Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie uit te nodigen?

  25-7-2010 12:23:36
Hey,

we zitten met een dilemma... Met nog minder dan 4 maanden op de teller zijn we nog steeds aan het twijfelen wie we gaan uitnodigen. Het probleem is: we kennen heel veel mensen. We gingen ons eerst houden bij de mensen waar we vandaag de dag nog veel aan hebben. Dat zijn ook al bijna 120 personen. Dit zijn familie, een paar close vrienden, collega's en bij mij zelfs ook mensen waarbij ik elke dag mee op de trein zit en naar het werk pendel :)
Mijn vriend vindt dat eigenlijk dat onze collega's en de mensen van op de trein er niet bij horen, maar laat het toch maar toe omdat hij weet dat ik soms meer aan die mensen heb dan aan onze eigen vrienden. De mensen van op de trein verwachten eigenlijk niet dat ze gaan uitgenodigd worden, maar een aantal onder hen hebben wel al gezegd dat ze naar het stadhuis gaan komen. We zouden ze kunnen uitnodigen op de receptie, maar er is geen receptie :) De feestzaal is eigenlijk een oude kerk en dus 1 open ruimte. Ik vind het dan ook heel raar om mensen weg te sturen omdat we aan tafel gaan. Nu twijfelen we ook al een tijdje om vrienden van vroeger uit te nodigen. Wij komen uit een vriendenkliek van meer dan 40 man. Als we ergens op café gingen, zat het café al vol met ons alleen :)
We zien elkaar nog allemaal, maar slechts een paar keer per jaar. We zijn dan ook content van elkaar te zien, maar we spreken eigenlijk totaal niet meer af. We weten dat er een aantal onder die vroegere vrienden zijn die verwachten dat ze uitgenodigd worden, wat we eigenlijk in eerste instantie niet van plan waren, maar toch nog met twijfels want we zouden ze er eigenlijk toch wel graag bij hebben uit nostalgie. Maar dan zijn er een paar waarvan we weten dat ze het zich niet aantrekken als ze al dan niet uitgenodigd worden en nog een paar waarvan we niet weten of ze het eigenlijk verwachten of niet. Een aantal van die vrienden zijn ook niet echt vrienden van ons, maar ze waren wel altijd bij onze kliek en we hadden wel altijd plezier. Een aantal onder hen hebben ondertussen kinderen gekregen, maar we hebben geen geboortekaartje gekregen, moeten we die dan uitnodigen? We overwegen nu om collega's, treingenoten en de vrienden van vroeger uit te nodigen vanaf het dessertbuffet en voor het dansfeest te blijven, maar dan heb ik minder uitnodigingen nodig en het probleem daarvan is dat mijn moeder ze zelf gemaakt heeft en ze er dus een halfjaar aan bezig geweest en die zal dus enorm teleurgesteld en kwaad zijn als blijkt dat ze er dubbel zoveel gemaakt heeft dan nodig is. Dan moeten we ook nog 2de uitnodiging voorzien. Ik had dan gedacht om na het stadhuis om 12h in de feestzaal (die rechtover het stadhuis ligt) een receptie te geven voor de treingenoten en vrienden van vroeger. Maar dan heb ik problemen met het feit dat de zaal al volledig klaarstaat voor 's avonds en we dan nog met de opkuis van de receptie van 's middags zitten + dat het misschien ook wel gaat pieken dan bij de mensen als ze die mooi versierde zaal gaan zijn. En eigenlijk wou ik ook wel altijd een groot feest hebben met heel veel mensen. Moest het aan mij liggen, ik zou iedereen uitnodigen voor gans de avond, maar we kunnen niet iedereen van een zitplaats voorzien.

Dus heb ik dringend raad nodig :)

groetjes,
Tamara



Tamara
13-11-2010
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1526


Cuppens
11-5-2011
 Meld misbruik25-7-2010 13:42:56

Amaai wat een problemen.
We hebben ook een heel grote vriendengroep, en zitten aan bijna 200 personen.
Maar toch hebben we besloten om iedereen uit te nodigen, ook degene die e niet meer zo veel zien. Wij hebben zoiets van we trouwen maar 1 keer, dan kunnen we ze beter allemaal uitnodigen. Je kan misschien nog extra plaatsen maken door staantafels te voorzien, daar kunnen jongere mensen aan eten en da neemt niet zoveel plaats in beslag!

groetjes karen



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-7-2010 13:46:56

Ik zou dan ook opteren voor het dansfeest, hoor! Dat kost ongeveer de helft van de avondgasten. Dus kan je eigenlijk 2 mensen vragen voor het dansfeest ipv 1 avondgast.
Aangezien je het zelf niet ziet zitten voor de receptie, zou ik het niet doen... Of... Je doet het op een andere dag? Wij trouwden op vrijdag en op zondag hadden wij een receptie voor collega's en vriendinnen van het middelbaar. Op die manier verloopt je dag zelf ook rustiger. En nog een voordeel: je kan je kleed 2x aandoen! :-D + je maakt er een extra lang feestweekend van!
I.v.m. de uitnodigingen: staat alles op 1 uitnodiging of werk je ook met aparte kaartjes die je erbij steekt voor de avondgasten? In dat geval is het geen extra werk. Als je zou opteren voor een receptie op een andere dag, dan kan je eventueel een sobere uitnodiging maken op de computer (hebben wij ook gedaan!). Onze uitnodigingen kan je hier zien: http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/site_fotoboek2.php?fotoboek_id=42351 Het laatste is de uitnodiging voor de receptie en is dus héél wat soberder. Toch staat er ook alles op vermeld. Mijn nicht, die tevens ook met mij in het middelbaar zat, was ook uitgenodigd op de receptie op zondag. Door zo'n eenvoudige kaart voor de receptie te maken, konden we die met gemak ook in de andere kaart voor de avond- en dansgasten steken.

Overweeg alle mogelijkheden en maak doordachte beslissingen! Uiteindelijk gaat dit toch over zowat de mooiste dag van je leven!



Els
26-6-2010
 Meld misbruik25-7-2010 15:55:43

Wij hebben enorm geselecteerd. Alleen onze allerbeste vrienden en vriendinnen gevraagd, een 20-tal. Receptie voor collega's en kennissen ouders gegeven. De rest niet gevraagd.
Wij moesten alles zelf betalen en voor mensen die je maar af en toe ziet, vond ik het schandalig veel geld ... Trouwen is keuzes maken.



Ann
6-8-2010
 Meld misbruik26-7-2010 11:31:24

Hey,

Wij hebben ook moeten selecteren. Mijn vriend werkt met 100 collega's, we hebben de mensen uitgenodigd die we beiden goed kennen (een 10-tal).

Via vista-print.be kun je uitnodigingen maken. Misschien kun je eentje inscannen die je mama heeft gemaakt en zo bewerken voro een receptie of dansfeest.

Wij geven een dansfeest met een paar broodjes voor de grootste groep, eten doen we voordien met de dichte familie.

En weet, trouwen kost geld! Wij bekostigen alles dus hebben we moeten keuzes maken!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info