Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rent a priest

  11-8-2010 19:05:47
Hoi iedereen,

Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om niet voor de kerk te trouwen. Omdat we toch meer willen dan de "10 minutes of fame" in het stadhuis, houden we een viering.

Ik had na wat zoekwerk positieve reacties teruggevonden over Rent a priest (een organisatie die uitgaat van Norbert Bethune).

Ik wil iedereen die overweegt om met deze organisatie te werken dit afraden!!!!!!!!!!!!!

Vandaag, 37 dagen voordat we ons ja-woord geven, geeft hij ons aan onze viering niet te kunnen doen omdat hij te veel zaken op 1 dag heeft geboekt.

Ik heb meerdere keren met Norbert telefonisch contact gehad en had steeds het gevoel afgescheept te worden!

Nu kan ik dit alles heel goed vergelijken met het huwelijk van mijn broer een kleine maand geleden. Ook zij zijn niet voor de kerk getrouwd en hebben beroep gedaan op het centrum voor morele dienstverlening. Een pracht van een dienst.

Dus nogmaals: reken niet op Norbert Bethune om je viering te leiden, je kan er niet op bouwen!

Een sterk ontgoochelde bruid.


Liesbeth
18-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 3113


Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik11-8-2010 19:10:46

Hallo

Ik dacht ook eerst rent a priest te contacteren ma heb na de slechte reacties die ik las, overwogen om dit niet te doen.
Ze hebben me zelf al 3 x gecontacteerd en 3 x een mail gestuurd voor de reservatie
Blijkbaar hebben ze niet meer zoveel klanten aangezien ze zo aandringen om ons door hen te laten trouwen..

Gaje nu nog een andere priester vinden?

Misschien de goede herder eens contacteren...



Liesbeth
18-9-2010
 Meld misbruik11-8-2010 20:19:35

Ik ga proberen via centrum voor morele dienstverlening te werken, waar mijn broer zijn viering heeft door laten leiden.

Ik hoop inderdaad nog bij die organisatie iemand te vinden.

Maandag weet ik meer, dus het worden nog enkele spannende dagen voor me.

Bedankt voor de steun!

Ik wens jou en je toekomstige een stralende huwelijksdag toe!




lydia

 Meld misbruik11-8-2010 20:43:19

Even ter correctie....

Er ging voor deze dame zeker een oplossing zijn voor haar vraag.
Ze vertelde echter zelf in het laatste tel. onderhoud dat ze contact had met het centrum voor morele dienstverlening en overwoog om hen de viering te laten verzorgen.
Norbert heeft daarop uiteraard gezegd dat dit voor hem o.k. was.
Het was dus haar keuze om te veranderen van dienst.
Het is nog nooit gebeurt dat er geen oplossing was voor een aangevraagde en beloofde viering.
We worden wel overspoeld met aanvragen maar proberen zoveel mogelijk mensen te helpen.
Aandringen om bij onze organisatie te trouwen gebeurt dus zeker niet.



lydia

 Meld misbruik11-8-2010 21:09:30

Ter aanvulling op de reactie van mevr Sarah Tielemans - Van de Velde,

Mevr., ik heb uw aanvraag voor uw huwelijksviering op 30/07/2011 in de Kapel van Kasteel de Rozerie hier in mijn map van aangevraagde vieringen zitten.
U stelt daarin een paar vragen.
Ik heb inderdaad een aantal keer geprobeerd om U tel te bereiken op het nummer dat U opgaf. Ik heb U ook via mail proberen bereiken. Ik kreeg echter geen reactie noch tel, noch via mail.
Als U een aanvraag doet en U beslist nadien naar een andere dienst over te stappen, wat uiteraard uw volste recht is, zou het wel beleefd zijn als U dan uw aanvraag bij ons annuleert zodat we u niet meer moeten lastig vallen om op de door U gestelde vragen proberen te antwoorden.
Secretaresse Rent a Priest




martine
25-9-2010
 Meld misbruik11-8-2010 21:38:37

Amai

Ben ik blij dat ik geen aanvraag gedaan heb bij rent a priest. De vriendelijkheid alleen al...



