Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dju, slecht nieuws

17-5-2010 16:30:56
fiogf49gjkf0d
Hej,

Voor onze trouw hadden we een goede vriend gevraagd of hij DJ wou zijn, hij heeft reeds veel ervaringen met trouwfeesten van andere vrienden en deed dit met plezier voor ons. Dit is echter niet zijn beroep. Nu heeft hij het slechte nieuws gebracht dat hij voor zijn werk in het buitenland zit dan, en hij kan hier echt niets aan veranderen. Hij ging eens vragen aan een andere DJ of hij dat zag zitten, maar ik ken die persoon niet, heeft hij al op huwelijken gedraaid, en wat zal hij vragen?

Hebben al een installatie gehuurd omdat hij dat niet had. En hebben in ons budget ook geen rekening gehouden met de kosten van een DJ. En we wisten dat de muziek in orde ging zijn met hem achter de draaitafel, nu begin ik toch wel even te panikeren. Wat moeten we nu doen?

Eva
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 994

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik17-5-2010 16:40:52

fiogf49gjkf0d
Als die vriend van je iemand aanraad, zal het wel een goeie zijn!
Als het een vriend van een vriend is zal hij ook het ook wel voor een prijsje doen.

Niet paniekeren, het komt wel goed!

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik17-5-2010 17:32:40

fiogf49gjkf0d
Kan je eventueel de huur van de instalatie afzeggen, en zeggen dat je dj niet kan draaien, op jullie huwelijk en dat je voorlopg zonder dj zit, en iemand zoekt die wel uitgerust is??

ik kan jullie dj mario van vooren aanraden, is dj van topradio geweest draaide bij vrienden van 's avonds tot 7 uur smorgens bij hen zelfs met 2 bij ons komt hij ook op 20/10/2010
ik heb hier zen nr, 0475 530789 is zen gsm nr zou zeggen geef hem eens een belleke, en kijk of hij vrij is op jullie dag, hij heeft zen eigen materiaal dus daar hoef je dan niet meer voor te zorgen.

schijnt ne mega goeie te zijn, speelt in op het publiek zowel jong als oud, ambiance verzekerd zei men vriendin me dasnvloer was nooit leeg op hun huwelijk.

succes ermee en laat iets weten he. gr kristel en davy 20/10/2010

funfoto

Meld misbruik17-5-2010 17:36:19

kris

Meld misbruik18-5-2010 11:40:10

Eva, inderdaad slecht nieuws.
Maar.....ik heb dit al eerder gezien en gehoord....daarom zeg ik altijd, kies niet voor een dj die gratis komt draaien of voor een goeie vriend die dat wel effe voor jou zal doen, maar kies voor een legale, professionele dj in bijberoep of hoofdberoep die je dan ook een contract zal aanbieden. Dan is dit risico al veeel kleiner, zoniet onbestaande, je bent contractueel aan elkaar verbonden. En je bent gerust!

Helaas kom ik elk jaar dergelijke gevallen tegen, sorry wij hebben jou niet gekozen, we hebben een vriend die gratis komt draaien, tot het zover is: ofwel komt ie niet opdagen, ofwel heeft em schrik gekregen (van eventuele controles) en wil ie niet meer draaien, ofwel heeft hij er zo een boeltje van gemaakt dat het dansfeest een ramp was.
Een dj is toch o zo belangrijk op een feest en toch zijn er mensen die erop besparen met soms nare gevolgen vandien.

De vraag van jou is: wat moeten we nu doen? Ik zou zeggen, contacteer een professionele dj met jaren ervaring, leg hem uit dat hij moet draaien op een installatie die er al is (de meesten doen dit wel) en betaal die man correct!.....en je feest zal een knaller worden!

Uiteraard kan je ook iemand zoeken die gratis komt draaien (vermits je geen budget voorzien hebt). Er zijn er genoeg die zich voor dj willen uitgeven en voor niks komen draaien of voor een paar pinten, die wettelijk niet in orde zijn en die draaien met illegale mp3'tjes. Maar dan ben je weer ni gerust en of het feest een knaller zal worden is maar de vraag.

Aan u de keuze uiteraard. Ben al blij dat je dit op het forum zet, laat het een ervaring ook zijn voor toekomstige trouwers.
Veel succes nog, ik hoop voor jou dat het in orde komt.

