Nu Online
Momenteel zijn er 24 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Contact kerk

  17-7-2010 12:01:21
Hey,

Wij trouwen volgend jaar in augustus en wij hebben bij de kerk en het gemeentehuis reeds de dag en het uur vastgelegd. Maar hoeveel tijd van tevoren word je eigenlijk gecontacteerd of moet je contact opnemen voor de voorbereiding van de kerkelijke viering en voor het gemeentehuis? Eigenlijk weten wij totaal niet hoe zoiets verloopt allemaal...

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 732


Emily
28-8-2010
 Meld misbruik17-7-2010 12:27:37

Hallo Claudia

wij wisten in juli vorig jaar ook dat we gingen trouwen in augustus dit jaar en zijn in september jaar eens naar het gemeentehuis geweest om die dingen te vragen.Daar schreven ze ons al in,de gewenste dag van het wettelijk huwelijk en het uur dat we al voor ogen hadden.Dat is dan nog niet officieel maar niemand anders kan dan op dat uur nog trouwen dus dat is dan al een zekerheid.Ze zeiden ons dan dat we ongeveer 6 maanden voor onze trouw gingen opgeroepen worden om samen naar het gemeentehuis te komen en dat was effectief ook zo.Als je dan gaat,dan wordt het officieel.
Wat betreft de kerkelijke trouw moet je contact opnemen (nu al als dat kan)met de pastoor en zeggen wanneer je wil trouwen.Dit wordt dan ook genoteerd en je kan dan ook al beginnen met je voorbereidingen eigenlijk.

Veel succes!

grts
Emily



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik17-7-2010 13:17:06

Hallo ,

Wij trouwen volgend jaar in juni. We zijn enkele weken geleden al eens naar de pastoor gegaan en die heeft ons al een hoop huiswerk meegegeven.
Ik dacht dat hij ging zeggen dat het nog veel te lang weg was , maar hij vroeg zelf al om geleidelijk aan het misboekje te beginnen maken en al eens binnen te brengen.
Ook gaat hijzelf contact opnemen met de parochies waar wij woonden toen we geboren werden , om alle nodige papieren op te vragen.
Dus je kunt al eens bellen naar de pastoor om een afspraak te maken hé.

groetjes
kelly




Katrien
25-9-2010
 Meld misbruik17-7-2010 15:17:56

Amai, wij trouwen 25/09 en moeten nog steeds naar pastoor voor de "echte" afspraken.
Datum en uur liggen al 6 maanden vast, maar voor de rest is er nog niets.
Het misboekje is sinds 2 weken binnen, nu wachten op zijn reactie.
Naar mijn idee hebben jullie nog tijd genoeg!



Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik17-7-2010 17:41:16

Gemeentehuis en kerk liggen bij ons ook al een paar weken vast. Eigenlijk waren we al te laat voor de kerk, omdat de pastoor die dag al een huwelijk had en onmogelijk een 2e kon doen. Wij hielden echt aan die dag, omdat we dan net 5 jaar samen zijn en hadden de zaal en het gemeentehuis al vastgelegd. Nu hebben we wel een andere pastoor die ik nog ken van vroeger, dus veel leuker eigenlijk :-)
Maar als je de kerk al kan vastleggen, zeker doen. Laat je niet doen door de gedachte dat je te vroeg bent met het een of ander. Volg gewoon je gevoel! Wat al gedaan is, is al gedaan. Beter te vroeg dan te laat en moeten stressen, neen?

Met de pastoor die de viering zal doen moeten we een 3-tal maanden voordien eens contact opnemen, voor ons 'kerkelijk dossier' kunnen we vanaf september de 1e vrijdagen van de maand eens langsgaan op de pastorie. Blijkbaar zijn dat vaste dagen voor iedereen.
Het gemeentehuis heeft ook al datum en uur genoteerd, gaat voor de nodige papieren zorgen en zal ons een 6-tal maanden voor datum contacteren voor de 'voorhuwelijksakte' of zo... We zouden ook naar de notaris gaan om een contract op te maken, maar geen idee eigenlijk hoeveel tijd je daar best voor voorziet, dat moet ik nog eens nakijken ;-)



Ann
11-9-2010
 Meld misbruik17-7-2010 17:53:25

Hallo, ons huwelijk van september 2010 ligt al vast van juli 2009, het is uiteindelijk zelfs zo dat we met drie koppels huwen in dezelfde kerk op die dag :-) (dus bij ons geen beperkingen hoor) De eigenlijke voorbereiding voor de viering zijn gestart met een namiddagbijeenkomst met alle toekomstige koppels van de parochie en omliggende parochies, was heel aangenaam. Af en toe al eens kijken of er teksten zijn die je aanspreken, kan je zeker wel doen, de tijdsmarge is zeker groot genoeg. Groetjes, Ann



Anika
9-4-2011
 Meld misbruik17-7-2010 22:20:53

Wij zijn ongeveer een jaar op voorhand de datum gaat laten vastleggen bij de pastoor. Hij vertelde ons toen dat hij in Januari met ons verder contact ging opnemen om alles te regelen. (ongeveer 4 maand op voorhand) We mochten hem zelf vroeger contacteren als we dit wensten. We gaan dit ook doen. Wij gaan begin December al contact opnemen. Aangezien ik nog studeer en mijn verloofde ook in het onderwijs staat hebben we dan beide veel tijd om ons er mee bezig te houden. 

ik denk dat het allemaal wat van pastoor tot pastoor afhangt. Bel je pastoor misschien eens. Hij zal je met plezier met raad en daad bijstaan!




joke
2-9-2011
 Meld misbruik28-7-2010 10:09:31

Wij hebben deze week de dag en het uur bij onze pastoor vastgelegd. We moeten in november nog even terugbellen om te horen of alles in orde is en dan rond april volgens jaar moesten we terug contact opnemen voor het in elkaar steken van de viering. Hij raadde ons wel aan om op voorhand al wat voorbereidingen te treffen voor het misboekje, of op zijn minst al eens goed na te denken. De pastoor zei ons wel dat hij zelf de gemeenten contacteert waar wij geboren zijn, dus dat wij hiervoor zelf niets moeten onderemen.
Voor het stadhuis, dit gaan wij nu vrijdag vastleggen (zijn informatief al eens langsgeweest 3 wkn geleden). Je kan de dag en het uur nu al vastleggen zodat niemand dit kan overplannen. 6 maanden op voorhand gaan zij ons dan contacteren om het officieel in te tekenen.
Groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info