Laura
18-12-2010
 Meld misbruik11-8-2010 21:44:43

Akkoord dat organisaties hier 'reclame' kunnen maken voor hun diensten maar eigenlijk is dit forum bedoeld voor toekomstige bruidjes / bruidegommen die elkaar hier kunnen heldpen / raad en tips geven. Niet om wat sterk lijkt iemand een hak te zetten omdat zij niet akkoord is met jullie service. Dit komt zeer slecht over en ik denk niet dat deze openbare reactie op Sarah mensen zal overtuigen om voor jullie te kiezen .. integendeel. Zo'n zaken regel je privé, via email, telefoon, niet op deze manier volgens mij.
Ik heb ook een viering ipv een echt kerkelijk huwelijk maar ik ben blij dat mijn keuze niet naar rent a priest is gegaan.

Sarah, hopelijk komt alles nog in orde want ik kan me voorstellen dat je echt zot aan het worden bent zo vlak voor je huwelijk.

Groetjes,
Laura



Laura
18-12-2010
 Meld misbruik11-8-2010 21:46:26

Sorry heb mij van naam vergist :) Liesbeth, hopelijk kom je er dus nog uit!!

Grtjs Laura



lydia

 Meld misbruik11-8-2010 22:04:04

Inderdaad Laura deze zaken worden best privé geregeld, daarmee gaan wij volledig akkoord. En het is zeker niet de bedoeling om iemand een hak te zetten, noch om mensen te overtuigen om voor Rent a Priest te kiezen.
We hebben aanvragen en tevreden mensen genoeg.
Maar als er hier dingen geschreven worden die echt niet kloppen denkt ik dat wij deze mogen recht zetten.
secretariaat Rent a Priest



Eva
10-7-2010
 Meld misbruik12-8-2010 12:14:14

iedereen zijn eigen ervaring zeker?

wij hebben onze viering ook laten leiden door rent-a-priest, Jef Wauters was onze voorganger
en wij zijn héél tevreden over de contacten met hem en met Norbert Bethune (klinkt altijd wat nors en kort aan de telefoon, maar hij praat nu eenmaal zo)

Jef Wauters stond heel open voor ons thema en had geen enkel probleem met al mijn emailtjes en vragen, gaf zelf heel nuttige tips

de viering zelf is perfect verlopen, heel ontspannen, gezellig en grappig, zoals we wouden

Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen met Rent-a-priest en kan hen dus alleen maar aanraden

groetjes van een tevreden getrouwde vrouw



Liesbeth
18-9-2010
 Meld misbruik12-8-2010 20:31:46

Ik wil hier wel even aan toevoegen dat ik het moeilijk had met de manier waarop ik telefonische contacten met meneer Bethune had.

Ik had heel vaak het gevoel dat meneer Bethune niet naar me luisterde tijdens onze telefonische contacten.


Ik mocht na 23 juli contact opnemen met hem met al mijn teksten en muziek. Hierrond had ik heel wat anders verwacht. Ik dacht dat ik samen met meneer Bethune de viering ging in elkaar knutselen op basis van de contacten die we zouden hebben.

Uiteindelijk vind ik dit alles wel laat geregeld. Daarom heb ik contact opgenomen met het centrum voor morele dienstverlening. Doordat ik dit kan vergelijken met het huwelijk van mijn broer en ik weet dat zij reeds 5 maanden op voorhand bezig waren met hun viering, heb ik even gepolst bij het centrum voor morele dienstverlening.


Ik wou zeker zijn dat ik iemand had om mijn viering te leiden die weet wat ik wil en hoe ik het wil. Daarom begon ik te twijfelen. Toen ik mijn twijfels uitte tegenover meneer Bethune, heeft hij me ook niet proberen gerust te stellen.


Ik kan jullie zeker en vast vertellen dat ik me bij deze situatie helemaal niet goed voel en dat je een goeie maand voor je huwelijk zo'n problemen kan missen als kiespijn.




Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik12-8-2010 21:22:26

Na de reacties hier, kan ik alleen maar mijn vermoeden bevestigen
Wat een onprofessionalisme en geldklopperij!



