Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst ouders misboekje

  14-4-2004 13:01:54
Hey allemaal,

Binnen 38 dagen is onze grote dag. Het misboekje is af, maar ik zoek nog een originele tekst om voor te lezen in de kerk om onze ouders te bedanken voor alles wat ze gedaan hebben.....Ik heb dergelijke teksten al in verschillende huwelijksvieringen gehoord, maar ik vind zelf nergens geen???
Kan ik iemand mij daar bij helpen aub???
Groetjes
Nathalie

Nijs
22-5-2004
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1724


Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik14-4-2004 13:03:59

Wij hebben het volgende:

Een gedicht schrijven hoeft niet moeilijk te zijn
Een blij gevoelig of gewoon een klein.
Maar wat jullie voor ons deden en nog steeds doen,
Valt niet af te doen met “bedankt” en een zoen.

Ten eerste danken we aan jullie het leven,
Ten tweede al die liefde die jullie ons hebben gegeven.
Ten derde wat je wel weet maar niet ziet,
De vele steun die we kregen bij elk klein of groot verdriet.

Hier zullen we als voorbeeld bij blijven,
Al zouden we meer punten op kunnen schrijven.
Maar deze punten konden zeker niet missen,
Want hierover moet je hart beslissen.

Leven bij jullie heeft ons nooit berouwd,
En we weten, al zijn we getrouwd,
Zolang de jaren verder gaan
Zullen we bij jullie nooit voor een gesloten deur
Komen te staan.

Hoe moeten we dit verder omschrijven,
Dat onze ouders de kracht zijn waarop wij drijven.
We houden jullie zeker in ere,
Want van jullie hebben we alles moeten leren.

Bedankt voor alles lieve ouders,
We houden van jullie allebei!



groetjes,
Emmely



Nele
4-9-2004
 Meld misbruik14-4-2004 21:16:08

Emmely, heb jij dat zelf geschreven? Echt een schone en ontroerende tekst. En het omvat zowat alles wat er kan gezegd worden.
Wij trouwen pas op 4 september, maar als wij ons misboekje opstellen zal ik zeker dat gedicht in gedachten houden!!!

Groetjes,
Nele



Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik15-4-2004 12:18:24

neen ik kan niet met de eer gaan lopen... ik heb het ook via via op het internet gevonden, maar ik was er weg van, vandaar...

groetjes,
Emmely



els
30-7-2005
 Meld misbruik16-4-2004 11:08:53

Er bestaat ook een mooie tekst over een boom. Ook een hele mooie tekst! deze heb ik ergens op het internet gevonden. En mijn zus had een mooie over een tovenaar. ALs je wil kan ik ze je volgende week wel doormailen als je wil.
Laat maar iets weten op elswampers@yahoo.com



els
30-7-2005
 Meld misbruik21-4-2004 11:40:18

Hoi,heb de teksten toch maar even naar hier gekopieerd:

hier is deze wat ik ga gebruiken. Die van mijn zus vind ik jammer genoeg niet meteen terug.

Er was eens een boom... een mooie grote boom die in het midden van een groen bos stond. Op een zekere dag kwam er een man langs, gewapend met een mes.
Toen de boom dat zag, hield hij het ruisen in om niet op te vallen en wachte bang af. Maar er was geen ontkomen aan... de man sneed de mooie jonge tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. De boom was treurig. 3 dagen later kwam de man terug. Opnieew werd de boor angstig en bezorgd en dacht"welke tak is nu aan de beurt". Deze keer droeg de man geen mes bij zich maar een mooie fluit. De man ging zitten aan de voet van de boom en blies op de fluit die hij van de tak had gemaakt. De boom luisterde en begreep het lied..."Hoor je mij, herken je mij nog?... ik ben uit jouw hout gesneden!... Ik zing voortaan mijn eigen lied... maar jou zal ik NOOIT vergeten! Ik leef... en dank het allemaal aan jou!"
De boom was intens gelukkig...

Ik ga er dan wel nog een persoonlijk bedankje aan breien die ik en stefan dan nog voorlezen na deze tekst...


De tekst die mijn zus had ging over een tovenaar die een groot feest gaf... het was een goede tovenaar, een geliefd man... hij nodigde alle goede feeën en tovenaars uit om samen met hem te vieren. De eerste fee gaf hem 10 dozen gevuld met feestvreugde... de Tweede fee gaf hem 15 dozen gevuld met Betoverende glimlachjes.... de derde fee gaf hem Zakken vol twinkelende knipoogjes.... Stop stop stop riep de tovenaar... nu is het mijn beurt om pakjes uit te delen... iedereen in zaal was verbaasd... Maar de tovenaar zei. ik geef 1000000 dozen vol met Dank je wel aan jullie allemaal...
Zo ging de tekst ongeveer... ik vind hem jammer genoeg niet terug, maar je kan hem misschien zelf wat herwerken als je hem wilt gebruiken... de belangrijkste elementen staan erin...

Hopelijk helpt dit je verder?

Groetjes,
Els



Nijs
22-5-2004
 Meld misbruik21-4-2004 11:45:57

Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.....jullie hebben ons fantastisch geholpen!!!!!!!

groeten
nathalie



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 20:30:41

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info