Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatieve viering

  11-12-2005 12:54:30
Hallo medebruidjes!
Mijn vriend en ik zijn erover aan het denken om zelf een 'alternatieve viering' is elkaar te steken, die heel persoonlijk is enzo...met inbreng van vrienden en familie.
Heeft iemand onder jullie dit reeds gedaan?
Viel dit mee?
Hebben jullie voorbeeldjes van vieringboekjes, tips, ideetjes,...?

alvast bedankt!
Katleen

K
26-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 23 | Gelezen: 2936


heidi
6-5-2006
 Meld misbruik11-12-2005 18:19:01

hoi,
dat is wa wij ook gaan doen daar ik ni naar de kerk wil gaan ik heb woensdag een gesprek met mensen die ik op de trouwbeurs heb zien staan
dat is een vereniging die zo'n altarnatieve viering doen wij gaan het zelf in de tuin doen na het gemeentehuis ze komen op de plaats die je zelf verkiest zo wordt het toch nog beetje speciaal als je graag weet hoe het verlopen is zal ik mijn email adres doorsturen groetjes heidi x x x
06.05.06



monja
25-2-2006
 Meld misbruik11-12-2005 19:16:54

hoi hoi,

mijn verloofde en ik trouwen 25 febr 2006 en hebben samen met een moreel consulente een vrijzinnige viering ineen gestoken! Allemaal heel persoonlijk, met vrienden en familie die voorlezen en foto's van ons als kind en zo!
Als je wil, zal ik je onze viering doormailen!
Schrijf dan wel effe je mailadres hier neer!

Heel veel groetjes en veel succes in alle geval!



Ingrid
27-5-2006
 Meld misbruik12-12-2005 8:07:53

Hey hey ! Wat een toevel ik meld me hier aan om een soortegelijk berichtje te schrijven ivm een alternatieve viering. Wij zouden dat ook graag doen, maar waar begin je hé ...
Heidi & Monje kunnen jullie mij ook mailen met die van u ? "mobouckingrid@hotmail.com"
Bedankt, en groetjes xx



kim
19-8-2006
 Meld misbruik12-12-2005 12:09:10

Hoi,
Aangezien wij niet huwen voor de kerk zouden wij ook graag een persoonlijke viering met familie in de tuin in elkaar willen steken. Ik sluit me graag bij deze vraag aan want ook wij zijn volop op zoek. Vanzodra ik iets in gedachten heb, laat ik dit jullie weten.
Kim
19.08.2006



Sylvie
1-7-2006
 Meld misbruik12-12-2005 19:56:52

Hallo,


Wij gaan ook die richting uit...
Je boekje met het verloop van je viering zou heel erg dankbaar zijn!

Alvast veel succes verder en bedankt!
Syl*

sylvie_vdw@skynet.be



kim
19-8-2006
 Meld misbruik13-12-2005 12:48:56

Ik weer. Was vergeten mijn mailadres door te geven.
Bij deze: kim.dhoker@hotmail.com.
Alle info voor een persoonlijke viering is welkom. Alvast bedankt.



Isabelle
14-1-2006
 Meld misbruik14-12-2005 17:37:18

Hallo,

nog 31 dagen voor ons ! Wij wouden ook niet in de kerk trouwen ! We hebben ons huwelijke in de handen van rent-a-priest gezet ! Je mag helemaal kiezen wat er in de viering moet gezegd worden, welk muziek, waar dat jullie dit willen doen ! Wij doen het in een wapenzaal met een openhaard ! Ons liedjes en niks van godsdienst ! Gezellig en romantisch, zoals wij willen !

Groetjes,

Isabelle



K
26-8-2006
 Meld misbruik16-12-2005 0:09:07

Wow, heel erg bedankt voor al jullie reacties!!

Alle tips, voorbeeldjes, ideetjes mogen naar: 'bosmees@gmail.com' verstuurd worden.
alvast heel erg bedankt!
groetjes,
Katleen

ps: als ik wat dingen verzameld heb, stuur ik het wel terug verder door naar jullie...



K
26-8-2006
 Meld misbruik18-12-2005 13:26:34

Hey Monja!

Zou je je boekje van de viering een keertje kunnen doormailen naar bosmees@gmail.com a.u.b.?

