Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pierre-Yves Brussel: ONBESCHOFT, uiterst klantonvriendelijk en kortweg: BOT

  23-8-2010 22:42:43
Hallo bruidjes-in-spe,
Nadat ik eerst wel een goed woordje kon placeren over de winkel Pierre-Yves in Brussel, ben ik na mijn eerste pas afgelopen vrijdag wel compleet gedraaid! Hij is bot, onbeschoft, compleet klantonvriendelijk en afgrijselijk arrogant! De dames zijn uiterst vriendelijk, heel professioneel maar over hem kan ik niets schrijven dat positief is. Hij weigerde botweg mijn bankkaart, hij wou cash, ik kon mijn kleed niet ophalen op dinsdag en ik moest maar een andere dag uitkiezen. Allemaal bot en kort afgesnakt gezegd. Moest het niet zijn dat ik er mijn kleed had gekocht ik zou zeggen dat hij het kon houden! Maar ja wat kan het hem schelen? Hij weet dat je er niet meer terugkomt want een trouwkleed koop je normaal maar één keer inje leven. Maar je verwacht toch wel wat service als je er bijna 2000€ spendeert! Helemaal anders dan de Honeymoonshop in Rotterdam, verdorie, had ik mijn kleed daar maar gekocht. Dan kreeg ik nog een lingeriesetje cadeau, de sluier of zelfs mijn onderrok! Neen, ik dacht verstandig te zijn en mijn kleed in België te kopen. Goede raad: ABSOLUUT geen kleed kopen bij Pierre-Yves want hoe ze daar de mensen behandelen is echt schandalig! Hij zal het geweten hebben ook want als ik mijn kleed in mijn handen heb zal ik hem ferm zeggen wat voor onbeschofterik hij wel is! Néh, dit moest ik even kwijt. Aan alle bruidjes: veel succes met alle voorbereidingen en laat een verslagje na da's altijd leuk! Greetz Fabienne

Fabienne
4-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 2839


sandy
18-9-2010
 Meld misbruik23-8-2010 23:10:35

hey,

blijkbaar is dat niet de enige winkel die zo doet. ik heb mijn kleedje gekocht in primo piano in genk.
eerst heel vriendelijk bij de bestelling en na de 1 ste pas moest ik dadelijk volledig betalen daar de retouches nog niet gebeurd waren. (heb een avondjurk gekocht deze was wel niet zo duur maar toch vond ik het schandalig)
na overleg met mijn toekomstige en zijn tante heb ik het kleed gehaald en nu gaat zijn tante het afmaken voor mij;

schandalig hoe die mensen zo doen

ook geen aanrader dus primo piano

groetjes xxxxx



Kim
9-7-2011
 Meld misbruik23-8-2010 23:12:09

Dag Fabienne,

Ik heb dit nog gehoord!!
Mijn vriendin is zaterdag getrouwd en haar kleed was nog een stuk duurder dan dat van u (het uwe is ook al duur he :D) en ze kreeg haar kleed gewoon in een plastiekzak mee, geen hoesje of niets. Ik ga vrijdag op kleedjesjacht! Ik ga een kijkje nemen bij pierre yves in deinze ( de outlet ) ik ben eens benieuwd... Aan telefoon was de Mevr. vriendelijk.

1 ding weet ik zeker zijn ze onvriendelijk dan stap ik het af! Ze moeten me ook niet teveel puchen om een optie te nemen want dat heb ik ook l gehoord.

Jammer voor jou!

Heb je u kleed al volledig betaald?

xxx



kristel
1-7-2011
 Meld misbruik24-8-2010 7:27:37

hey,

wij gaan al jaren (sinds mijn ouders hun zilveren bruiloft) bij pierre-yves in brussel en hebben daar nog nooit problemen gehad, tot hij nu, bij mijn bestelling ineens zei dat we 10 % extra moesten betalen omdat ik een iets grotere maat heb (nu heb ik geen maatje 36, maar ik ben nu ook niet zo breed dat dit echt veel verschil maakt). dit zou op zich niet zo erg zijn, moest het niet zijn dat hij ten eerste: verkeerd heeft geteld en 300 euro meer dan die 10% extra heeft geteld, en ten tweede: dat hij de klant voor ons (die wel 2 kleedjes kochten, maar op totaal niet zoveel meer spendeerden dan wij) een fikse korting heeft gegeven wegens het kopen voor een grote som.

na al die jaren dat wij daar gaan is dit de eerste keer dat zoiets gebeurt, wij hadden nooit te klagen over service, en nu nog niet, maar dit zal zeker ter sprake komen bij de eerste pas!!



