Nu Online
Momenteel zijn er 99 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat doen jullie nadien met het boeket?

  23-2-2010 13:00:23
Hey

Wat doen jullie nadien met jullie bruidsboeket? Ik geraak er namelijk niet uit wat ik er achteraf mee zou doen...

*Laten vriesdrogen leek me wel wat, maar het kost eigenlijk te veel naar mijn zin (€300 à €400). Dat heb ik niet voor over. Bovendien heb je daar blijkbaar veel verschil in... Niet iedereen doet het op dezelfde manier en goed. Dat is voor mij dus al geen optie.
*Een volgende mogelijkheid zou zijn het gewoon laten drogen. Dat zegt me eigenlijk ook niet zoveel omdat de kleuren dan helemaal dof en donken worden + dan moet je het ofwel onder een stolp op de kast zetten of wel onder een bol glas aan de muur hangen en dat vind ik redelijk antiek en eigelijk ook niet zo mooi...
*Waar ik op dit moment eigenlijk het meest voor te vinden ben, is dat de fotograaf er een speciale close-up foto van maakt die we dan nadien tussen 2 foto's van ons in onze living zouden kunnen hangen. Maar dan heb ik wel niks materieels kunnen bewaren.
Als ik de foto zou laten nemen, zou ik het ofwel kunnen weggooien in het publiek zoals in Amerika (dat lijkt me wel cool, maar dan ben ik het wel kwijt...) ofwel zou ik het kunnen schenken aan mijn mama. Die zou er ook heel blij mee zijn denk ik.
Het gewoon thuis in een vaas zetten en weggooien als het verwelkt is, is ook niet echt de moeite want we trouwen op vrijdag en vertrekken op zondatochtend al op reis. We zouden er dus niet veel aan hebben.

Het is allemaal niet gemakkelijk... Wat doen jullie???

Katrien

Katrien
10-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 8821


Eva
10-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 13:09:41

Het idee voor de close-up is wel leuk, je kan deze dan in een kader steken met eentueel enkele gedroogde blaadjes van de bloemen. Van rozen bvb blijft de kleur tamelijk mooi na het drogen.



katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik23-2-2010 13:10:18

Hey Katrien

Ik gooi mijn boeket weg op het einde van de avond, lijkt me nog wel grappig. Ik ben ook niet zo gehecht aan zulke dingen. Ik heb ook al gehoord dat het boeket wordt geschonken aan het oudste koppel aanwezig, of zulke dingen.

Het idee van die close-up foto vind ik wel een leuk alternatief! Dat zou ik dan eerder kiezen, is wat 'moderner' da zo'n stolp en heel wat goedkoper dan vriesdrogen ;-)

groeten



evy
1-3-2009
 Meld misbruik23-2-2010 13:20:34

Ik had een boeketje met kunstbloemen, dat staat nu lekker te pronken op de kast ;-)




Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik23-2-2010 14:11:38

Mijn bruidsboeket staat op onze kast.
Was super mooi gedroogd, gewoon laten staan toen we op huwelijksreis vertrokken.
Misschien doe ik het ooit wel weg, maar het staat er nu zo mooi in een vaasje.

laten vriesdrogen is inderdaad veel geld, ik zou het er niet aan geven.

Grts

Marieke



Danielle
3-10-2009
 Meld misbruik23-2-2010 14:17:27

Ik heb het aan mijn mama gegeven. Ze heeft er nog een weekje plezier aan gehad.

Groetjes, danielle



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-2-2010 14:19:15

Vriesdrogen zou ik ook nooit laten doen. Niet alle bloemen kunnen gevriesdroogd worden, dus dan steken ze er toch al namaakbloemen in (--> gezien bij een vriendin en dat valt écht op dat er enkele neppe bloemen tussen zitten) en waar zet je dat? Dat zit dan in een glazen kistje, wat toch wel veel plaats inneemt.
Wij hebben er ook foto's van (door de fotograaf genomen). Ik heb het boeketje in een vaasje laten drogen en dat staat nu gedroogd op de kast. De kleuren zijn inderdaad helemaal vervaagd en de calla's trekken er ook niet meer op, maar het is de emotionele waarde die telt, hé. Als ik het beu ben, gooi ik het wel weg, dan heeft het 'zijn dienst gedaan'.

Groetjes,

Véro



heidi

 Meld misbruik23-2-2010 16:14:04

wij hebben mijn bruidsboeket op verschillende foto's, samen met onze ringen, op onze oldtimer met onze handen bij, zeer veel foto's van genomen omdat we de volgende ochtend al op huwelijksreis vertrokken. Het boeket zelf hebben we op het graf van mijn vriend zijn peter laten leggen, dit omdat we voor hem onze trouw een jaar vervroegd hadden, maar het mocht niet zijn. Iedereen vond het een heel mooi gebaar en mijn man huilde op het feest toen ik hem dit zei.



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik23-2-2010 17:24:20

ik heb zitten twijfelen tussen gooien of houden, en t is houden geworden:) ondersteboven aan een touwtje drogen met heel wat haarlak erop en je krijgt een mooier resultaat, al zal de kleur wel gedroogd blijven natuurlijk...