Geert

Meld misbruik18-5-2010 15:14:11

Laat dit inderdaad een les zijn voor iedereen.
Dit is een goed voorbeeld van: je oogst wat je zaait !
Voor niks gaat de zon ook niet op en zij die het voor niks doen maken niet alleen hunzelf belachelijk, maar maken ook de stiel van dj kapot.
En ge ziet: je kan er dan niet op rekenen!
Zit je dan toch zo op je geld dat je je geen echte dj kan veroorloven, hou dan aub geen dansfeest. Voor mij een teken dat je het dansfeest toch niet echt belangrijk vindt!
Of bespaar ergens anders: auto's, kledij, juwelen, zaal, een iets minder uitgebreide receptie of menu....of nodig gewoon 5 personen minder uit!!
Resultaat: je kan dan een dj betalen! en je dansfeest zal toppie zijn!

Maar geen nood: misschien vind je hier bij de "die-hard"-reclamemakers van dj's wel iemand die gratis wil komen draaien? Dat zou pas een marketingstunt zijn!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 15:42:34

@ Kris en ook Geert, een beetje beleefder mag ook hoor! Als jullie mij aanvallen kan ik mij enkel verdedigen, bij deze dus het hele verhaal!
Die vriend van ons zit er wel zelf mee in dat hij niet kan komen draaien, en hij zou van de andere kant van de wereld komen boor ons trouwfeest, maar helaas kan hij dit nu niet omdat hij vast zit voor zijn werk! We kunnen hem toch moeilijk vragen zijn job op te geven om voor onze muziek te zorgen!

En het is niet dat hij zomaar plaatjes draait , hij is vroeger DJ geweest en wou dit niet meer combineren na de geboorte van hun kindje!! Hij doet dit nu enkel nog als vriendendienst.
Het kan inderdaad voorkomen, maar daar hadden wij niet aan gedacht, en hij ook niet! en dit wil niet zeggen dat we niet geven om ons dansfeest, dit (en de rest van onze dag) is een heel belangrijk onderdeel voor ons!

Ik weet ook wel wat wij nu moeten doen dat is een DJ vinden die we moeten betalen, maar mijn punt om dit hier te zetten was vooral even ventileren, want dat heb je gewoon nodig als iets mis gaat. Niet om commentaar te krijgen, van 'het is je eigen schuld'! Ons budget was hier inderdaad niet op berekend, maar we zullen , als we iemand vinden, wel een correct bedrag betalen in de hoop dat ik me geen zorgen moet maken over de muziek.
En Geert, ergens anders besparen op minder dan twee maanden voor de datum is absoluut niet mogelijk aangezien alles, maar dan ook alles al geboekt en gereserveerd is!

Dit was iets waar ik volledig over gerust was, de muziek ging goed zijn, de ambiance ging erin zitten, maar nu, nu moeten we een DJ betalen die we misschien 1 maal gaan gezien hebben, die onze muzieksmaak enkel kent via 1 gesprekje en een playlist. Dit bezorgt me dus een extra zorgpunt om onze dag goed te laten verlopen.

Het belangrijkste hieraan is ook dat die goede vriend niet naar onze trouw kan komen hé! Want het belangrijkste van die dag is het delen met familie en vrienden! Die DJ vinden we wel.

Dus misschien rekening mee houden heren dat mensen niet graag horen dat het hun eigen schuld is, men kan immers niet alles in een paar woorden samenvatten en jullie kennen de achtergrond ook niet! Dus misschien ook even bezinnen voor je mensen aanvalt op^hun keuzes waar er veel beslissing aan vooraf gegaan is.

Ik hoop dat jullie dit lezen en niet enkel jullie mening gaven om dan weer te vergeten dat je iets geantwoord hebt!

trouwens Kris, je maakt hier wel reclame voor jezelf zonder dat je als verkoper staat op deze site, ooit de gebruiksvoorwaarden gelezen van deze site??

eva

LeBart

Meld misbruik18-5-2010 17:29:42

je zegt : Dit was iets waar ik volledig over gerust was, de muziek ging goed zijn, de ambiance ging erin zitten, maar nu, nu moeten we een DJ betalen die we misschien 1 maal gaan gezien hebben, die onze muzieksmaak enkel kent via 1 gesprekje en een playlist. Dit bezorgt me dus een extra zorgpunt om onze dag goed te laten verlopen.

Of je je dj aan het werk zal zien op voorhand is maar de vraag.
1 gesprek en een playlist zijn voor een beetje doorgewinterde dj meer dan voldoende om iemands muzieksmaak te doorgronden, of jullie moeten vrij exuberante wensen hebben. Een groter probleem zal zijn dat je enerzijds iemand moet vinden, anderzijds moet je er nog een beetje een goed gevoel aan overhouden en die jullie niet naar de mond spreekt om dan gewoon lekker zijn eigen ding te doen.

