Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dit moet echt ff van mijn hart!

  17-2-2006 16:10:00
Hoi iedereen,

daarstraks ben ik met mijn moeder nog een bruidswinkel gaan bezoeken. Ik heb er al veel gedaan en de afspraak met haar was dat dit echt de laatste winkel zou zijn. Goed, maar wat doet ze nu. Ze heeft al zo vaak een mooi kleed gezien en telkens zei ze dat ik er nog een nachtje moest over slapen. Nu, zegt zij ineens dat ik al moet beslissen en toch wel zeker een optie nemen. Terwijl ze altijd het tegendeel verteld heeft!!! Die verandert zo snel van idee, dat kunt ge niet geloven. In ieder geval wordt ik er zo stillaan onnozel van. Nu dat zij zot is van één kleed, kan ik er bijna mijn geld op inzetten dat ze elk ander kleed dat ik zou kiezen toch lelijk gaat vinden. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb het mij zelfs al beklaagd dat ik ooit ja heb gezegd op het huwelijksaanzoek van mijn vriend. Oh, ik weet gewoon niet meer hoe ik een keuze moet maken. Als je weet dat elke keuze die je maakt toch de verkeerde zal zijn.

Dorien

Dorien
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1254


nele
20-5-2006
 Meld misbruik17-2-2006 16:30:54

hey dorien,

ik kan je maar 1 raad geven en dat is vooral het kleed kiezen dat jij het liefste ziet. Ik weet hoe je je moet voelen, ik heb niet te klagen over mijn moeder, maar mijn schoonouders daarentegen, zij vinden alles niet goed genoeg en om het schip in het midden te houden veranderden we al onze menu, onze uitnodigingen, onze gasten,... en nu heb ik er spijt van dat ik toegezegd heb want telkens als ik naar die dingen kijk dan wordt ik weer triestig. Over mijn kleed had zij niet te beslissen ze was zelfs niet uitgenodigd maar het zou niet leuk zijn dat je dan op de dag dat je je jurk aantrekt triestig wordt door de historie die er aan hangt. Ik kan niet meer terug maar moest ik van jou zijn, ik zou mijn eigen zin doen en even op de tanden bijten. Heb je nog een zus die je kan meevragen of misschien een goede vriendin of zo.

veel succes en vooral geen spijt hebben van het feit dat je ja zei, het gaat trouwens om jullie en niet om je moeder.

nele
20 mei 2006



Marlies
20-12-2007
 Meld misbruik17-2-2006 16:57:25

Doe gewoon jou idee! Jij bent het toch die gaat trouwen en niet je moeder? Je bent een volwassen vrouw die zelfstandige keuzes maakt, dus moet jij gewoon je hart volgen.



davida
7-9-2008
 Meld misbruik17-2-2006 17:36:05

hey gewoon doen wat jij wil ik weet ook dat mijn ma mijn kleed niet zo graag ziet maar het is mijn goesting en ik betaal hem ook dus ze heeft hem mogen zien en haar gedacht zeggen maar ik vond deze die ik nu heb de mooiste dus niets van aantrekken zou ik zeggen groetjes



Tineke
26-8-2006
 Meld misbruik17-2-2006 18:19:10

Doe wat je zelf wilt...kies het kleed dat je zelf het mooiste vindt en waar je je zelf het beste in voelt.
Heeft je moeder commentaar, zeg haar dan dat je haar mening respecteert, maar dat je zelf kiest uiteindelijk...het is tenslotte jouw huwelijksfeest!

Veel succes met de verdere plannen ;-)

Groetjes,
Tineke
26/08/06



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik17-2-2006 18:38:47

Oh Dorien

Ik herken het zo! Ik kreeg mijn kleed van mijn ouders, maar alleen het kleed dat zij ook mooi vind wel te verstaan. Ze hebben dan zo'n macht over u hé met dat geld. Ik wou dat we hadden gezegd dat we dat zelf gingen betalen, want ze betaald alleen wat ze zelf mooi vind. Ik ga dus in feite trouwen in haar droomkleed.

Ik vond het kleed ook wel mooi, maar had niet het wauw-gevoel (hoop dat dat nog gaat komen). Moest ik het echt niet mooi vinden zou ik het niet gekocht hebben hoor. En zij wou ook alle winkels doen (wat ik al niet zag zitten). We hadden er op 1 dag 2 gereserveerd, en 's ochtends vinden we dan dat kleed dat zij zo mooi vond en toen stond ze erop dat we die andere winkel afzegden!

