Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatieve viering?

  2-12-2005 12:19:23
Hey medebruidjes (of gommen),
Aangezien mijn lief en ik ons niet echt (meer) kunnen vinden in het kerkelijk geloof, willen we iets van alternatieve viering doen. Nu zijn we reeds gaan horen bij het vrijzinnig centrum in herentals, maar die consulent kwam erg onzeker, jong en stuntelig over.We moesten hem bijna op z'n gemak stellen. Die zagen we echt niet onze viering leiden (hij had ook enkel ervaring met begrafenissen:-) ). Heeft iemand van jullie wel goede ervaringen met zo'n consulent/alternatieve viering elders? Zoniet overwegen we dan toch misschien een kerkelijk huwelijk...(afhankelijk van de ruimdenkendheid van de pastoor)
THX!!en geniet van deze dagen!

nathalie
16-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1239


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik2-12-2005 13:20:31

hey

Ik heb hier op het forum al veel gehoord van Rent-a-priest. Dat zou wel goed zijn.

Onze mis wordt geleid door de neef van mijn papa, en dat is en hele leuke pastoor, hij laat ons ook onze zin een beetje doen.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Els
3-9-2005
 Meld misbruik2-12-2005 14:21:46

Hallo,

Wij hebben voor ons huwelijk op 03/09/2005, ook gekozen voor een alternatieve viering.
Wij waren heel tevreden over ons consulente, maar zij is verbonden aan het centrum in Gent.
Ons viering was prachtig.
Een dikke pluim voor ons consulente, echt waar.

Anders moet je maar eens kijken op de website

http://www.plechtigheden.be/

Groetjes,
Els



Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-12-2005 7:44:20

Van waar ben je??

Mijn broer is pastoor, en als ik hem een mis zie doen, dan denk ik heel vaak: waarom doen meer mensen het niet zo? Onze viering wordt door hem gedaan natuurlijk en ik heb er het volste vertrouwen in!



monja
25-2-2006
 Meld misbruik4-12-2005 21:18:39

hoi Nathalie,

Mijn verloofde en ik hebben gekozen voor een vrijzinnig humanistische viering en dus leidt een moreel consulente onze viering! Wij zijn naar het vrijzinnig centrum in Leuven gestapt! Onze consulente is heel geschikt en vriendelijk, ze heeft ook ervaring met huwelijken! Ik hoop dat jullie je niet laten afschrikken door 1 slechte ervaring met een consulent want een vrijzinnige viering is iets prachtig unieks, dat heb je niet met een kerkelijke viering, vind ik!
Heel veel succes nog met de voorbereidingen!



nathalie
16-6-2006
 Meld misbruik5-12-2005 8:48:04

Hoi Els, wij zijn van Mol (Kempen) maar ons feest gaat door in Laakdal, waar we ook de viering zouden willen houden (prachtige tuin). We zijn dus op zoek naar iemand omgeving Kempen of evt. Limburg....en waar het dus wat mee klikt. Zou leuk zijn als je broer van die kanten was? Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties!
Nath



monja
25-2-2006
 Meld misbruik5-12-2005 16:58:11

Hallo Nathalie,

Geven jullie toevallig jullie feest in de Maekelhoeve? Ik las net dat je je feest in Laakdal geeft dus het zou kunnen! Wij geven in februari daar ons feest! Veel succes in alle geval!



nathalie
16-6-2006
 Meld misbruik5-12-2005 21:12:26

hey Monja,
nee, wij geven ons feest in het Hof van Eden (vlak aan de brug, eronder eigenlijk)op 17 juni. als studente was het steeds goed weer in de blok, vandaar de datum:-)



Caroline
15-7-2006
 Meld misbruik21-12-2005 14:01:26

hallo nathalie

Wij denken ook zo over de kerk en daarom hebben wij gekozen voor Rent-a-Priest. Op de website kwam de tekst van Norbert Bethune ons zeer goed over. Ik heb reeds contact met hem gehad en onze viering zal eruit zien zoals wij het willen.
Groetjes
Caroline


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info