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik24-8-2010 8:13:41

Hallo Fabienne

Ik heb mijn kleed in the honeymoonshop gekocht in Rotterdam.
Ik moet zeggen, ik ben er supertevreden van... (behalve dat er vorige keer iets mis was gelopen mbt een verkeerd kleed, maar dat was snel uitgeklaard!)

Ik heb er echt véél gekregen (zoals de onderrok, lingerie, kledinghoes en nog iets dat ik extra aan mijn kleed heb gevraagd).

De meeste mensen schrikken omdat het wel even rijden is, maar een trouwkleed koop je ten eerste toch maar 1x in je leven (normaal) en je kan er nog een leuk dagje shoppen van maken! (Rotterdam is echt een leuke shoppingstad)

Ik vind het wel erg voor je dat je zo behandeld werd!!
en idd die denken toch zo van verkocht is verkocht... Ze nemen het toch ni terug of je zal er toch niet meer terugkomen...



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik24-8-2010 9:04:29

En niemand die zich een vraag stelt bij het feit dat je cash moet betalen???

Dat klinkt als belastingsontduiking, omdat ze dat niet kunnen traceren, terwijl als je met bancontact betaalt, is dat iets anders natuurlijk. Als ik jou was, zou ik gewoon zeggen dat je dan betalingsbewijs wil en dat opstuurt naar belastingskantoor... eens zien hoelang het duurt voor hij jouw bankkaart accepteert! ;)
En als je al betaalt hebt, zou ik er alsnog iets van zeggen, wie laatst bot doet... uh, lacht, best lacht? ;) (Neen, is niet mijn motto, maar iedereen moet belasting betalen, "Mr. Pierre-Yves" evengoed, toch?!)



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik24-8-2010 10:24:09

Weet je wat, vraag simpelweg een factuur voor je kleed omdat je dit kan inbrengen als onkost. (Als je trouwfeest bijvoorbeeld gelinked is aan een bedrijf die klanten uitnodigen kan je dit inbrengen als onkost)

Hij zal niet anders kunnen dan je een factuur geven. En dat zal hem hélemaal niet aanstaan. Als hij dit niet doet, is hij wettelijk in gebreken en dán komt de kat op de koord als je dit doorgeeft aan de belastingsinspectie. :)




Tamara
4-9-2010
 Meld misbruik24-8-2010 11:12:18

Dit is inderdaad niet de enige winkel waar dit gebeurt.
Toen ik mijn kleedje ging kiezen (en bestellen) waren ze supervriendelijk in de winkel. Ik werd echt heel goed behandeld, volledige uitleg over alles, wat goed en minder goed bij mij paste, ....
Maar de 1ste pas ....... het was helemaal tegen haar goesting dat ze ook maar iets moest doen. Bij het afspelden was dit helemaal niet recht. Mijn mama maakte hier een opmerking over en dit stond haar absoluut niet aan. Ze werd dan nog onvriendelijker.
Volgens haar had ik geen goede bh gekocht terwijl na het afspelden hier helemaal geen probleem mee was. Ik denk dat ze dit enkel zei omdat ik deze niet in haar winkel gekocht had. Na het afspelden is ze dan verdwenen zonder ook maar iets te zeggen, zelfs geen goeiedag of tot volgende keer .... nee helemaal niets. Haar verkoopster heeft dan verder geholpen.

Spijtig genoeg kan ik de naam hier niet neerschrijven. Er is over deze winkel al eens negatieve commentaar geschreven hier op het forum en toen heeft de uitbaatster blijkbaar gedreigd dat ze een klacht ging indienen voor eerroof!
Schandalig vind ik dit allemaal maar je kan er niets aan doen en dat weten ze in die winkels ook. Je kleedje is besteld (en kost veel geld) en je hebt het nodig, je kan niet zomaar zeggen dat je het niet meer moet hebben. Zoals iemand hier al zei je bent toch maar 1 keer klant dus waarom vriendelijk zijn ......



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik24-8-2010 11:13:05

* - Ahum... betaalD ;)



annelies
17-7-2010
 Meld misbruik24-8-2010 12:46:34

Als ik al deze slechte ervaringen lees, kan ik alleen maar La Sposa in Roeselare aanraden : supervriendelijk : van passen tot aankoop naar afhalen kleedje ... Niets was teveel gevraagd (heb nogtans heel veel gevraagd :)) ... Mijn mama heeft hen zelfs 'getest' : alhoewel we al heel goed wisten welk kleedje we wilden kopen, heeft ze nog minstens 5 kleedjes laten halen en me laten passen ...
Ze waren ook heel eerlijk (wat me wel of niet stond), kon alles daar kopen of gewoon meebrengen de volgende pas (hebben we ook zo gedaan) ...
Mevrouw heeft zelfs geholpen mijn kleedje in de auto te leggen dat het niet zou kreuken ...
Echt superfantastisch daar !

