Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst ouders

  3-1-2006 22:08:36
Hallo bruidjes,

Ik be nog op zoek naar een mooie tekst om onze ouders te bedanken. Bijna iedereen gebruikt die tekst van de tak van de boom, maar dat is in onze familie al 3 keer gebruikt.
Maar zelf heb ik geen ander idee, jullie wel?

Dank je

lies

liesbeth
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2644


nancy
6-5-2006
 Meld misbruik3-1-2006 22:47:08

Hallo Liesbeth,

Op dit forum, iets meer naar onder is een mooie tekst van een windvlieger om de ouders te bedanken. Heel origineel vind ik.

Groetjes,
Nancy



Els
1-4-2006
 Meld misbruik4-1-2006 8:58:01

Wij hebben gewoon zelf iets geschreven, over heel banale herinneringen over onze kindertijd en zo, maar wel heel leuk voor mijn schoonouders en mijn moeder denk ik...

groetjes,
Els
1-4-06



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik4-1-2006 11:25:36

Hoi,

Waarom schrijf je gewoon niet iets zelf. Veel persoonlijker maar wel emotioneler. Ook mijn schat en ik gaan zelf iets schrijven voor onze ouders. Hopelijk kan ik het mijne op den dag zelf nogvoorlezen.

Grtz debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Leen
26-8-2006
 Meld misbruik4-1-2006 15:13:09


hey,

zoals iemnd je al zei gebruik ik de tekst van de vlieger of bij ons genaamd een hazewind.
T is een mooie tekst om op een leuke manier je ouders te bedanken.

ik zal je hem eens geven:

Vliegers

Kinderen zijn net vliegers.
Je probeert jaren om ze van de grond te krijgen.
Je rent met ze, tot je buiten adem bent.
Zij storten neer, of ze smakken tegen het dak.
Je pakt ze terug op, lijmt ze en verstevigt ze hier en daar nog wat.
Da's nou net het delicate van de zaak,
Gebruik je te veel touw en hout, dan zullen ze nooit lang in de lucht blijven.
Toch moet het skelet van de vlieger stevig genoeg zijn om de harde klappen op te vangen.
Zijn ze dan eindelijk in de lucht,
dan hebben ze steeds meer vliegtouw nodig...
Maarbij elke draai van de klos voel je verdriet waar je eigenlijk ook blij van wordt.
De vlieger raakt steeds verder weg
en je weet dat het niet lang meer duurt
of dat prachtige ding zal de lijn die jullie verbindt,
doorsnijden en vliegen zoals het hoort te vliegen.
Vrij en op zichzelf, vertrouwend op de wind.
Dan weet je dat je een meesterwerk hebt gemaakt.


wij laten ondertussen het liedje "let's go fly a kite" spelen van Marry poppins en geven hun dan een gepersonaliseerde vlieger.

viola,

hopelijk ben je er iets mee,

veel succes nog met de trouw,

groetjes,

Leen Van den Cruyce (26 augustus 2006)leen.vandencruyce@skynet.be



davine
31-3-2006
 Meld misbruik4-1-2006 20:00:58

Hey,
Ik weet niet of je er nog iets mee bent maar wij gebruiken de volgende teskt. We lezen het op het einde van de mis en geven dan ook cadeau aan onze ouders. Weten nog niet zeker wat het zal worden. Misschien onze trouwkaars maar dan een beetje kleiner.

Heel dikwijls was iemand goed voor mij...
Er was iemand die me verzorgde toen ik klein was en naast me stond toen ik ziek was.
Er was iemand lief voor mij toen ik groot werd, wist wanneer ik jarig was, me verraste op een doodgewone dag met een kleine attentie.
Er was iemand die naar me luisterde als ik de put zat.
Er was iemand blij omdat ik blij was.
Er was iemand die onmerkbaar maar zeker zijn hand legde om mijn leven en veilig mijn stappen leidde op weg naar de liefde....

Voor wij samen als 2 gelukkige mensen, als man en vrouw zullen verder leven, willen wij onze ouders bedanken voor alles wat zij voor ons gedaan hebben.
Jullie waren het steeds die klaar stonden voor ons:
met een uitgestoken hand
met goede raad
met een glimlach
met een warm hart
en zoveel meer
DANK JE WEL

Davine
31/03/06



An
13-8-2005
 Meld misbruik4-1-2006 22:03:30

Hoi Lies,
Wij hadden zelf een mooi gedichtje gemaakt... en hebben het de dag voordien, samen met ons kadootje (fotokader) afgegeven. Ze waren geemotioneerd en zeer blij.
t Is veel persoonlijk als je zelf iets neerschrijft.
Groetjes en veel inspiratie!
An 13-08-05



liesbeth
1-4-2006
 Meld misbruik5-1-2006 9:07:29

Hallo bruidjes,
Ik heb inderdaad al een hele tekst zelf geschreven, maar zou zoals sommigen van jullie al zeiden, misschien te emotioneel zijn om dat voor te lezen, daarom wou ik nog een klein tekstje om als 'zekerheid' iets te hebben in het misboekje :-) Maar ben eruit hoor! Hartelijk dank allemaal!

Lies



nikita
8-8-2014
 Meld misbruik7-7-2014 22:22:35

Hallo ,

Wij trouwen op 8 augustus , we hebben helemaal ook nog niets opgeschreven ... mijn ouders zijn wel leuk en goed geweest voor me . maar de ouders van men vriendin zijn gescheiden haar moeder ging er namelijk vandoor op der 6 maand ... ze hebben niet echt een band enkel via sms en Facebook . maar ze komt wel naar onze trouw omdat ze die zeker niet wilt missen .

Nu men vraag is hoe maak je zoiets op het is voor haar niet echt positief geweest maar ze wil nu ook dr moeder niet kwetsen . terwijl aan de andere kant haar vader wel zal weten dat hij ze helemaal alleen groot gebracht heeft met haar stiefmama .


groetjes Evelyne



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info