Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het dilema van de uitnodigingen

  17-8-2010 10:19:58
Wij trouwen op 10 december en zijn nu bezig met het opstellen van de gastenlijst.

Met de familie van mijn vriend hebben we veel kontakt, dus vinden we het vrij normaal dat we daarvan alle nonkels en tantes en neven en nichten uitnodigen voor het avondfeest.

Met mijn familie heb ik praktisch geen kontakt, behalve met een aantal nonkels en tantes. Ikzelf ben 42, en hoor bij de jongste van de familie. Mijn tantes en nonkels zijn dus de 70 en 80 gepasseerd. Aangezien ik toch met een aantal van hen contact heb, is het ook hier zo dat we om ruzies te vermijden alle nonkels en tantes vragen. Maar dan de neven en nichten hé. Ik wil er een paar vragen, maar niet allemaal, maar dan zal het weer zijn van "waarom hun kinderen wel en de onze niet". Hoe meer ik erover nadenk, hoe moeilijker ik het vind. Indien het een kleine familie was zou ik er niet over twijfelen, maar we spreken hier over een verschil van om en bij de 50 man.

Ik ben er nog steeds niet uit wat de beste oplossing zou zijn en had eigenlijk nooit gedacht dat ik er zo zou bij stil staan.

Iemand tips ?


hilde
10-12-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1413


frida
6-2-2010
 Meld misbruik17-8-2010 10:37:36

He,

Ook wij hebben met een deel van de familie bijna geen contact. Sorry maar wij hebben die niet uitgenodigd op onze trouw. Op ons feest zelf vroegen ze wel waar bepaalde familie waren, kort uitgelegd dat we ze niet hebbeen gevraagd.

Het was ons feest en wij hebben het zelf betaald dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neem een beslisssing waar je allebei achter staat..

Groetjes



Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik17-8-2010 10:47:27

Wij hebben ook dit probleem. In totaal komt het op een verschil van 40-45 man ongeveer, maar dat betekent ook wel €4000 extra hé..

Dus wij hebben ervoor gekozen om enkel die mensen uit te nodigen waarmee we contact hebben. Het is onze trouw en als de mensen commentaar hebben, dan doen ze maar!! Ik hoor die commentaar toch niet, want ik zie de mensen nooit .


Voel je niet schuldig, je geeft geen feest zodat andere mensen zich goed voelen, maar omdat jij je trouw graag wilt vieren met mensen die je nauw aan het hart liggen. Zo zie ik het toch .



hilde
10-12-2010
 Meld misbruik17-8-2010 10:55:39

Klopt inderdaad, maar mijn mama is er een beetje van op haar ongemak. Misschien zie ik die onuitgenodigde familieleden nooit meer, maar zij komt wel nog in contact met hen op vb. een begrafenis. Bovendien ben ik zelf ook telkens uitgenodigd geweest op de trouwfeesten van al die neven en nichten...

Wij betalen ook zelf ons feest, dus het prijskaartje telt inderdaad ook mee.

Alvast al bedankt voor de reacties !



Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik17-8-2010 11:58:06

Misschien kan je degene waar je niet zoveel contact mee hebt en waar je ook naar het huwelijk gevraagd was, uitnodigen voor de receptie. Zo kun je het kostenplaatje wat dekken en zijn ze toch gevraagd geweest. Ik vind het ook moeilijk om sommige mensen niet uit te nodigen, maar het is zoals hierboven al gezegd jouw feest en je moet je dan ook niet verplicht voelen om mensen uit te nodigen.
Veel succes nog!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-8-2010 16:46:11

Tegenwoordig worden neven en nichten ook vaak enkel voor het dansfeest met dessertenbuffet gevraagd. Dat scheelt ook al +/- de helft in prijs.



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik17-8-2010 17:12:38

Ik zou het oplossen zoals Sharon voorstelt en die mensen vragen op de receptie.
Ik kan begrijpen dat je er een beetje mee in je maag zit, ook al heb je nog weinig contact met hen. Had je dan wel nog veel contact met hen in de tijd dat je zelf op hun trouwfeesten uitgenodigd werd?

Neven en nichten vragen op het dansfeest kan je natuurlijk ook doen, maar als je er nooit contact mee hebt, zijn dat dan mensen waarmee je een feestje wilt bouwen op de dansvloer?





isabel
23-10-2010
 Meld misbruik17-8-2010 21:22:41

Wij vragen alle nonkels en tantes voor het avondfeest
en de nichten en neven voor het dessertenbuffet.
Drukt in prijs en geen onderscheid gemaakt.Gewoon iedereen.
Ook al hebben we met de een meer contact als met de andere.



hilde
10-12-2010
 Meld misbruik18-8-2010 12:35:26

Toen mijn neven en nichten trouwden was ik nog een tiener en woonden bijna alle neven en nichten nog thuis. Nu is iedereen getrouwd en moeten de partners dus ook meegevraagd worden.

Wij hebben geen aparte receptie en geen apart dessertenbuffet, dus dat is ook geen optie.

Ik denk dat ik gewoon alle nonkels en tantes ga vragen en misschien 1 neef waar ik nog contact mee heb en de rest niet. Ik beslis eind deze week definitief.




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info