Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst uitnodigingen

  16-3-2011 14:42:50
Hallo iedereen,

Heel even een vraagje:

Als er op een uitnodiging enkel staat ' wij nodigen u uit op het avondfeest vanaf 20 uur". Wat zouden jullie dan verwachten?



marjan
16-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 2222


Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:48:44

Dat we moeten zorgen dat we geen honger hebben!



Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:49:00

Ik zou denken dat dit om een diner gaat met achteraf dansfeest.
Aangezien je de vraag stelt, vermoed ik dat dat niet zo is. Als er geen etentje bij is, dan zou ik schrijven onze trouwfuif of zo.



Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:53:41

Ik vind het eigenlijk duidelijk. Als het om een diner ging zou er staan "Wij verwachten je OM 20.00 uur". Nu staat er VANAF 20.00 uur!

Dat je schrijft VANAF en het feit dat het vanaf 20.00 uur is, zou ik me niet verwachten aan een diner.




Myriam
1-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:54:28

Als er 20u. bij staat, deel ik de mening van Leen. En ik zou er dus voor zorgen dat we al gegeten hebben vooraleer we naar het feest vertrekken. Maar dan zou ik het ook niet "avondfeest" noemen, zoals Sylvie al zei.

Groetjes,
Myriam.



Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik16-3-2011 14:54:36

Dag Marjan
Als je de tekst letterlijk opneemt, zou je een pak later dan 20 uur kunnen toekomen alhoewel dat iedereen weet dat je dan geen eeuw later moet toekomen.
Om je timing wat in het oog te houden (aan tafel gaan enz) kan je misschien je zin wat herformuleren? We nodigen u uit op het avondfeest om 20 uur?
Succes!



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:56:56

Als ik 'vanaf' zie, dan zou ik maar rind 20u30 - 21u toekomen...
En met avondfeest verwacht ik eten, drinken en nadien een dik feestje :)!




Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:59:40

Idem als Leen: ik verwacht een feestje, geen diner of eten... En op een trouwfeest denk ik dat ik zou proberen om stipt (of toch zeker niet meer dan een half uur te laat) toe te komen...



Astrid
9-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:04:51

Hello

Bij ons staat er nochtans nu ook vanaf ... uur en wij doen wel een diner...
Misschien dan beter toch veranderen in om?!

Groetjes
Astrid



Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik16-3-2011 15:08:43

Op het eerste zicht had ik hetzelfde idee als Sylvie, dat het gaat om een feest met diner.
Als je het herleest, dan zie je idd staan vanaf en kan je twijfelen of het nu een feestje is of een diner.
Ik vind het niet zo duidelijk en ik denk dat het voor sommige mensen ook verwarrend zal overkomen.
Om geen misverstanden te hebben met je gasten, zou ik doen zoals Myriam zegt en het iets anders formuleren; ofwel op ons avondfeest om 20 uur als het voor een diner is ofwel op onze trouwfuif vanaf 20 uur als het gaat om muziek, drank en eventueel hapjes.



marjan
16-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:12:56

Het is dus een feest met eerst receptie dat overloopt in een fuif eigenlijk.. er zullen snacks voorzien worden maar dus geen diner.

Het was discussie over deze zin (ouders + verloofde vonden dit duidelijk), nu kan ik door jullie aanduiden dat het toch enige verwarring schept... loving this forum! :-)





Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-3-2011 15:14:20

Ik zou dit ook verwarrend vinden! Avondfeest wordt bij ons gebruikt als het gaat om eten + drinken + dansen. Aangezien het maar vanaf 20u is, veronderstel ik dat er géén eten bij is (of misschien een hapje of dessert?). Ik zou dit dus zeker anders formuleren! Dansfeest bv. of dansfeest met dessertenbuffet als dat er is of 'hapje-tapje', maar zeker geen avondfeest...



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:17:38

Avondfeest om 20u: dan denk ik aan eten + daarna feestje
Dansfeest vanaf 20u: dan denk ik aan feestje met mss nog een klein hapje.



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik16-3-2011 15:23:04

Ik wil hier echt geen polemiek starten maar "om" staat voor "omstreeks" en is dus eigenlijk even vaag als "vanaf"...
Als je geen eten voorziet, zou ik de term "dansfeest" gebruiken ipv "avondfeest" ; onder avondfeest begrijpen heelwat mensen nl. een diner, gevolgd door een dansfeest...



eline
20-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:29:42

hehe fredie
goed opmerking :)


ps: in onze streek is een avondfeest een diner
staat daar nu OM of VANAF of eender wat, een avondfeest is buikje vullen!!!