Lindsay
28-8-2010
 Meld misbruik13-8-2010 14:03:02

Mja ik vind dat je wel een beetje objectief moet blijf en alle reacties in beschouwing moet nemen. Ik vind het heel spijtig dat jullie negatieve ervaringen hebben gehad met rent a priest en hoop dat jullie nog snel iemand anders vinden om er een droomviering van te maken.

niettegenstaand trouwen wij op 28/08/2010 met Norbert Bethune. Wij hebben telkens super goed telefonisch contact gehad met Mr. Bethune, hij is correct en eerlijk. Ons persoonlijk gesprek met hem vonden we ongelofelijk en overweldigend. Je denkt over dingen na waar je voorheen niet over nadenkt en het was zelfs behoorlijk emotioneel voor zowel mijn aanstaande als ik. ik plaats deze reactie niet om jullie ongelijk te geven in jullie ervaringen, maar wel om mensen die de boeking hebben vaststaan even duidelijk te maken dat het ook anders kan.

Veel succes nog in elk geval met vinden van een oplossing!




freddy

 Meld misbruik16-8-2010 15:24:14

ik ervaar dat de meeste mensen ,die een reactie hebben op norbert bethune niet zelf hun viering met hem hebben gedaan
het gaat dikwijls over telefoons, horen zeggen van enz....
ik ben 1 van de mensen die het wel met hem deden
als ik zo naar buiten kijk , de regen drupt van de ramen dan denk ik soms hoe triest het kan zijn in deze wereld, en als ik sommige reacties hoor of lees van de mensen , dan zeg ik toch heel even , wat is het woord van een mens ,
maar de gedachte aan het prachtige doopfeest dat ik gisteren vierde met norbert , die gedachte maakt me zeer gelukkig ,
het was de mooiste doopviering , de warmste, de sociaalste viering die ik ooit heb beleefd
mijn dochterke is 5 jaar maar was nog niet gedoopt , ik ben niet aan dat killige gedoe in de kerk waar ze een boekje afratelen waar ze er al 1000 meegedoopt hebben en ik besloot voor rent a priest te gaan ,
en na enkele telefoontjes lag mijn afspraak klaar om met norbert enkele dingen te overlopen , ik kreeg een afspraak bij hem thuis en werd zeer vriendelijk ontvangen door zijn vrouw , ik kreeg wat persoonlijke vragen en mijn eigen visie werd eraan toegevoegd , het was een aangenaam gesprek
hij was vriendelijk en deed gewoon , een gewoon mens met ook een eigen visie
vel nooit een oordeel over iemand die je niet kent , en soms klinken mensen over de telefoon ook al anders dan int echt
de viering van mijn docher was buitengewoon prachtig, iedereen werd er in mee betrokken , er werd samen gezongen , gehuild( zeer emotioneel door alle betrokkenheid)
zelf de kinderen deden met hem een rondedansje
iedereen die aanwezig was , ja iedereen eensgezind, FANTASTISCH
je moet het gewoon meemaken voor je dingen vertelt die jezelf niet hebt meegemaakt
ik raad het iedereen aan en voor norbert , doe zo verder je bent een schitterend man
bedankt voor de mooie warme viering
groeten deven sandra



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 22:22:43

Nu ja, mijn vriend had ook hetzelfde gevoel toen hij Norbert aan de telefoon had. Hij klonk ook nors voor hem en misschien is dat zijn stijl. Misschien kan dit forum ook een leerpunt zijn voor hem.
We doen het ook via Rent-a-priest, maar met een andere priester en we zijn heel blij met deze organisatie. Ligt veel aan de priester/voorganger zelf denk ik. Onze viering lijkt meer vrijzinnig eigenlijk en dat was voor ons een goede compromis.
Ik kan jou Liesbeth ook begrijpen dat je wat overstuur was. vooral omdat je je verwachtingen naar hem had gesteld en dan blijkt dit niet ingevuld te worden.

Hopelijk komt het goed,

s



Liesbeth
18-9-2010
 Meld misbruik21-8-2010 14:51:05

Ik heb ondertussen iemand anders gevonden om onze viering te leiden, dus ben ik heel wat meer gerustgesteld.

Toen ik mijn bericht hier postte, was ik zeer erg ontgoocheld en boos. Misschien had ik mijn woorden anders moeten kiezen, maar wat ik toen heb neergeschreven kwam echt wel uit mijn hart.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info