TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jessica
7-7-2012
|
24-1-2011 6:48:18
Hey sofie,
Wij hebben net hetzelfde, maar ik heb nog geen probleem hiermee gehad, wel dat een dj bv zei,dat hij zijn eigen paneel nog ging meebrengen omdat hij dat kent, en dat van de zaal niet. Maar daar vroeg hij niet meer voor en ik diende de prijs inclu materiaal niet te betalen, omdat dat natuurlijk in de zaal aanwezig is.
|
|
sofie
8-9-2012
|
24-1-2011 7:43:57
Dag Jessica,
Welke dj hebben jullie gekozen? Van welke regio ben jij afkomstig?
|
|
Bart
|
24-1-2011 11:29:23
Een dj werkt inderdaad wel liever met eigen materiaal omdat hij dit beter kent.Een tweede reden is dat er op een installatie van de zaal door iedereen gebruikt wordt en niet elke persoon neemt het nauw met andermans materiaal.Dat gebeurd wel meer.Een ander voordeel voor de zaal is dan weer dat er niet steeds met materiaal moet gesleurd worden en de muren of meubels beschadigd worden tijdens het verhuizen bij opbouw en afbraak van de discobar. Wat er ook kan gebeuren is dat een dj op de versterker van de zaal moet aansluiten zodat deze mensen het geluid in handen hebben en zij bepalen dan ook de geluid-sterkte. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee maar ik breng wel iets mee om indien nodig nog wat extra ( lap-top of extra cd-speler)aan te sluiten indien het maar een beperkte installatie is.Ook enkele effecten zullen er steeds in de wagen zitten voor het geval er maar een kleine licht-installatie aanwezig zou zijn. Ik ga daar ook niets extra voor aanrekenen want het is voor mijn eigen manier van werken dat ik er dan iets meer op aansluit. Wel vraag ik aan de zaal waaruit de discobar bestaat zodat ik toch al iets weet op voorhand van wat ik mag verwachten.
Veel succes!!
|
|
B.
|
24-1-2011 16:59:16
een mixer is een mixer en de cdspelers die in de gemiddelde vaste installatie zitten zijn meestal afdoende voor de meeste dj's. Diegene die toch wat anders willen of nodig hebben (bepaalde controllers of iets dergelijks) nemen het zelf mee en pluggen in op de bestaande installatie ... nog nooit meegemaakt dat ze dat niet toelaten. "niet willen werken met de zaalinstallatie" zegt wsl meer over de dj dan over de zaalinstallatie.
|
|
lisa
7-4-2012
|
24-1-2011 19:24:05
Beste dj
zouden jullie ook tevreden zijn met een maximaal geluids niveau van 70 db
Of met 2 luidsprekers van 150 watt
|
|
Michel
|
24-1-2011 21:44:56
Beste Lisa,
Al 'ns meegemaakt.
Weet niet of de gegevens 100 pct overeenkwamen, maar het is toch gelukt.
Heb gans de avond "rood" gezien.
Niets is onmogelijk, maar 't is niet gezond voor het materiaal.
Liever lekker véél overschot aan vermogen, zodat men moet rekenen op 't gezond verstand van de disk-jockey.
|
|
B.
|
24-1-2011 22:42:31
70dB, evenals 2 luidsprekers van 150watt ben ik nog nergens tegen gekomen ... 85, 90 en 95 meermaals. Er zijn manieren genoeg om al dan niet met een kwinkslag aan de genodigden het volume probleem te vermelden.
Niet keihard kunnen draaien maakt geen slechte dj van je ... En louter vanuit economisch oogpunt. Als je als dj zo een job weigert, dan kan je er prat op gaan dat iemand anders het doet. Bovendien ... geen discobar moeten opzetten en afbreken, het is net even zo handig.
|
|
Joachim
|
24-1-2011 23:23:31

|
|
lisa
7-4-2012
|
25-1-2011 1:13:38
Hey sofie
wij hebben het meegemaakt niet op een trouwfeest maar op een feest van een tante van ons .
de dj was een zeer ervaren man maar aan gebrek aan geluid volume kon hij de sfeer toch niet optimaal krijgen.