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 15:35:08

Na het aanschouwen van je zinnetje, dacht ik: diner + dansfeest erna. Na het lezen van de andere interpretaties en het opnieuw aanschouwen van je zinnetje, denk ik nu: dansfeest zonder eten.

Indien het effectief het laatste is, dan zou ik 'avondfeest' vervangen door 'dansfeest'. Bij een avondfeest verwachten de meesten wel eten denk ik. Het woordje 'vanaf' zal daarin niet het grote verschil maken, vermoed ik... Ik had er eigenlijk eerst over gelezen. Waar de mensen in eerste instantie op letten is waarvoor ze worden gevraagd: receptie, fuif, avondfeest, dansfeest etc. Daarna kijk je naar het uur...

Mocht het het eerste zijn, dan zou ik 'vanaf' veranderen door 'om'.

Hopelijk ben je hier iets mee!



vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 16:38:32

Wij vragen een deel van de genodigden pas na het eten en op onze uitnodiging voor hen staat.

Wij verwachten u om 20.30 uur op ons avondfeest met dessertenbuffet. Zo weten de mensen dat ze wel iets te eten krijgen, maar geen uitgebreid diner.

Als je enkel hapjes voorziet zou ik het meer hebben over een dansfeest met hapjes.



Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 17:09:47

als er 20 u staat, dan zou ik denken dat het hapjes zijn en dan dansen
als het een diner zou zijn, zou het iets eerder starten omdat er toch altijd eerst wordt geaperitiefd en dan zou het te laat worden om nog te eten



Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 17:11:44

@ Fredie
Hoe zeg je dat dan als je bedoelt dat de mensen op dat uur moeten (proberen te) arriveren? Als je niet kan zeggen 'om' 20 uur?
Volgens mij is 'om' inderdaad rond dat uur. Het mag een kwartiertje vroeger of later zijn. Maar vanaf is dan weer, zéker niet vroeger.
Ik wil graag dat het taalkundig allemaal klopt. Ben een pietjeprecies. :o)



Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik16-3-2011 17:41:17

Hey, wij hebben ook receptie met achteraf 'fuif' en we zetten dat de mensen welkom zijn om 20u voor een receptie met aansluitend dansfeest. Omdat wij wel rond half 10 willen beginnen met onze video van de dag enzo willen we wel niet dat er nog een deel mensen om 10uur afkomen



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik16-3-2011 17:42:35

Volgens mij zou het gaan om dansfeest met ev. dessertbuffet maar zeker geen dinner want er staat inderdaad "vanaf" en het begint pas om 20u00. Een avondfeest begint voor mij ten laatste om 19u00 want anders zit je pas om 21u00 aan tafel (aangezien je eerst meestal nog 1u receptie hebt).

Het komt er dus inderdaad op aan wat meer duidelijkheid te scheppen ;-).

Groetjes!



Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik17-3-2011 10:17:03

ik dacht meteen dansfeest , zonder eten, toekomen om 20u en dan nog diner ??? is naar mijn mening wat laat dus ik had begrepen enkel dansen en mss wat hapjes en / of dessert
bij ons staat "" jullie worden verwacht op de Pier Blankenberge om 16u30 stipt ! "



joyce
30-4-2011
 Meld misbruik17-3-2011 12:25:17

hoi Marjan,

Wij hebben ongeveer dezelfde formule en op onze uitnodiging staat 'u bent van harte welkom op ons huwelijksfeest waar voldoende hapjes en drankjes niet zullen ontbreken' (dansfeest vonden we misschien wat 'afschrikken' voor de tantes en nonkels, en avondfeest wordt meestal gelinkt aan een diner, wat we dus ook niet hebben)

groetjes
Joyce





Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 19:54:48

Hallo,

Op onze uitnodiging staat:
Wij nodigen u graag ui op one receptie met aansluitend dansfeest. U bent welkom vanaf 20.30 uur in feestzaal....
Wij denken dat we hiermee duidelijk zijn dat er geen etentje is voorzien (wel hapjes die steeds bij een receptie horen)/
Groetjes,
Ingrid



Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik18-3-2011 19:48:06

Misschien het volgende: "Wij nodigen u graag uit voor onze huwelijksreceptie met aansluitend dansfeest. U wordt verwacht ROND 20u." Dan weten de mensen dat het geen uitgebreid diner is, maar ze wel hapjes kunnen verwachten en 'rond 20u' impliceert dat ze niet stipt om 20u aanwezig moeten zijn.

of

"De feestelijkheden beginnen om 20u. U bent van harte welkom op onze receptie met aansluitend dansfeest." Dat is iets vrijblijvender, wie deel wil uitmaken van de receptie met hapjes weet dat hij ongeveer om 20u aanwezig moet zijn, wie alleen wil dansen kan wat later arriveren...




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info