Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

muzieklijst dj

18-3-2011 14:23:57
hoi

met 70 dagen op de teller gaan we nog eens afspreken met de DJ . Nu wou ik eens het volgende vragen. Wie doet dit ook/ heeft dit ook gedaan en welke liedjes gaan jullie erin vermelden/ hebben jullie vermeld?

alvast bedankt!

Debo

deborah
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1756

Party

Meld misbruik18-3-2011 16:13:22

Beste Deborah,
Ben zelf 25 jaar dj en neem het van mij aan, doen.
Hoe kan de dj nu weten op welke nummers jullie gek worden en welke jullie liever niet willen horen.
Voor een prettig verloop van de avond, van de twee kanten, is dit zeker aan te raden.
En welke nummers, nu heb je eens de kans om nummers te vragen die zeker niet mogen ontbreken en waar jullie vroeger op dansten, plezier maakten.
Ik vraag ook altijd om minstens 1 keer af te spreken ....
mvg
partydelight@skynet.be

funfoto

Meld misbruik19-3-2011 8:02:03

Party

Meld misbruik19-3-2011 14:49:21

Beste funfoto,
Dus als ik U goed begrijp doe jij je zin en heeft het trouwkoppel geen inspraak?
Ik lees hier anders genoeg dat de mensen zeer blij zijn na hun gesprek met de dj, feestzaal, traiteur, ...
Maar ja, het zal aan mij liggen

funfoto

Meld misbruik19-3-2011 16:50:22

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik19-3-2011 21:21:21

@ funfoto : echt wel gefrustreerd hé pffff

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik19-3-2011 21:24:52

@debo : wij hebben binnenkort ook een gesprek met onze DJ. vind dat niet meer dan normaal. Hij kan niet weten welke liedjes jullie net niet of net wel willen horen. Is perfect om een beeld te geven aan je DJ welk(e) genre(s) jullie liggen , welke niet. Iedere zichzelf respecterende DJ , zal dit proffesioneel aanpakken en dat zo doen met een persoonlijk gesprek. geen twijfel aan

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik19-3-2011 23:28:27

hier moet ik funfoto toch wel gelijk geven. Als je afkomt met een ellenlange muzieklijst dan kan je evengoed je laptop laten draaien. Het is de taak van DJ om feeling met het publiek te hebben.

david
2-7-2011
 Meld misbruik19-3-2011 23:59:59

hey deborah

Zeker doen met de dj eens over uw gewenste muziek keuze praten.
Als de dj op het feest het gerne bv. r&b gaat draaien kan hij zelf bepalen welk nummer hij gaat spelen uit de keuze van zal maar zeggen een 100 tal r&b nummers uit zijn cd collectie of vlug eens op uw verzoeklijstje kijken en een r&b nummer draaien dat daarop vermeld staat .

B.

Meld misbruik20-3-2011 5:11:43

funfoto ... een kostuum maakt geen goeie dj ... je zegt dat een dj draait zoals hij gebekt is, hij zal dus hetzelfde draaien of hij nu toekomt in een t-shirt of in een hemd. Net alsof een fotograaf mooiere plaatjes schiet als hij in een smoking is uitgedost.

Tuurlijk heeft elke dj zijn eigen stijl, maar aangezien we trouwfeesten draaien worden we geacht ons aan te passen aan de wensen van de mensen die ons inhuren. Geen enkele trouwfeest-dj kan zich de allure van guetta of garnier aannemen en gewoon draaien wat hij leuk vindt.

Ellelange lijsten zijn niet nodig ... maar een bepaald inzicht in de muzieksmaak van de klant is wel even zo handig. Een trouwfeest moet starten direct na de openingsdans, je hebt geen uren warming up tijd ter beschikking om de mensen in de stemming te krijgen, een beetje voorkennis is dan wel even zo handig.