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik23-2-2010 18:20:14

Ik heb het mijne ook gewoon laten drogen. Heeft nog een tijdje op de kast gestaan, maar nu zit het in een doos bij de rest van de 'trouwspullen'. Heb er hele mooie foto's van, die ik misschien nog wel eens inkader...
groetjes
Nele



Sabine
2-7-2010
 Meld misbruik24-2-2010 10:08:17

Hey,
Ik laat het mijn vriesdrogen bij Freezy Flor Jan Cottignie, daar wordt het zeer goed gedaan en het is schappelijk van prijs(ik heb mijn vorige boeket van een eerder huwelijk daar ook laten doen)
Zij komen het zelfs op het feest halen.
Nu ik wil ook het boeket weggooien dus heb ik aan mijn ventje laten verstaan dat ik nog een tweede exemplaar wil(natuurlijk van iets minder waarde).
Groetjes



Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik25-2-2010 9:33:37

ik laat het mijne vriesdrogen en inkaderen. Ik ken onze bloemist heel goed en ik ben er zeker van dat dat allemaal dik in orde komt.
Ik krijg het niet over mijn hart om het op z'n Amerikaans weg te gooien!



joska
23-7-2010
 Meld misbruik17-3-2010 13:24:50

hallo
wij houden hem ook zou da nie echt willen doorgeven... liever thuis om er achteraf nog eens naar toe te kunnen kijken..
zal wel met iets anders gooien ;-) ;-) als ze da echt willen op ons feest...

groetjessss



Bart
3-10-2009
 Meld misbruik13-7-2010 12:38:51

Hallo,

Wij hebben ons boeket laten drogen bij Seniflorum. Ik zou absoluut geen aanrader; het kost zeer veel geld (100 euro voorschot gegegeven, en vervolgens bij ophalen nogmaals iets meer dan 100 euro, om het boeket te ontvangen gedroogd in een kartonnen doos...). Verder zien we weinig of geen verschil met het 'gewoon' drogen van het boeket.
(NB we konden inderdaad opteren voor het in een kader / stolp te steken of iets dergelijks, maar dan was dat 300 euro of meer, wat we sowieso redelijk ouderwets vonden en te duur. Op de site staan natuurlijk geen prijzen vermeld - en hadden er op voorhand echt niet aan durven denken dat het over dergelijke bedragen zou gaan..)

Het idee van een close-up is wel leuk, en je hebt uiteindelijk ook veel mooie foto's van het boeket als herinnering. Ik zou het wel niet weggegooid hebben (alle respect voor de mensen die dat aandurven ;-), gezien mijn man het had uitgekozen als verrassing (sommige bruidjes laten trouwens gewoon een copy maken als ze het weggooien). We bewaren het nu bij de rest van onze trouwspullen, op de kast in een stolp zetten vonden we inderdaad ook maar antiek,

Veel succes !
Gr Evi



kristel
1-7-2011
 Meld misbruik6-8-2010 9:29:02

ik ga het op het graf van mijn broer leggen



Leen
28-5-2011
 Meld misbruik17-9-2010 10:26:50

Ik was ook van plan het mijne weg te gooien op het feest..
Maar nu ik hier reacties zie van koppels die het op het graf van iemand die ze liefhebben zijn gaan leggen ben ik toch aan het twijfelen..
Mijn aanstaande heeft namelijk een tweelingbroer die overleden is!

Ik zal het hier met hem eens over hebben!




Sofie
9-4-2011
 Meld misbruik15-12-2010 12:51:07

Ik ga het leggen op het graf van mijn papa ...



Sofie
9-4-2011
 Meld misbruik15-12-2010 12:51:23




kim
7-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 20:07:17

Aangezien ik ni zo zot ben van die bruidsboeketjes ga ik het weggooien.
En met de volgende reden:

2 jaar geleden is mijn neef getrouwd. Zijn vrouw (mijn schoonnichtje) heeft het boeket weggegooid, ik heb het gevangen en tadaaa.. nu is't onze toer om te trouwen!
Dus ik hoop één van mijn vriendinnen hiermee gelukkig te maken ;-)



jill
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2011 14:27:48

Het weggooien is ook supertof vind ik, maar het idee om het op het graf van een dierbare te leggen lijkt me dan weer mooier,
Mssn dat ik het wel op het graf van mijn papa ga leggen aangezien we daar toch zowiezo naartoe gaan.




tessa
12-12-2012
 Meld misbruik23-2-2012 20:47:19

Ik ga normaal gezien een boeket nemen met broches of pluimen of iets dergelijk. Dus kan ik het wel sparen. maar ik wil ook mijn boeket weggooien dus ga ik kijken voor een snoepboeket zodat ik tog een boeket kan weggooien .
Groetjes tessa



Graciella
31-5-2013
 Meld misbruik14-3-2012 16:22:10

Dat snoepboeket, dat is een goed idee haha!
Ik ga een boeket van zijdebloemen laten maken, wat ik graag zelf wil bewaren.
Maar een snoepboeketje is echt een heel leuk idee, die ga ik onthouden!



Jolien
18-8-2012
 Meld misbruik29-8-2012 22:01:09

ik heb m'n boeket zelf gedroogd, de ochtend toen we thuiskwamen een hele bus haarlak over gespoten en onderste boven laten hangen, dan na een dag of drie nog een hele bus haarlak over en nu is het heel mooi gedroogd hoor, echt de moeite om te proberen!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...