Alvast bedankt!
Katleen



sofie
21-8-2007
 Meld misbruik9-1-2006 18:58:58

hallo allemaal,
ook wij willen onze viering niet in de kerk doen en liefst via rent a priest ( andere organisaties ken ik ( nog) niet).
zij die reeds hun viering in elkaar hebben gestoken of het al beleefd hebben, mogen me steeds mailen met hun vieringsboekjes ervaringen en zelfs eventuele foto's.
vooral vind ik het moeilijk om een locatie te kiezen of te vinden.


sofiedp@hotmail.com



sofie
7-7-2007
 Meld misbruik19-2-2006 14:45:50

aan Monja, hoe ben je daaraan begonnen aan zo'n viering? waar vind je bvb de moreel consulente?
graag had ik ook jouw vieringboekje gekregen.
sofiedp@hotmail.com
bedankt



Patricia
10-6-2006
 Meld misbruik21-3-2006 13:57:52

Hallo allemaal,
Wij zijn momenteel ook zelf een viering ineen aan het knutselen. Maar zoals jullie al ervaarden: niet zo evident! Sturen jullie mij ook eens jullie ideetjes door?

Graag naar: patricia.bracke@gmail.com

Ongelofelijk veel dank!

En euh: Proficiat allemaal!



annelies
18-8-2007
 Meld misbruik11-8-2006 21:49:55

Hoi,

Mijn vriend en ik gaan trouwen in augustus 2007. Ook wij willen graag een alternatieve viering.
Is er iemand die graag zijn ideetjes en tips eens wil doorsturen? Zowel qua opzet en inhoud als de locatie en inkleding.

Dat zou echt heel tof zijn!!!!

Groetjes, Annelies



annelies
18-8-2007
 Meld misbruik11-8-2006 21:51:31

Hier weer Annelies van het vorige bericht.
Ik was vergeten mijn email-adres door te geven:

annelies.carpentier@telenet.be

Merci hé!!



Ilse

 Meld misbruik4-12-2006 22:46:48

hoi hoi,

ook wij willen graag "alternatief" trouwen. Graag info, tips en weetjes via petatteke04@hotmail.com

Bedankt en proficiat allemaal,

Ilse



Mieke

 Meld misbruik30-6-2008 13:39:20

hallo,

mijn vriend en ik hebben prille trouwplannen, maar het staat al vast dat we niet voor de kerk zullen trouwen. Aangezien we enkel een burgerlijke trouw toch wat kil vinden, zouden we ook graag een alternatieve ceremonie in elkaar steken. Ik zie het helemaal zitten om hieraan te werken, maar wat ideetjes en contacten kunnen toch zeer handig zijn ;-). Dus als de mensen die er al ervaring mee hebben het niet erg vinden om deze te delen, mag je altijd mailen naar mieketrekels@gmail.com.
Alvast bedankt!



Eleni
5-9-2009
 Meld misbruik1-11-2008 14:18:25

hey,

Mijn vriend en ik hadden hetzelfde idee.
Er is een rituelenbureau in Antwerpen (www.hetmoment.org ) dat je hiervoor kunt inhuren. Je kan hen de hele viering laten ineensteken, of zelf ideetjes aanbregen die zij dan verder uitwerken. Dit kan gaan van heel traditioneel tot grappgie anekdotes met foto's...

Zeker niet slecht om hen eens te bellen.

Groetjes,
Eleni



Nancy
9-7-2011
 Meld misbruik28-10-2010 15:48:27

Ik wil graag ook informatie / boekjes over deze alternatieve viering...

navadu@hotmail.com

Dankuwel!!



Phaedra

 Meld misbruik16-2-2011 15:54:08

Hallo,

We gaan ook voor een persoonlijke viering en gaan nu met de voorbereidingen ervan starten (we trouwen op 03.09.2011) . Dus informatie, voorbeelden en tips zijn heel welkom:
phaedramoors@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt!





Melissa
13-7-2012
 Meld misbruik29-5-2011 8:17:46

Indien mogelijk zou ik ook graag de boekjes ontvangen!
melissareuse@hotmail.com

Alvast bedankt!




Nele
30-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:09:33

Blijkbaar zijn we wel met een hoopje die toch graag een alternatieve viering wensen, wij zijn daar ook één van! Zouden jullie je informatie ook willen doorsturen naar nele.hofmans@hotmail.com. Héél hard bedankt! En véél succes & plezier!

Groetjes Nele & Koen



Kirsten
21-12-2013
 Meld misbruik14-7-2012 14:59:18

Hoi,

Jullie mogen mij ook altijd een mailtje sturen ...
Om te laten weten hoe het bij jullie geweest is enz...

Groetjes



michael
29-8-2015
 Meld misbruik8-2-2015 12:34:18

Heeft er nog iemand een boekje van een alternatieve viering?

Dit mag altijd naar michaelverwimp@hotmail.com gemaild worden.

Wij zijn het nog aan het afwegen en willen eigelijk eens weten wat het inhoudt.


Groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info