Party

Meld misbruik20-3-2011 8:18:34

Beste funfoto,
Ben net terug van een trouwfuif.
Was om zes uur gedaan ...
Heb het er juist nog even met vader van de bruide over gehad, over uw opmerking.
Weet je wat hij zij:
'Dan kunnen we dat ook over fotografen zeggen en zelf ons fotokes pakken met een digicamera. En nu ga ik slapen want ik ben moegedanst.' En dat ga ik nu ook doen ...

funfoto

Meld misbruik20-3-2011 9:57:45

Thierry

Meld misbruik20-3-2011 10:48:06

Een playlist van enkele nummertjes verklaart soms op een eenvoudige manier wat het koppel verstaat onder 'Rock', 'House', 'modern' of 'voor iedereen iets'.

Heel veel feesten gelijken idd op elkaar, omdat veel trouwfeesten ook uit een standaard mix bestaat van genodigden: van kinderen tot grootouders. En niet iedereen is nog up-to-date, maar toch willen ze ook 'hun' dansje. Maar waarop dansen ze enkel? Tuurlijk, die ene super-afgezaagde... . Dus ja, wat moet de DJ draaien als hij effectief rekening wil houden met iedereen?
Bij een jongere groep is dit veel gemakkelijker.

Het lukt mij toch altijd om 4 van de 5 aangevraagde liedjes effectief te draaien in de mix. Het is zeker niet altijd even gemakkelijk, want ze vragen de vreemdste dingen. Maar door hiervoor open te staan, krijg je soms de leukste reacties (en soms geen...) . Het is soms een risico nemen, maar met een beetje ervaring kan er heel veel, en kun je er toch een swingende party van maken.

Maar idd, blijkbaar staan veel DJ's niet open voor zelfs eenvoudige aanvragen:
Een gast op een trouwfeest vroeg mij 'One' [U2], en die draaide ik met veel plezier. Achteraf bleek dat dit 10 jaar geleden hun openingsdans was, en dat ik de eerste DJ was die hun aanvraag effectief ook draaide... .

Na een beetje opzoekingswerk en een persoonlijk gesprek, weet je al gauw welk vlees je in de kuip hebt.

B.

Meld misbruik20-3-2011 12:48:49

Ja Mr Funfoto ik ben dj ... Als je een beetje meehupst en meegaat met de sfeer dan zweet je wat af op een avond dus ik zou met plezier elk feest in maatpak aantreden, of de klant het zal apprecieren dat ik droogkuiskosten moet bijrekenen daar vrees ik een beetje voor.
Op hete zomeravonden kom je niet toe met 1 outfit ... 2-3 t-shirts is schering en inslag. En wat shorten betreft ... er is nog geen enkel koppel dat me niet heeft toegelaten om in de latere uurtje een short aan te schieten (ja ... ik vraag dat of ze dat niet erg vinden) ... en zijn er zelfs die vragen of ik geen reserve short bij hebben voor hun.
Of een volledig uitgedoste dj, over het algemeen met een te kort geknoopte das of een strikje wat perfect past bij pipo de clown en die staat te zweten als een paard, met okselvijvers die Ben Crabbé'se proporties "de klasse" is waarmee je kan uitpakken dat durf ik enigszins te contesteren.

Langs de andere kant is er blijkbaar veer dat u irriteert en waar get het schijt van krijgt ... een prozacske en een stel bruine boterhammen om uw darmflora te regulariseren. Waar gij u in hemelsnaam druk in maakt ...

Marc

Meld misbruik20-3-2011 16:26:18

Ik geef funfoto 100 % gelijk , maar een kort gesprekje met het bruidspaar, of via email zegt al heel veel over het muzikale verloop van de feestavond.

DJ Marc Dooms
www.marcdooms.be

funfoto

Meld misbruik20-3-2011 17:45:56

Party

Meld misbruik20-3-2011 19:35:19

Beste Funfoto,
Waarom val je iedereen die dj is zo aan?
Frustraties, slechte ervaringen, ik weet het niet.
Maar vraag je is af waar je mee bezig bent?
Uw woordgebruik, uw afvallig zijn tegen bijna iedereen?
Laat iedereen in zijn waarden.
Het enige wat je hier nu berijkt is dat je negatieve reklame voor jezelf maakt, en je is meenemen als ik ga draaien, nee bedankt, want als je dan tegen de gasten ook zo doet als hier ...
Dit is het laatste wat ik er op zeg want hier is de topicstarter Deborah niets mee vooruit.
Zij stelde een vraag en ik heb daar gewoon op geantwoord en ineens zijn alle dj's ....

