk met een toffe, hedendaagse priester die hiervoor openstaat?

Heeft iemand trouwens ervaring met de Sint-Maartenskerk in Kortrijk?

Groetjes en alvast bedankt.

Evi
25-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1801


Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik21-3-2011 20:26:25

Wij trouwen in de Sint-Amandskerk in Ingelmunster. Onze pastoor is wel open-minded. Hij heeft geen probleem met cd's. Ik heb al Ozzy gehoord in de kerk, dus Clouseau en Joe Cocker zijn zeker geen probleem. Is dit dicht genoeg?



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik21-3-2011 20:29:48

Een familielid van ons is daar nog maar net getrouwd. Zou het raar vinden om daar nu ook te trouwen, vooral omdat het niet zo dicht bij de deur is. Maar bedankt voor je reactie. Is een noodgevaloptie;-). Wel een mooie kerk, trouwens!



Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik21-3-2011 21:31:47

Nee, ik vind dit niet raar!
Wel rekening mee houden, moest je daar gaan dat er op het moment dat je trouwt werken uitgevoerd worden aan de markt... Dat is wel wat vervelend.
Bij ons ook, maar er is ons verzekerd dat de toegang tot de kerk niet gehinderd is, maar later beginnen er nog grotere werken.



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik21-3-2011 22:40:44

Dus toch nog het overwegen waard...



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik22-3-2011 9:11:52

Wij zijn getrouwd in Heule. Bij ons hebben ze absoluut niet moeilijk gedaan. De diaken heeft met ons de voorbereidingen gedaan. Van de muziek heeft hij zich niks aangetrokken, zolang het geen concert ging worden was het oké.
Priester was nonkel van mijn schoonvader die missionaris is in Zuid-Afrika, was allemaal geen probleem.



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik22-3-2011 9:20:32

Dag Annelies, mag ik vragen voor welke kerk in Heule je gekozen hebt?



julie
28-5-2011
 Meld misbruik22-3-2011 9:42:06

Hoi,
Wij trouwen binnen enkele weken in de Sint Godelievekerk op Heule Watermolen. Normaal was het met Priester Henk, maar die krijgt een nieuwe parochie toegewezen. Er is nu een nieuwe priester, Priester Wim Seynaeve. Is jong en super modern. Echt nen super toffen. We zijn er gisteren nog geweest.
Je krijgt de volledige keuze van teksten, liedjes enz.
Ik zou niet twijfelen.
Hij doet trouwens de misvieringen in alle kerken van Heule!



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik22-3-2011 10:11:49

Dag Julie,

Ik ben echt blij met je reactie. De Sint Godelieve kerk draagt momenteel mijn voorkeur weg. Is op een boogscheut van mijn ouderlijk huis. Ik vind het kerkje trouwens heel gezellig wat mooi meegenomen is.
Zijn jullie van de parochie Heule? Wij behoren tot Kuurne/Kortrijk. Hopelijk vormt dat geen probleem. Enig idee hoe ik de priester het best contacteer?

Groetjes.



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik22-3-2011 10:12:31

Beste Evi,
Zoals Julie zegt is er een nieuwe priester. De oude priester is met pensioen. Gezien het een "jonge" man is, vermoed ik dat hij inschikkelijk zal zijn. Ze doen in Heule echt hun best om mee te zijn met hun tijd en om de misvieringen niet saai te maken.
We mochten zelfs de bloemstukken weer meenemen. Ik lees hier vaak dat dat niet mag. Uit respect hebben we ze wel laten staan.



julie
28-5-2011
 Meld misbruik23-3-2011 10:26:33

Evi,
je kan hem contacteren via wimseynaeve@telenet.be

veel succes!
By the way, wij zijn van Lauwe maar konden daar niet trouwen omdat er al 2 huwelijken op agenda staan op onze dag. Maar dit is nooit een punt van discussie geweest.
Zal geen probleem zijn, zeker omdat je ouderlijk huis in die parochie ligt.



Evi
25-8-2012
 Meld misbruik23-3-2011 11:52:50

Hey,

Gisteren nog eens naar het Sint-Godelieve kerkje gereden. Had er meteen een goed gevoel bij. Nog even rondgevraagd en iedereen kon beamen dat de priester een zeer aangenaam persoon is. Ik heb vandaag een mailtje gestuurd. Kreeg vrijwel meteen reactie terug. Hij zal onze datum/uur vrijhouden en dan kunnen we na de zomer een afspraak maken voor de voorbereidingen. Joepie! Bedankt voor de hulp.

Groetjes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info