Groetjes

Annelies



hilde
10-12-2010
 Meld misbruik24-8-2010 13:08:59

Hé Fabienne,

Dat is niet leuk zeg !!!

Wat Annelies over La Sposa in Roeselare zegt, kan ik alleen maar beamen. Ben daar op een snikhete dag een kleedje gaan kiezen en ze zijn echt heel vriendelijk. Je voelt je meteen belangrijk en op je gemak. Het is een zaak met klasse en zo behandelen ze je ook. Ik heb er alle vertrouwen in dat de verdere afhandeling van mijn aankoop goed zal verlopen.

Groetjes,
Hilde



An
27-8-2010
 Meld misbruik24-8-2010 22:52:35

Hello,

Ik ben bij Moderna in Schepdaal geweest en daar waar ze heel erg vriendelijk !! Mag morgen mijn kleed gaan ophalen ! Hopelijk is alles ok, want ik trouw vrijdag.

Grtjs,
An



Tina
12-2-2011
 Meld misbruik25-8-2010 15:02:38

@ Tamara: Laat je niet zo snel afschrikken door die mevrouw. "laster en eerroof " kan ze ze je niet zomaar opleggen.

Eerroof: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder het te kunnen bewijzen. (artikel 443 lid 1 van het strafwetboek)

=> Dat is wat het wetboek zegt. Laster en eerroof veronderstelt "de wil tot schaden". En dat moet de mevrouw in kwestie voor de rechtbank kunnen bewijzen. Laat ze dat maar eens doen op basis van iets wat jij vertelt dat bovendien waar is (en dus geen leugen). Zolang je geen leugens verspreidt, geen probleem!
Des te meer een bewijs dat die mevrouw absoluut niet deugt en zelfs probeert om mensen onwettig te bedreigen.

Ik vind dit forum net goed om alle bruiden te waarschuwen tegen dergelijke wanpraktijken van die winkels. Vreselijk gewoon.





mieke
14-5-2011
 Meld misbruik25-8-2010 20:52:23

Hallo Kim

Ik zou ook eens een afspraak maken om daar in Deinze te gaan, laat je me eens wat weten hoe je het daar gesteld hebt. Ik ben al eens gaan kijken in Kortrijk in Bo Couture, zonder afspraak en ze waren daar ook heel vriendelijk ik mocht direct al een kleedje passen die ik daar zag hangen maar had gehoord over die winkel in deinze en zou misschien wel eens gaan kijken maar het is een outlet ik vraag me dus af of ze nog bijwerken aan die kleedjes of zijn dat dan enkel de kleedjes in de winkel die je zo moet kopen want die maken ze niet meer he. Mijn email is miekepromo@pandora.be

Groetjes



Fabienne
4-9-2010
 Meld misbruik25-8-2010 20:55:41

Hey dames, bedankt voor de toffe reacties, @ Peter: inderdaad ik zou het kunnen inbrengen in mijn boekhouding en dat is een goeie tip. PierreYves zal me na mijn kleed niet meer zien. Ik had mijn styliste meegenomen en ook zij was geschrokken van de 'klantenservice' zij gaat regelmatig naar Pierre-Yves in Aalst gewoon voor de collectie maar een echte aanrader vindt ze het ook niet. Jammer ... mijn kleed is echt wel super en extravagant, de hele outfit eigenlijk. Ben echt wel content met het kleed. Ohja @ Jessy inderdaad de Honeymoonshop is geweldig dat is waar echte klantenservice voor staat! Ze mogen er allemaal een voorbeeld aan nemen! Nu nog 9 dagen op de teller, diepe zucht, alles klaar en lekker aan't aftellen. Ben benieuwd wat mijn ventsjen gaat zeggen als hij mij gaat zien zaterdagmorgen ... Spannend hé?!?? Iedereen véél plezier met de voorbereidingen en als je gaat passen: NIET naar ierre-Yves!!



yan
29-10-2011
 Meld misbruik4-7-2011 16:40:55

Ik heb niet alles gelezen maar bij mij was het ook niks...erg onbeleeft en onvriendelijk...een jurk gepast en ik was weg...NIET GAAN...er zijn andere veel betere winkels...had ik maar mijn tijd niet verloren daar...



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info