De dj kon daar natuurlijk niks meer veranderen ,want hij moest met de discobar spelen van de zaal.
het eten was dik in orde alleen jammer van het geluidvolume.(die luidsprekers die daar aanwezig waren zo hebben wij er in ons woonkamer hangen)
zoals herman Schueremans zegt over het geluidsvolume op concerten dat het de sfeer zal kapot maken dit zal het inderdaad kapot maken.
Natuurlijk weten we niet hoeveel de geluidsnorm is in jullie feestzaal waarschijnlijk tusen de 80 en 90 db en dit zal wel ok zijn denk ik.
wij zelf zijn nog maar juist begonnen aan het plannen van ons huwelijk maar wij gaan geen zaal nemen waar de volume knop naar benden moet.
Wij willen een echte fuif zeker in de de laatste uurtjes we nodigen veel vrienden uit dat zijn echte fuifbeesten.geen hoempapa maar retro,studio brussel,en natuurlijk de hits van nu
nu ik toch aan het schrijven ben weet er iemand of er een geluidsnorm is in feestzaal
de lozen boer te lochristi.
Ik hoop dat u een keuze maakt van feestzaal waar ge later geen spijt van krijgt.
groetjes Lisa
|
|
Michel
|
25-1-2011 7:53:37
Beste Lisa,
De Lozen Boer is een zéér goede keuze, en als dj kan je er met je eigen materiaal draaien.
Spreekwoordelijk mag je het dak er af blazen, maar letterlijk ...
Lekker stevig is géén probleem, maar de aanwezigen trakteren op pijngrensoverschreidende toestanden, als disk jockey zou ik het zeker niet doen.
Geef liever de voorkeur aan een goed uitgebalanceerde "vette" klank (HK klank dus).
Het Beste en veel succes.
|
|
kris
|
25-1-2011 14:39:38
Al een paar keer meegemaakt toch dat de installatie van de zaal, vooral de speakers dan, zo armtierig waren dat het kraakte langs alle kanten. Ook ik heb dan met een kwinkslag gereageerd en de mensen duidelijk gemaakt dat dit niet mijn fout was. Voor diegene die nu gaan reageren: ja, ik weet heus wel hoe ik 'het materiaal' moet afstellen om een zuivere klank te krijgen, alleen als de boxen, om 1 geval te noemen, autospeakers zijn die ze hier en daar in het plafond hebben gestoken met nog een goed laagje verf erover en die er allicht al jaren inzitten en die door menig dj voor mij verkracht zijn geweest.....tja, dan mag je tonnen ervaring met klank hebben, iets deftig zal je er niet uitkrijgen!
En ja, ook ik ben te boeken zonder discobar, maar ik zorg er wel voor dat ik weet waar ik terecht kom en wat voor materiaal er is, plus dat ik afspeelapparatuur mee heb om aan te sluiten aan de menger van de zaal EN altijd een monitorbox zodat ik altijd hoor wat ik doe wat bij sommige zalen door hun opstelling van speakers niet altijd evident is. En nee, in de zaal met de autospeakers zien ze me niet meer, ik pas ervoor! 
|
|
Yvan
|
26-1-2011 19:25:41
Het beste feest, de beste kwaliteit, bereik je meestal niet met het materiaal dat in de zaal staat maar wel met dat van jezelf.
|
|
Dirk
|
26-1-2011 21:47:48
Een goede discobar moet puik scoren over 3 gebieden in volgende prio volgorde: een Dj die zijn vak verstaat, een toereikende geluidsinstallatie en een leuke belichting. Boxen van 150 watt zijn goed voor de schroothoop na je feest. 70 decibel is evenveel als een lachbui van 5 mensen.