Ik kan de heren hierboven hun redenering wel volgen, maar wat jullie voorhebben met een vriend kan je met de gemiddelde in zijn eentje opererende dj voorhebben, de meesten zijn dj in bijberoep ... of een ongeluk zit in een klein hoekje.

Wil je dit helemaal vermijden moet je naar een 'groot' dj-verhuur-centrum gaan, maar daar hangen ook weer nadelen aan.

Katrien
28-8-2010
 Meld misbruik18-5-2010 19:29:28

Kun je me anders effe een mailtje sturen met welke regio? Ik heb misschien ook een oplossing... Hangt een beetje af van regio en datum... Je mag mij mailen op katrien.deman2@telenet.be ;)

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 21:28:26

regio oost-vlaanderen meer bepaald eeklo voor 10 juli

kris

Meld misbruik19-5-2010 11:39:46

Beste Eva,

Waar maak ik reclame? Kan je dit eens aantonen? U zal geen link vinden naar een website of mailadres in m'n berichten, ik onderteken ook mijn berichten niet met DJ "dingsken".
Mijn forumnaam is kris, zoals er in Vlaanderen duizenden rondlopen, ik kon evengoed Jan genomen hebben.
Heel gemakkelijk iemand te beschuldigen natuurlijk, daarom mijn weerwoord: Voor zover ik weet maak ik geen reclame, (en zal hier ook nooit reklame maken), ik vertolk gewoon mijn mening en smeek hier bij niemand om werk.(voor de moment sta ik zelfs werk af aan betrouwbare collega's omdat ik stillaan overboek geraak en me moeilijk in 2 kan kappen, maar dit terzijde, straks meen je nog dat dit een vorm van reklame is).

Ik geef je ook geen schuld en val je ook niet aan. Ik zeg gewoon dat ik dit al genoeg heb meegemaakt en dat ik dergelijke verhalen nog heb gehoord.(jammer genoeg).
Bovendien geef ik je de goeie raad om een professionele erkende dj te zoeken, vermits je vraag was: wat moet ik doen? Ik ga gewoon in op je vraag hoor.

Als je eigenlijk al een antwoord weet op de vraag, en je wou hier gewoon ventileren, dan kon je ook misschien iets duidelijker zijn in je 1ste post.
Ik ventileer hier ook mijn mening en probeer mensen te helpen.
Helaas voel jij je daardoor aangevallen, het zal hoog zitten waarschijnlijk dat je dj je in de steek heeft gelaten, ook al is het door overmacht. Maar daarom moet je je frustraties niet op anderen uitwerken....en zeker niet op mensen die het goed bedoelen.

Bovendien wens ik je nog veel succes en HOOP ik dat je feest een knaller wordt ! Rare vorm van aanvallen of beschuldigen, laat staan reclame.

Ik denk, zonder die mens te willen afbreken, dat de post van Geert dan wel iets aanvallender voorkomt, niet? Maar toch fixeer je hoofdzakelijk mij en uit je beschuldigen die nergens op slaan. Misschien moet je je eigen wijze raad in je 2de post eens goed lezen en dit op jezelf reflecteren?

En de verkoopsvoorwaarden hier ken ik vanbuiten, ik kopieerde ze vroeger soms wel eens om ze dan te plakken bij mensen die hier WEL reclame komen maken en die niet betalen, en zelfs de moeite niet doen om op de vraag van een bruid of bruidegom te antwoorden.

Lebart, ook een dj die "alleen" werkt moet dit voorzien en alles in het werk stellen om de afspraken met zijn klanten na te kunnen komen al was het maar door hun een evenwaardig alternatief aan te bieden aan dezelfde condities. Helaas zijn er ook dj's die hier hun laars aan lappen, maar dat zijn voor mij geen echte vak-dj's en die graven sowieso hun ondergang. Er zijn er veel die beginnen, maar er zijn er ook veel die van puur miserie moeten stoppen hoor.

Daarom nog een wijze raad (en dit is geen reclame): kies voor een ERVAREN erkende en professionele dj (die draait met een professionele moderne installatie)die zich in al die jaren al heeft bewezen en als je bij een verkennend gesprek het gevoel hebt dat het GOED zit, neem die en kijk dan niet op 50 of 100 Euro meer en je bent gerust!