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik21-3-2011 7:53:10

Hey Deborah,
Wij hebben bij de zoektocht naar een DJ in onze eerste mail naar potentiele kandidaten al héél duidelijk laten merken welk soort muziek wij graag horen ('old school rock' à la led zeppelin, metal, new wave,...). Daardoor hebben er enkele al afgehaakt omdat het hun genre niet was (wij hadden een trouwfuif). Geen probleem voor ons, wij vonden dit zelfs heel eerlijk van hun.
Onze Dj was meteen gewonnen voor ons concept en onze muzieksmaak kwam helemaal overeen met de zijn. Het is een all round DJ maar met toch een voorkeur voor gitaren.
Tijdens het voorbereidend gesprek hebben wij hem zeer duidelijk laten weten wat wij wel en niet wilden en hebben ook een lijst gegeven met nummers die we zeker wel wilden horen passeren en welke absoluut niet en ook ter inspiratie een overzicht van een aantal nummers die wij wel goed vinden. We hebben wel duidelijk gemaakt dat als de gasten verzoeknummers hadden hij die in elk geval moest draaien, maakte niet uit welk nummer (zo is de onvermijdelijke dos cervezas ook gepasseerd)
Wel , wij hebben een schitterende fuif gehad die echt helemaal naar onze zin was. Mij nog nooit zo goed geamuseerd. En wij hebben van de genodigden achteraf heel veel positieve reacties gekregen. Het was super geslaagd.
Goede afspraken maken is dus de boodschap.
Groetjes,
ilse

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik21-3-2011 8:46:58

hallo iedereen, nooit gedacht dat een simpele vraag zoiets kon verooraken hoor.
Ik spreek met onze DJ af omdat IK dat wil, hij verplicht ons niet om een afspraak te maken hoor en aangezien we nogal veel verschillende stijlen hebben in de familie ( lees ook talen zoals frans, engels, Italiaan, duits,...) hebben we besloten om een lijstje te maken met de meest populaire nummers in die talen vb ti amo (italiaans), axelle red ( voor de franstaligen,.....)
Ik vind een afspraak trouwens heel nuttig, je kunt je een beeld vormen van je dj! Het is trouwens geen verplichtte lijst he!

@ party delight: ik zou me allesinds niets van Fun foto aantrekken en zou hem alvast niet als fotograaf pakken, hoe ik alles interpreteer van wat hij schrijft, gaat hij het koppel waarvan hij foto's maakt geen elke inbreng laten geven en alles naar zijn zin vormen.

Wij hebben een fotograaf waar wij onze eigen inbreng gaan mogen geven ( eigen keuzes qua locaties, poses,....) en daar voelen wij ons het beste bij! het gaan geen gemaakte foto's zijn!

@funfoto: het hangt ook af van je Dj, deze maakt het volk "los" zoals ze bij ons zeggen. die moet de ambiance losmaken. En een dj moet weten wat het volk graag hoort, anders kan hij dat niet bereiken dus een afspraak is zeker nuttig en veel mensen weten dat!

en de grootte van de groep bepaald niet hoelang het allemaal zal duren hoor! mijn schoonzus had een feest met 50-60 man en dat heeft tot 5u geduurd en het waren geen zatte feestgangers hoor, (nders moet je mij daar ook bijtellen)

wij zijn ook al 2 maal langsgegaan bij de fotograaf hoor, om enerzijds onze planning te overlopen en anderzijds om onze wensen enzo te bespreken ( album, poses, locaties,...) en zo weet je ook hoe je fotograaf op die dag te werk zal gaan. Als jij je klanten geen inspraak geeft, .....