Als Dj is het mijn taak om muziek te produceren die net boven het menselijk lawaai gaat maar genoeg onder muzieklawaai blijft. Muziek moet het feest een boost geven en dus niet klinken als achtergrondmuziek. Muziek mag ook geen dooddoener zijn omdat je geen woord meer kan zeggen. Balans! Daar gaat het om, en daar heb je deftig materiaal voor nodig en jawel, dat is zelden te vinden in "kant-en-klare" feestzalen. Waarom? De uitbater is geen DJ, weet hij veel wat hij moet kopen? Liefst zo goedkoop mogelijk en dingen die lang moeten meegaan, halfkapot gespeeld of niet. Een beroep op professionele meningen wordt zo goed als nooit gedaan. Eigenlijk is dat hetzelfde als de DJ het eten laten klaarmaken, duh!
Ook ik heb al wat feesten en fuiven gedraaid onder deze omstandigheden met top of the bill: een geluidsbegrenzer! Heel nuttig indien goed afgesteld maar als om het half uur de muziek 2 minuten wordt dichtgeknepen omdat je het volk doet meezingen? Dan maar nog een stuk zachter draaien en het regent klachten omdat het te stil staat. Ja, Dj'en is soms een uitdaging :-)
Bonne chance!
|
|
kris
|
27-1-2011 9:20:09
Zoals Yvan zelf zegt: Het beste feest, de beste kwaliteit, bereik je MEESTAL niet met het materiaal dat in de zaal staat maar wel met dat van jezelf. Met hier de nadruk op meestal! Het eerder aangehaalde voorbeeld van mezelf zegt genoeg: als een zaal je een krakkemikkig installatie heeft die kraakt op alle geluidsniveaus, dan mag jij nog de beste feestdj van de wereld zijn....je zal nooit als dj je niveau halen dan op een goeie installatie. Vandaar dat vele dj's een beetje wantrouwig staan tov zaalinstallaties.
Pas op: er zijn zalen met goeie geluidsinstallaties! We gaan ze hier nu niet allemaal afschieten!
|
|
B.
|
27-1-2011 12:05:38
9/10 zalen die een vaste installatie hebben, hebben een installatie die wordt "beheerd" door professionele evenement cateraars. Het geluid haalt niet overal "discotheek" normen, maar dat ligt over het algemeen aan de wetgeving en het al dan niet hebben van buren die bij elke scheet de politie bellen. Los daarvan heeft zowat elke dj die een eigen installatie zet ... een rodec/ecler als mixer en een dubbele denon of 2 pioneers cd spelers ... of die nu van jezelf zijn of van de zaal dat maakt geen verschil. De laptop dj's hebben sowieso hun eigen controller bij die ze inpluggen op de bestaande mixer. Ik begrijp niet waarom dj's hier zo een probleem van maken want er komen meer en meer zalen waar dit is, al dan niet onder invloed van de VLAREM wetgeving. Een vaste aangepaste installatie kost nog steeds minder dan uw infrastructuur volledig aan te passen
|
|
Bart
|
29-3-2011 14:06:10
Wij zelf brachten vroeger toen we nog draaiden ook altijd onze eigen installatie met ons mee. Nu doen we nog alleen nog verhuur. Hoofdreden is dat je je eigen materiaal door en door vanbuiten kent. We hebben ook een eigen meubel waaraan je ook gewend bent. Zo moet je nooit zoeken naar één of andere knop voor een instelling maar kan je daar blindelings naartoe gaan. Dit heeft op de kwaliteit van de muziek natuurlijk geen enkele invloed maar wij als DJ kunnen ons dan meer concentreren op ons werk en dat is op een trouwfeest goeie muziek en goeie mixen brengen. Vroeger in het begin toen we nog 'hobby' materiaal hadden was het soms ook moeilijk om in feestzalen plots met topmerken zoals Pioneer, Rodec en Ecler te draaien. Dan zit je je meer te concentreren om te kunnen draaien laat staan topmixen af te leveren. Het andere bestaat ook natuurlijk. Als je wekelijks met Pioneer en Ecler draait en plots moet je met de goedkoopste JB systems CD-spelers spelen zonder naadloze loops kan ik u verzekeren dat dit een héél grote invloed heeft op de kwaliteit van de mixen van die avond.
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|