Aan Eva: toch wens ik je oprecht nog een goeie oplossing toe voor je probleem en hoop dat het een feest wordt waar je van droomt.

kris

Meld misbruik19-5-2010 11:39:55

Beste Eva,

Waar maak ik reclame? Kan je dit eens aantonen? U zal geen link vinden naar een website of mailadres in m'n berichten, ik onderteken ook mijn berichten niet met DJ "dingsken".
Mijn forumnaam is kris, zoals er in Vlaanderen duizenden rondlopen, ik kon evengoed Jan genomen hebben.
Heel gemakkelijk iemand te beschuldigen natuurlijk, daarom mijn weerwoord: Voor zover ik weet maak ik geen reclame, (en zal hier ook nooit reklame maken), ik vertolk gewoon mijn mening en smeek hier bij niemand om werk.(voor de moment sta ik zelfs werk af aan betrouwbare collega's omdat ik stillaan overboek geraak en me moeilijk in 2 kan kappen, maar dit terzijde, straks meen je nog dat dit een vorm van reklame is).

Ik geef je ook geen schuld en val je ook niet aan. Ik zeg gewoon dat ik dit al genoeg heb meegemaakt en dat ik dergelijke verhalen nog heb gehoord.(jammer genoeg).
Bovendien geef ik je de goeie raad om een professionele erkende dj te zoeken, vermits je vraag was: wat moet ik doen? Ik ga gewoon in op je vraag hoor.

Als je eigenlijk al een antwoord weet op de vraag, en je wou hier gewoon ventileren, dan kon je ook misschien iets duidelijker zijn in je 1ste post.
Ik ventileer hier ook mijn mening en probeer mensen te helpen.
Helaas voel jij je daardoor aangevallen, het zal hoog zitten waarschijnlijk dat je dj je in de steek heeft gelaten, ook al is het door overmacht. Maar daarom moet je je frustraties niet op anderen uitwerken....en zeker niet op mensen die het goed bedoelen.

Bovendien wens ik je nog veel succes en HOOP ik dat je feest een knaller wordt ! Rare vorm van aanvallen of beschuldigen, laat staan reclame.

Ik denk, zonder die mens te willen afbreken, dat de post van Geert dan wel iets aanvallender voorkomt, niet? Maar toch fixeer je hoofdzakelijk mij en uit je beschuldigen die nergens op slaan. Misschien moet je je eigen wijze raad in je 2de post eens goed lezen en dit op jezelf reflecteren?

En de verkoopsvoorwaarden hier ken ik vanbuiten, ik kopieerde ze vroeger soms wel eens om ze dan te plakken bij mensen die hier WEL reclame komen maken en die niet betalen, en zelfs de moeite niet doen om op de vraag van een bruid of bruidegom te antwoorden.

Lebart, ook een dj die "alleen" werkt moet dit voorzien en alles in het werk stellen om de afspraken met zijn klanten na te kunnen komen al was het maar door hun een evenwaardig alternatief aan te bieden aan dezelfde condities. Helaas zijn er ook dj's die hier hun laars aan lappen, maar dat zijn voor mij geen echte vak-dj's en die graven sowieso hun ondergang. Er zijn er veel die beginnen, maar er zijn er ook veel die van puur miserie moeten stoppen hoor.

Daarom nog een wijze raad (en dit is geen reclame): kies voor een ERVAREN erkende en professionele dj (die draait met een professionele moderne installatie)die zich in al die jaren al heeft bewezen en als je bij een verkennend gesprek het gevoel hebt dat het GOED zit, neem die en kijk dan niet op 50 of 100 Euro meer en je bent gerust!

Aan Eva: toch wens ik je oprecht nog een goeie oplossing toe voor je probleem en hoop dat het een feest wordt waar je van droomt.

Michel

Meld misbruik23-5-2010 21:51:12

Beste vrienden,

Het is simpel :
Koken kost ...
Wie maakt zich nu druk om dergelijke situatie?
Géén van jullie maakt deel uit van een vzw.
Iedereen spreekt uiteindelijk voor zijn/haar eigen winkel...
Hoe minder gezeik, des te beter...
Vele lieve groeten.

Luc

Meld misbruik25-7-2010 21:48:50

Hallo Eva,
Wat is jullie trouwdatum, en welke streek als ik dat mag vragen.
Ik heb deze site nog maar pas ontdekt en ik stoot hier al op zo een groot probleem. Eerlijk gezegd, Eva, heb ik dit nog gehoord, en daarom zijn we ook gestart met een aparte service. Zowel voor mensen die een feest thuis of in de tuin willen organiseren, als voor mensen die krap bij kas zitten, of waar de muziek en huur van een geluidsinstallatie niet in het budget voorzien was. Je kan altijd eens gaan kijken op onze website, waar alles uitgelegd staat, en natuurlijk kan je me ook een belletje geven of een mailtje sturen, mocht je nog vragen hebben.

Groetjes, en nog veel geluk.

Luc

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info