Terug naar overzicht
je kan vb het dansfeest laten beginnen met een tof liedje en dan vragen aan jullie dichte familie en goede vrienden om de dansvloer te openen samen met jullie. en dan roept de dj alle andere mensen erbij en is het feestje begonnen :-)
Ik ben ooit naar een bruiloft geweest waar ze begonnen met La bamba (de kuskesdans). De bruid en bruidegom zijn begonnen met kussen en zo kwam er elke keer meer volk op de dansvloer. Was echt heel grappig en heel leuk... Dansvloer stond onmiddellijk vol en is de hele avond niet meer leeg geweest! Veel plezier!
Bij vrienden van mij was er een heel korte openingsdans en dan ging het nummer over naar 'Bal in de straat' (volksdans voor mensen die het niet zouden kennen) aangezien het een dans is die velen wel eens gedanst hebbenv(en het een makkelijke is voor diegenen die hem niet kennen) stond de dansvloer al vlug vol. Het werkt met een doorschuifsysteem waardoor je ook de andere gasten die je niet kende 'tegen het lijf liep/danste', de sfeer zat er meteen in! ps ik kan begrijpen dat je dit maar niks vindt als je niet zo Folk gezind ben als ik :-)
Wij zijn van plan om als eerste nummer "proosten" van Guud Meeuwis te doen en dan de band te laten vragen of iedereen op de dansvloer wil komen staan om met ons te proosten. Waarschijnlijk wordt het wel een verkorte versie om de gang erin te houden.