Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afspraak pastoor

  13-2-2006 9:37:17
Hello

Gisteren hebben we voor't eerst met de pastoor afgesproken. En dat was heel ontspannend ('t is ook wel familie van mij). Hij vond alles heel goed, ook de muziek die niet zo evident is. We mochten enkel het eucharistisch dankgebed niet opnemen in ons boekje. We hadden ons een beetje verwacht aan vragen zoals 'zijn jullie gelovig, hoe vaak ga je naar de kerk', maar niets van dat, gewoon een familiebezoekje en eventjes over het misboekje.

We hadden al schrikverhalen gehoord van mijn vriend z'n neef die dit jaar ook trouwt. Daar gaf de pastoor hen onder hun voeten omdat ze al samenwoonden!

Zaterdagavond hebben we ook onze eerste dansles gehad voor de openingsdans... we zijn echt slechte dansers! De eerse pasjes gingen, en wij dachten dat we goed bezig waren, maar dan moesten we draaien en samen dansen, en dat lukte langs geen kanten. De dansleraar zei: 'Geen probleem, ik heb hier nog eens een koppel gehad en dat danste abominabel slecht en dat is ook goed gekomen'. Met andere woorden wij dansen ook abominabel slecht. Maar we geven niet op, we gaan veel oefenen en met onze trouw een showke geven!

Vandaag ga ik samen met mijn mama op zoek naar kleedjes voor de bruidskindjes en naar van Loock eens kijken naar schoenen. En morgen gaan we nog eens terug naar Le Chapeau voor suitekledij voor mama en iets voor de wettelijke trouw voor mij, en ook eens kijken naar accessoirres zoals sluier en kettinkske.

Dus weeral een hele pak dat dan gedaan zal zijn!

Groetjes

Vicky
09.09.06

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 581


Ellen
22-4-2006
 Meld misbruik13-2-2006 10:59:30

hallo Vicky

Wij zijn twee weken geleden ook voor de eerste maal naar de pastoor gegaan. Het viel reuze mee. Een losse babbel en het misboekje, ook niet te veel gebabbel over het geloof. Wij moeten zelfs niet meer terug. Wel nog één week voor onze trouw naar de zuster om praktische dingen te bespreken. Onze priester was heel ruimdenkend alle muziek kon en ook de teksten waren in orde voor hem.
Nog veel succes.
Groetjes Ellen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info