Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedanking ouders mis

  13-1-2006 12:22:22
Hallo,

Ik zie hier dat vele van jullie een bezinning invoegen in jullie mis om de ouders te bedanken.
Is dit een gewoonte? Want ik moet zeggen, wij hebben onze mis gebaseerd op misboekjes van vrienden van ons en daar vind ik dat nergens in terug.
Wanneer komt die bedanking dan juist?
Want ik heb hier al een paar mooie teksten gelezen op het forum moet ik zeggen.

Mieke
08/07/2006

Mieke
8-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2265


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik13-1-2006 12:42:39

Bij ons is dat ook niet de gewoonte. De meesten van mijn vrienden hebben dit ook niet gedaan.

Zelf vind ik de mis al emotioneel genoeg om dan nog eens zo'n moment in te lassen. En bovendien weet ik dat mijn moeder dit echt niet zou appreciëren.



robben
20-5-2006
 Meld misbruik13-1-2006 13:06:39

Wij gaan ook niet speciaal een aparte bedanking doen vr de ouders. Ik heb wel al gezien dat het gebeurt en dat ze dan een bos bloemen afgeven, maar vaak wordt het dan te emotioneel. Dus dat moet je gewoon zelf bepalen. Persoonlijk vind ik dat die bedanking evengoed privé kan gebeuren zonder heel het volk van de kerk... Maar dat is ieder zijn keuze!
Isabelle 20/05/2006



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik13-1-2006 13:57:12

Hoi Mieke,

Elk doet daarvan wat hij wil natuurlijk! Wij gaan tijdens het bezinningsmoment (moet wel nog vragen aan onze priester als het dan kan) een tekst voor zowel mijn papa als mijn vriend zijn ouders voorlezen. Ik wou dit vooral voor mijn papa doen omdat hij sinds 11 jaar weduwnaar is en ik wil hem echt wel zeggen hoeveel ik apprecieer wat hij voor mij heeft gedaan. dat het emotioneel zal worden daar twijfel ik niet aan! Ik hoop echt dat ik mijn tekst zal kunnen voorlezen.
Dit is idd niet de gewoonte maar je hoor het idd meer en meer!
It's up to you! Als je dit echt wilt dan moet je ervoor gaan.

Grtz Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-1-2006 14:21:36

Vorig jaar trouwden vrienden van ons. Ook zij hadden een bedanking ingelast. Zo'n moment moet niet altijd emotioneel zijn. Het was een leuk en los moment.



Leen
26-8-2006
 Meld misbruik13-1-2006 15:43:46

hey,

ik voorzie een bedankings - bezinnings tekstje op het einde van de misviering, ik wil je het gerust doorsturen hoor!

Ik doe dit omdat ik mijn ouders effen in de bloemetjes wil zetten EN DAN NIET CLICHE CLICHE LETTERLIJK! daarom doen wij het met vliegers.

als je meer wilt weten, stuur me een mailtje en ik stuur het je door.

veel succes,

Leen

Leen.vandencruyce@skynet.be



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik13-1-2006 16:42:58

Hoi Mieke,

mijn neef heeft bij zijn trouw de ouders niet tijdens de viering bedankt maar, tijdens het avondfeest. Voordat iedereen aan het eten kon beginnen las hij een speech voor. Een losse, vrolijke speech, waarin ze de ouders bedanktene ne hen een kleine attentie overhandigde.Misschien is dit voor jou ook een oplossing.
Groetjes



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik13-1-2006 17:30:12

Hey

Wij hebben de tekst van de boom als bezinning vlak na de communie. Als inleiding op die tekst bedank ik ook mijn ouders, in mijn eigen woorden.

Ik weet dat mijn ouders hierop staan. Moest ik hen niet in de mis bedanken zal ik het nog 10 jr kunnen horen (ook al zou ik hen privé bedanken). Vooral mijn mama is nogal veel bezig met 'wat de mensen denken', dus zij heeft graag zo'n bedanking als iedereen het hoort. Dat is heel ambetant, want ik wíl hen echt bedanken voor wat ze allemaal gedaan hebben en nog doen. Alleen gaat het nu zo lijken alsof het niet vanuit mezelf komt, maar omdat ze al tientallen hints hebben gegeven.

Enfin, zoals ge hoort ieder familie is anders, dus kijkt of at past bij jullie. Maar ik zou het zeker niet laten omdat jullie vrienden het niet gedaan hebben.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik13-1-2006 19:50:05

Ik was ook nog aan't twijfelen of dit moet tijdens de mis;

maar uiteindleijk gaat we het doen op het avondfeest ...
Zij krijgen als eerste een van onze trouwfoto's.

WE zorgen ervoor dat tege 's avonds de mooiste foto wordt afgedruk en ingekaderd om te kunnen afgeven

MIeke
13/05/06



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik14-1-2006 10:07:06

Wij gaan dat niet tijdens de mis doen, ook omdat onze mis al redelijk lang is. Tijdens het avondfeest gaat m'n toekomstige een speech geven en krijgen onze ouders een fotoboek waarin wij het verhaal van ons tweetjes hebben geschreven. 't Is meer een symbolisch cadeau, maar 'k denk wel dat ze er blij gaan mee zijn. Het tekstje van de vlieger (dat hier vorige week door iemand is neergeschreven) gaan we gebruiken bij het begin van het boekje, als inleiding.

Groetjes,

Sylvie
11/03/06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info