TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
4-9-2010
|
22-6-2010 16:02:36
Hoe snel je bruin wordt onder de zonnebank hangt natuurlijk af van huid tot huid. Bruin je ook gemakkelijk gewoon in de zon? Dan is het waarschijnlijk normaal dat je na 10 minuten zonnebank al echt een kleurtje hebt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik tien minuten veel vind als je pas de eerste keer gaat. Maar dan bekijk ik het natuurlijk van mijn kant. Ik heb een bleke sproetenhuid en als ik tien minuten onder de zonnebank zou gaan, ik zou eruit zien als een rotte tomaat 
Misschien toch best wachten tot je geen jeuk meer hebt vooraleer je een volgende keer gaat. En eventueel eens 7 of 8 minuutjes proberen i.p.v. 10. Want een mooi kleurtje is inderdaad leuk, maar een gezonde huid is natuurlijk het allerbelangrijkst hè.
|
|
Friedl
2-7-2010
|
22-6-2010 16:31:54
Bekijk eerst eens of je binnen een dag of 2 nog steeds zo mooi bruin bent. En desnoods ga je de week voor je huwelijk nog 1 maal onder de zonnebank, als je dan toch direct de gewenste kleur bereikt ...
|
|
Friedl
2-7-2010
|
22-6-2010 16:31:55
Bekijk eerst eens of je binnen een dag of 2 nog steeds zo mooi bruin bent. En desnoods ga je de week voor je huwelijk nog 1 maal onder de zonnebank, als je dan toch direct de gewenste kleur bereikt ...
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
22-6-2010 16:39:28
@Lieve, normaal gesproken niet, ik ben meer het type dat verbrandt maar niet bruin wordt, maar heb geen blond haar of sproeten, dus dat type 1 is niet echt van toepassing blijkbaar.
|
|
Valérie
|
22-6-2010 17:00:56
Hey Kathleen, Dit is mijn eerste maal dat ik op dit forum kom maar ik denk dat ik je wel kan helpen. Ik werk namelijk zelf in een zonnecenter en heb ook mijn diploma hiervoor. De jeuk die je hebt kan duiden op een soort van zonne-allergie ofwel is het gedeelte rond je buik een beetje geïrriteerd dit verdwijnt normaal na 1 à 2 dagen. Als ik naar je foto kijk zie ik precies dat je al redelijk bruin bent van jezelf dus ben je waarschijnlijk huidtype 2. Of de zonnebank schadelijk is voor je gezondheid? Als je dit met mate doet niet dit geldt zowel voor de gewone zon ook. Het beste is dat als je de eerste keer begint met 10 minuutjes zoals jij deed en er een dag tussen laat daarna mag je zelfs na elkaar gaan. Het is zelfs beter een volledige sessie te volgen juist voor je trouw door 2x of 3x in de week te gaan naargelang hoe bruin je wilt worden hé en zo op te bouwen naar volle beurten. Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen?
|
|
Lieve
26-6-2010
|
22-6-2010 17:09:34
Hey Kathleen, ik denk dat het normaal is dat je onder de zonnebank sneller bruint dan in de zon. Ik ben ook veel sneller bruin geworden dan ik gedacht had, en met minder zonnebank dan ik ingepland had (gelukkig, want ik heb een hekel aan zonnebanken ;)). Zou gewoon nog even wachten, en de 2 weken voor je trouw een paar keer gaan. Als het zo snel gaat, dan hoef je denk ik gewoon minder te gaan.
Wat trouwens ook kan, is dat er nieuwe lampen in zaten? Dat heb ik wel eens gehad, dat ik ineens knalverbrand was, terwijl ik dezelfde zonnebank nam als anders. Bleek dat er nieuwe lampen in zaten. Enfin, succes verder :) En geniet van je bruine kleurtje ;)
|
|
Lieve
26-6-2010
|
22-6-2010 17:09:37
Hey Kathleen, ik denk dat het normaal is dat je onder de zonnebank sneller bruint dan in de zon. Ik ben ook veel sneller bruin geworden dan ik gedacht had, en met minder zonnebank dan ik ingepland had (gelukkig, want ik heb een hekel aan zonnebanken ;)). Zou gewoon nog even wachten, en de 2 weken voor je trouw een paar keer gaan. Als het zo snel gaat, dan hoef je denk ik gewoon minder te gaan.
Wat trouwens ook kan, is dat er nieuwe lampen in zaten? Dat heb ik wel eens gehad, dat ik ineens knalverbrand was, terwijl ik dezelfde zonnebank nam als anders. Bleek dat er nieuwe lampen in zaten. Enfin, succes verder :) En geniet van je bruine kleurtje ;)
|
|
sofie
10-7-2010
|
22-6-2010 19:22:06
Heel tof voor jou, ik heb net het omgekeerde...
Al 6 keer onder de zonnebank geweest, en je ziet bijna geen verschil :-(
Als ik jou was zou ik toch wachten tot de jeuk verdwijnt alvorens terug te gaan. En aftersun gebruiken!
|
|
Fredie
26-6-2010
|
22-6-2010 21:18:57
Ik zou niet teruggaan. Heb ook jeuk en het blijkt een zonne-allergie te zijn, dus solarium is geen optie voor mij. Daarom ga ik airbrush tanning doen, lijkt me de moeite waard om te proberen en daarmee kan je niet verbranden he !
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
23-6-2010 16:20:10
Dank je wel allemaal!
Nadat er in loop van de dag (gisteren) ook vreemde rode puntjes zichtbaar werden op m'n armen vanonder (waar dan ook jeukte) en buik, denk ik dat het inderdaad een soort allergietje is.
Wat ik ga doen wellicht: nog eens proberen als alles is weggetrokken met zonnecrème op (benieuwd of dat effect heeft). Komt die huiduitslag terug, moet ik 't toch voor bekeken houden, valt het dan echter mee, kan ik wel nog paar keer gaan tot ik gewenst kleurtje heb. Dan stop ik even tot in de week van trouw en we zien wel weer dan.
Nogmaals bedankt allemaal voor jullie ervaring/expertise!
Liefs,
Kathleen
|
|
|
|
Helemaal uzelf !
in |
Je wil je professioneel laten opmaken op je trouwdag of je wil een leuke make-over bij jou thuis
in Sint-Stevens-Woluwe (Zaventem) |
Een prachtig bruidskapsel en bijhorende naturelle Make-Up, wij laten je stralen op jouw speciale dag!
in Deurne |
Iedereen verdient het om er stralend uit te zien op zijn of haar belangrijke dag!
in Borgerhout |
in Turnhout |
Professionele, betaalbare make-up & hairstyling op maat...
in Hemiksem |
Welcome to the world of beauty!
in Leest |
Always look at the bright (bride) side of life !!
in Rillaar |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Bruidskapsel en make-up aan huis
in Harelbeke |
|