Nu Online
Momenteel zijn er 75 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is een kerkelijk huwelijk de dag voor Pasen mogelijk?

  19-12-2010 13:57:27
Hallo,

Wij zouden graag trouwen op zaterdag 7 april 2012 maar bij nazicht blijkt dat dit de dag voor Pasen is.

Aangezien we graag het wettelijk en kerkelijk huwelijk op 1 dagen zouden zien plaats vinden vroegen wij ons af of het kerkelijk huwelijk wel op 7 april kan doorgaan.

Wat denken jullie? Wil er iemand ook op die dag trouwen of zijn er mensen die in 2011 de dag voor Pasen trouwen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Elien
15-6-2019
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 984


joy
16-4-2011
 Meld misbruik19-12-2010 14:34:53

hey,

Wij trouwen op 16 april 2011 de week voor Pasen. de pastoor maakte ook eerst wat problemen hierover. maar nadat wij hebben uitgelegd dat dit een bewuste keuze was aangezien ik in het onderwijs sta en dit dus midden de paasvakantie zou vallen, heeft hij toch toegezegd.

Nu op stille zaterdag trouwen zal waarschijnlijk wat problemen geven, of je zal misschien je misviering wat soberder moeten houden. maar dit kan ook zijn dat jullie pastoor daar helemaal geen problemen om maakt.

Ik zou eens jullie pastoor contacteren en die vraag stellen. Dit zal meteen al antwoorden geven.

Joy



Tineke
23-4-2011
 Meld misbruik19-12-2010 14:43:41

Ey Elien,

Wij zijn ook zo een geval... wij trouwen op 23 April 2011, de dag voor pasen.
Dat is de enige dag vant jaar dat er niet mag getrouwd worden in de kerk
maar wij hebben een alternatief gevonden, wij trouwen in de tuin van mijn ouders en de bezinning (mis) wordt gebracht door een diaken. Het komt wel niet in het kerkelijk boek maar wij zouden dan eventueel later als we ons kindje laten dopen echt voor de kerk trouwen. Wij wouden echt op die dag trouwen omdat we op die dag 6 jaar samen zijn.
en wij vonden de kerk nu ook nie zo belangrijk :-)

nog veel succes
Grtjs Tineke



Anika
9-4-2011
 Meld misbruik19-12-2010 17:20:18

Bij ons zei de pastoor dat er enkel op stille zaterdag niet getrouwd wordt... Van de andere zaterdagen was het voor hem(!) geen probleem. Maar dat kan natuurlijk van pastoor tot pastoor afhangen. Best de pastoor even contacteren en het hem gewoon vragen. Dan weet je het meteen!

Anika



Elien
15-6-2019
 Meld misbruik19-12-2010 17:44:41


Bedankt voor jullie reacties!
We hebben besloten de trouw een maand uit te stellen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info