Nu Online
Momenteel zijn er 96 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vragen rond kerkelijk huwelijk

  23-12-2005 19:48:29
Eigenlijk zou ik dringend eens moeten informeren naar onze kerkelijke trouw, maar ik heb geen idee waar ik daar voor moet zijn. Ik ken namelijk geen pastoors in mijn stad (ben hier niet opgegroeid en mijn toekomstige ook niet). Graag zou ik ook trouwen in een kapelletje als dat mogelijk is. We zijn van Antwerpen centrum. Heeft er iemand een idee tot wie ik me moet richten met vragen rond kerkelijk trouwen.
Groetjes Ellen

ellen
23-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 556


Eveline
10-3-2007
 Meld misbruik24-12-2005 0:06:08

De namen van concrete mensen in jou stad kan ik je niet geven, gezien ik niet van Antwerpen ben. Ik weet wel hoe kerkelijk huwen in elkaar zit. Het beste wat je kan doen is gewoon een telefoonboek nemen en kijken onder parochies. Ofwel bel je de pastoor van jou parochie ofwel (indien je niet weet wie dat is) bel je een willekeurige priester, bij voorkeur de deken omdat die op de hoogte is van de verschillende parochies. Je kan ook een parochiaal secretariaat bellen als dit in het telefoonboek is vermeld, maar meestal hebben die zeer specifieke openingsuren. Bel gerust een willekeurige priester op en normaal gezien zou hij je graag verder moeten helpen... Succes ermee en alvast proficiat met jullie op handen zijnde huwelijk. (Wist je trouwens dat een kerkelijk huwelijk niet perse samen hoeft te gaan met een eucharistieviering? Beide kunnen perfect los van elkaar gekoppeld worden. Het gaat om twee verschillende sacramenten.)



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik24-12-2005 15:10:18

Kijk eens op www.kerknet.be . Daar vind je een overzicht van de parochies en de bisdommen. Misschien vind je daar wel een adres of contactpersoon voor Antwerpen.



tine
25-2-2006
 Meld misbruik25-12-2005 12:57:42

Wij hebben gewoon gemaild naar een priester van wie ik al wel het een en het ander gehoord had en hopen dat het inderdaad een succes wordt... (Wij trouwen op 25 februari in de Sint-Andrieskerk)



Johan

 Meld misbruik25-2-2006 9:37:41

Hallo,
als er echt geen binding is met de kerk/parochie of geen kontakt met de pastoor, weet ik uit ondervinding dat Rent-a-Priest een mooi alternatief kan zijn. Zij staan in voor mooie en zinvolle vieringen, én ... zeer persoonlijk. Gewoon eens kijken op hun site!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info