En niet alleen met het kleed hé. De misboekjes wil ze met kalligrafie doen (de namen), maar wij willen iets moderner en doen het zelf. Iedere dag gaat dat dan van 'Zou het toch niet mooier zijn in kalliegrafie' of 'Moest ik van u zijn ik zou het in kalliegrafie doen'. Tot op een moment dat ge uw zenuwen erbij verliest en uitroept 'Tis onzen trouw!' En dan kijkt ze zo heel geschokt en gekwetst, en doet ze u weer heel schuldig voelen. Ze is daar echt heel goed in.

De kleedjes van de bruidskindjes wou ze ook anders, de zaal is ze niet mee akkoord,... We hebben al veel veranderd voor haar, in feite gewoon om haar te doen stoppen met zagen erover. Ze blijft gaan tot ge toegeeft. Maar nu is het genoeg, ik heb voor mezelf beslist dat ik me niet schuldig ga voelen. Tis onze dag en hij moet zijn zoals wij willen, niet hoe dat zij hem wilt. En we zullen wel genoeg rekening houden met iedereen, maar niets tegen onze zin doen.

Dus, ik begrijp je heel goed, en tis niet gemakkelijk, maar op je tanden bijten en je vooral geen schuldgevoel doen aanpraten!

Groetjes

Vicky
09.09.06



Martine
29-7-2006
 Meld misbruik17-2-2006 19:37:55

ons mama was meteen zot van mijn kleed! de week nadien ben ik met ons mama en mijn zus geweest en 't was al veel minder. Maar ik had er mijn zinnen op gezet en dat ging het worden. Nu meer dan een maand later zegt ze: ge hebt te snel gekozen! daar word ik pas zot van! Nu koopt ze allerlei magazines met van die super klassieke trouwkleedjes in die absoluut mijn stijl niet zijn. Ik vermijd nu het onderwerp trouwkleed, want anders is het gegarandeerd ambras. Maar voor de rest komen we wel goed overeen :-)



Ann
17-6-2006
 Meld misbruik17-2-2006 21:57:58

ja, bij mij ligt het wat anders! Na 12jaar samen trouw ik voor de 2de keer (onverwachts, maar niet van moeten, ben toch al 46j maar voel mij terug een jonge bruid!)
Ik heb al 2 zonen van 20 en 22 die het keineig vinden.
rondom mij willen ze mij ook raad geven i.v.m. met kleding. Ik wil iets origineel en natuurlijk niet traditioneel wit! Volgende week ga ik met mijn moeder en zus naar een modeshow in Essene. We zullen wel zien, maar ik ga wel alleen mijn "trouwkleed" (of wat het ook wordt, zoiets in laagjes) passen en kopen zo is het een verrassing voor iedereen!
Wij geven 's avonds een grote fuif met een optreden, zuiders buffet en véél plezier!
Onze huwelijksreis staat ook al vast: Guadeloupe. Rustig, prachtig hotelletje met 9 kamers, dus géén massa rondom ons.
Nog véél plezier met het voorbereiden en doe gewoon in de mate van het mogelijke je zin!
Groetjes,
Ann
17/06/2006



Ellen
22-4-2006
 Meld misbruik18-2-2006 0:12:33

Hallo Dorine
Ik vind dit zeer vervelend voor jou. Probeer de reacties van jouw moeder te negeren. Ze zal haar er toch mee neerleggen.
Mijn mama is een schat, ze moeit zich in niets, ook mijn schoonmoeder moeit haar niet.
Mijn kleed van mijn dromen was ook het hare.
Dus trek het je niet veel aan en verlang maar naar jouw en jouw vriend zijn mooie dag.
Veel begrijpende groetjes Ellen



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-2-2006 10:44:24

Hey,

ja, voor mijn ouders is ook niets goed genoeg en ze willen telkens hun wil opleggen. In het begin heb ik ook vaak het gedacht gehad van: 'we trouwen met ons tweetjes in het stadhuis zonder poespas en doen dan een prachtige reis met het geld dat we anders uitgeven aan een feest'. Maar uiteindelijk hebben mijn vriend en ik beslist dat we ons niet meer laten doen. Het is ons feest en wij willen het op onze manier. Geen inspraak meer van de ouders (zij betalen trouwens ook niet mee, dus dat kan wel). En nu gaat alles er veel rustiger aan toe. We weten dat het goed zal zijn... en helemaal ons goesting.

Wat het kleedje betreft: jij moet je er goed in voelen, anders ben je de dag zelf toch niet gelukkig. En als ze dat niet begrijpt, dan ga je beter met een goede vriendin of een zus. Als ze je graag ziet, moet ze dat begrijpen.

Veel sterkte!
Lieve



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik21-2-2006 13:02:09

Ik zou blij zijn mocht mijn moeder mij wat steunen en zich zelfs "bemoeien". Maar het laat haar precies allemaal koud.
't Is ook nooit goed hé...

Groetjes,
Fieke
7/07/2007


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info