Nu Online
Momenteel zijn er 62 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

overleden engeltje melden in voorbeden

  7-3-2006 20:22:07
Ben bezig met het opstellen van de misboekje. Nu zit ik te twijfelen of we ons overleden ukkie (dood geboren na 24 weken zwangerschap) zouden vermelden in de voorbeden of niet?! en zo ja hoe zouden jullie dat doen. ik weet niet goed hoe ik het moet formuleren.

han
8-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1532


Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik7-3-2006 20:39:05

Hallo,
Ik zit natuurlijk in een totaal andere situatie dan jou omdat ik deze droevige situatie nog niet meegemaakt heb.
Maar ik kan best begrijpen dat je er behoefte aan hebt om je kindje toch even te vermelden. Als die behoefte er is, moet je dit zeker doen vind ik. Misschien kan je eens aan de priester vragen of hij een ideetje heeft?
Groetjes, Mieke



Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik7-3-2006 21:02:42

Hallo,
Ik ben het nogmaals. Ik heb wat opgezocht op het internet en misschien spreekt het volgende tekstje je wel aan?

Achter de lach van dit feestvieren schuilt ook wel een traan. Laten we dan ook bidden voor diegenen die deze dag niet meer kunnen meemaken, waarbij we speciaal denken aan ons overleden engeltje. We willen voor altijd een plaats in ons hart bewaren voor onze lieve schat. Dank je wel voor alles wat je voor ons betekend hebt, al was je nog zo klein.

Groetjes



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik7-3-2006 21:54:22

Ik zou jullie kindje zeker vermelden als jullie dat zelf willen. Het tekstje dat Mieke voorgesteld heeft, vind ik heel goed, maar jullie zullen zelf ook moeten beslissen hoeveel je op dat moment aankan. Wil je enkel een heel korte verwijzing naar jullie engeltje, of daarbij ook nog wat meer (en persoonlijks) zeggen?
Ik zou zeker ook eens bij de priester informeren of hij ideeën heeft. Tenslotte hebben zij daar wellicht meer ervaring mee...



Els
1-4-2006
 Meld misbruik8-3-2006 7:13:56

Hey,

er bestaat een boek: iets van 'gebroken in de knop', allez, ik weet niet juist de titel, maar dat zijn specifiek ook allemaal tekstjes over ongeboren kindjes die nooit het geluk hebben gehad te mogen leven... Mijn broer (priester) heeft een week geleden een soort begrafenis gedaan voor een drieling die niet levensbaar ter wereld is gekomen, en heeft uit dat boek enorm veel ideeën gehaald!

veel succes!
Els



An
24-9-2005
 Meld misbruik8-3-2006 8:22:23

Voor de huwelijksgeloften krijg je 3 vragen van de priester
1. Zijn jullie uit vrije wil hierheen gekomen?
2. Zijn jullie bereid elkaar als man en vrouw te aanvaarden en in liefde voor elkaar samen te leven?
3. Zijn jullie bereid kinderen te aanvaarden als geschenk van God en op te voeden in zijn geest?

De 3de vraag kan je mss als volgt aanpassen:
Zijn jullie bereid om broertjes en zusjes van .(jullie engeltje).. te aanvaarden als ... ?



ilse
22-7-2006
 Meld misbruik8-3-2006 12:07:40

Beste Han

Ikzelf heb ook mijn kindje verloren als het 10 weken was. Nog heel klein dus maar het doet wel pijn in mijn hart en ik begrijp dat jet ergens wil in verwoorden. Ikzelf doe het niet met mijn trouw omdat het emotioneel genoeg zal zzijn aangezien ik mijn vader ook verloren heb al. Maar als je het echt wil moet je het doen. Niet twijfelen zou ik zeggen het is tenslotte jullie huwelijksmis.
Ilse 22/7/2006



nathalie
28-7-2006
 Meld misbruik8-3-2006 12:33:08

Hoi han
Misschien een ideetje om een witte duif los te laten, niet als bruidsduif, maar als link naar jullie kindje dat ergens hoog boven ons is, evt bij het uitgaan van de kerk...
Groetjes nathalie



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik8-3-2006 13:17:04

Ik denk dat je het op verschillende manier kan verwerken (voorbeden, die duif dat nathalie voorstelde, tijdens de bezinning...).
Je moet zelf weten hoever je hierin wil gaan en kan gaan (emotioneel dan). Je kan verschillende zaken combineren, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je dit samen doet (vb.: samen tekst voorlezen, ...) en dat je er beiden volledig achter staat.

Groetjes,

Gerlinde



zonneke

 Meld misbruik8-3-2006 16:53:28

of ballonnen 'gevuld met geluk'loslaten zodat jullie geluk ook jullie engeltje kan bereiken



han
8-7-2006
 Meld misbruik8-3-2006 17:04:25

Bedankt voor de vele ideeën.
Weet je ik wil ons engeltje echt wel een plekje geven in onze viering... maar ook weer niet te veel, wil het die dag niet TE emotioneel. Zo een ballon oplaten hebben we verleden week nog gedaan voor hem. en na de huwelijksmis worden door mijn kleuters ook ballonnen opgelaten.

Nee het tekstje van Mieke ligt me wel. Dus Mieke als het mag, gebruik ik dat tekstje bij de voorbeden, zo heb ik er een goed gevoel bij en heb ik niet het gevoel dat ons engeltje vergeten is...

Bedankt



Sofie
7-5-2005
 Meld misbruik9-3-2006 8:37:35

Hoi Han,

Wij hebben een soortgelijke tekst in onze voorbeden geplaatst voor mijn overleden zusje (heeft 3 mdn geleefd, heb ze zelf niet gekend) en mijn schoonvader (was toen nog niet lang gestorven). Uiteraard is zo'n dag heel emotioneel, maar mijn moeder en schoonmoeder apprecieerden het dat we ook die dag aan hen dachten. Dus als dat voor jullie belangrijk is, moet je dat zeker doen. Wij zijn nadien ook mijn bruidsboeket op mijn schoonvader's graf gaan leggen.
Veel sterkte en maak er een mooie dag van.

Sofie



Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik9-3-2006 21:20:47

Tuurlijk mag je dat tekstje gebruiken. Ik heb de basistekst ook 'geleend' van het internet en zelf een beetje vervormd naar jullie situatie.
Veel sterkte en natuurlijk veel geluk samen. Probeer ook zoveel mogelijk te genieten van jullie dag!
Mieke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info