Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zoekt tekst ouder echtpaar voor in misboekje

  15-1-2006 21:28:49
hey

ik ben volop bezig met ons misboekje, maar ik ben nog op zoek naar één tekstje.

het gaat over een ouder echtpaar dat na 50 jaar nog altijd verliefd is, ze lopen hand in hand .. en aan de hand lees je de gedachte dat ze elkaar nog altijd graag zien na zoveel jaren ..

maar ik vind het nergens meer terug.

als iemand eventueel ook al letterijk een zinnetje uit de tekst weet kan ik het via google wel terugvinden, maar ik ken geen letterlijk zinnetje

hulp gezocht aub!
Mieke
13/05/06

Skiwi
13-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 990


Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik15-1-2006 21:34:14

Ik heb ondertussen net gevonden:
Dit bedoelde ik:

Gisteren heb ik een echtpaar gezien. Hij was boven de tachtig. Zij nauwelijks iets jonger .
Een beetje buiten adem stapten ze tegen de straathelling op. Hij had spierwit haar, zij had blauwe ogen met rimpeltjes om te zoenen. Hij leek een beetje last te hebben van astma, zij van reuma. Ze keken naar elkaar en hielden elkaars hand vast.
Ik ben heel zeker dat ze een hele bende kleinkinderen en achterkleinkinderen hebben. Dat zij een hele reeks zorgen, ruzies en verzoeningen hadden meegemaakt. Met spaarzame woorden wellicht maar met de wil om bij elkaar te blijven en ook de wil om met elkaar te sterven. Haar blauwe ogen zaten vol vragen. Hij hield haar bij de hand alsof hij haar tegen alles wou beschermen: het oud worden, de aftakeling, de eenzaamheid, de dood.
Ik heb hem niet durven vragen of hij haar op een of ander moment ineens minder mooi, minder begeerlijk, minder verleidelijk had gevonden. Ik heb haar niet durven vragen of zij hem dan een maniak, een knorpot of een baasspeler had gevonden.
Een kneep, een systeem, een mirakelrecept voor een mirakelliefde bestaat niet. Alleen de liefde bestaat: met haar revoltes, de doded ogenblikken, schaduwzijden en crisismomenten. Een met littekens gemerkte liefde, aangrijpender dan de liefde die niet geleden, niet gebotst zou hebben.
Ik heb hen ook niet durven vragen hoe ze dat klaargespeeld hadden.
Toen ze twintig waren heeft zij hem wellicht gevraagd: "Gaan we samen dansen?". En hij heeft geantwoord: "Als jij dat graag hebt lieveling." Als ze dertig was: "Gaan we samen naar zee?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Later nog: "Gaan we de kinderen eens opzoeken?" "Als jij dat graag hebt lieveling." Daar in de straat, met haar helderblauwe blik, scheen ze te vragen: "Gaan we sámen tot het einde van het leven?" En de wijze waarop hij haar hand vasthield, scheen te antwoorden: "Als jij dat graag hebt



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik16-1-2006 12:32:59

Amai, wat een mooi tekstje, kreeg er de tranen van in mijn ogen!!
Maar ik moet zeggen, ik heb wel een zwak voor van die verliefde bejaarde koppeltjes... :-)
In welk deel van de mis kan je dit tekstje gebruiken??

groetjes
Katrien
30-9-2006



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-1-2006 17:29:27

Hey

Wij hebben deze tekst als eerste lezing.

Mooi hé

Je moet wel zorgen dat degene die het moet lezen de tekst goed kent, want dat gaat niet als de lezer begint te snotteren hé

Groetjes

Vicky
09.09.06



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik16-1-2006 21:24:21

Ik heb deze tekst genomen op het einde tijdens de bezinnging (voor het slotgebed)

als eerste lezing heb ik al iets anders maar ik weet zo meteen iet meer wat (file staat op andere pc)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info