En hoe de dj eruitziet, daar maak ik mij geen zorgen in! het maakt voor mij vooral uit of hij goede muziek draait of niet, al is dit in maatpak of strandslippers. en een lijst zal zeker niks afdoen aan de vaardigheid van een dj, een lijst is geen verplichting enkel voorstellen he!
onze fotograaf komt niet in maatpak, maar zijn werk daarom slechter dan het jouwe?

en BBQ komen meer en meer voor hoor, zelfs in feestzalen!

en als je "steeds dezelfde leute en dessertenbuffets" beu bent, waarom doe je je werk dan nog? ik kan alleen maar interpreteren dat je je werk niet graag doet hoor

Maar nu zo ik graag weten wat zou de nummers zijn die veel ambiance brengen op zo een feest :)

Michel

Meld misbruik21-3-2011 9:30:17

Achtergrondmuziek bv :
-Italiaans : Azzuro, se bastassa una canzone, personalita, Roberta, via con me ...
-Frans : ce n'est rien, une belle histoire, formidable, les filles du bord de mer ...
-Duits : du bist nicht allein, jehzeits von eden, ganz in weiss ...

Dansmuziek :
Let's get loud;
Candyman;
The Twist;
Heb je even voor mij?;
Country Roads (H.H. Band);
Just can't get enough;
Sweat dreams;
World hold on;
Summer Jam 2004;
Gimme! Gimme! Bimme!;
Does your mother now;
The Best;
Proud Mary;
Bad case of loving you;
Played alive;
One Life;
Waka Waka;
Alé Alo Allez;
Finally;
It's in your Eyes;
Discotex;
It's gonna be allright;
Don't call me baby;
What is love?
Barbra Streisand;
Ich bin wie du;
Skandal im sperbezirk;
99 luftballons;
Pour un flirt;
Sensualité;
Les devas du dancing;
Vive ma liberté;
Tous les garçons;
Bacco par bacco;
Sexy thing;
A far l'amore commincia tu;
Freed from desire;
Crazy in love;
Miss California;
Drop a little;
Loca;
Born this Way;
Cactus Rhythm;
Not going home;
God is a dj;
Sahib Balkan;
I like to move it;
No limits;
Nasty Girl;
Don't stop 'til you get enough;
El tiguere del diablo;
Well well well
Release;
Maneater;
Our darkness;
Hey boy, hey girl;
Can't stop me now;
The spirit;
Sexy back;
Your Body;
Hello;
Controvercy;
Groove is in the heart;
Take my love;
Boom! boom! boom!
Sex on fire;
Party on;
Don't leave me this way;
I can't keep my hands of you;
Turn on the music;
My my my;
Luv 4 luv;
Push the feeling on;
....................

Party

Meld misbruik21-3-2011 10:20:07

Beste Deborah,
Kan je uw emailadres is geven dan mail je met veel plezier een hele lisjt door.

partydelight@skynet.be

En maak er een onvergetelijke trouwdag van.

Michel

Meld misbruik21-3-2011 11:21:31

vorige lijst mag dan allround lijken, het kan ook à la carte, aangevuld met de ervaring van de dj en de hints van de aanwezige gasten ... zo ziet U maar ... "there's no party like your party".

kris

Meld misbruik21-3-2011 13:57:53

....ik blijf het heerlijk vinden het lezen van discussies, na al die jaren op het forum....
daarnet kwam ik bijna niet meer bij! Ocharme 'funfoto'...je moet wel een heeel slechte dag hebben gehad ...of was het een nacht? (door naar de zoveelste "sch...zaal" te hebben geweest en de zoveelste "sch...dj te hebben gehoord). Ik zou thuisblijven hoor, lekker gezellig oud worden voor het stoofke met 't vrouwke in de zetel, samen onder een wollen dekentje!

Enfin....debo...lijst dj mag maar maak dit summier (geen lijst van honderden nummers maar geef de dj een top 15). Belangrijker is om met de dj eens af te spreken en daar de muziekstijlen te bespreken die hij mag draaien en evenzeer ook te melden de muziekstijlen die hij NIET mag draaien. De rest zal de dj zelf wel doen, een ervaren all-rounder zal daar geen probleem van maken en zal het "volk" aanvoelen al na 10 min. draaien!
Veel succes.

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik21-3-2011 15:33:51

allesinds bedankt iedereen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info