Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbereidingen

  17-2-2010 19:12:06
Hallokes,

Toen mijn vriend me ten huwelijk vroeg was mijn antwoord direct ja,in de 7de hemel..
Toch wou ik er niet echt iets speciaals van maken,niets groots,gewoon iets kleiners want we trouwen ook enkel voor stadhuis,en het budget was toch niet heeel groot voor er groot iets van te maken,en we moeten ook alles zelf bekostigen..
Maar alles kwam precies in stroomversnelling en ben ik toch gaan kijken voor een echte bruidsjurk en is de feestzaal gereserveerd en zo..
Ik heb nu even een dipje dat ik niet weet of ik er goed aan heb gedaan me te laten meeslepen in het grootse..
Kweet wel klinkt stom waarschijnlijk.
Maar voor moment ben ik even kwaad op mezelf!!
Zijn er nog mensen die zich hierin herkennen of herkend hebben?

nathalie
2-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1423


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-2-2010 19:32:31

Mijn motto was: 'Als ge 't doet, doe het dan goed'. Dus ik wou meteen wel een mooi kleed, een plechtigheid in de kerk, een groot feest,... Toch hebben we op heel wat dingen beknibbeld, hoor: we hadden geen ceremoniemeester, de bloemen in de kerk deelden we met het koppel voor ons (ieder betaalde de helft), we hadden goedkoop vervoer, geen dure ringen,...
En ik zou alles zo weer overdoen!!!

Geniet ervan!

Véro



Saar
5-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 19:33:24

Jaaa heb al veel bruidjes dit horen zeggen. Denk er maar eens goed over na, het is nog niet te laat... Veel succes!



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik17-2-2010 19:34:57

Hey Nathalie,

Ik herken mezelf wel in je verhaal hoor. Wij wilden het ook low-budget houden omdat we tevens aan het bouwen zijn, maar als je dan zo'n trouwjurk gaat passen, ben je niet tevreden met het eerste het beste. Toen we een zaal zochten, wilden we ook niet een ongezellige parochiezaal of iets en hebben we ons ook laten verleiden tot een iets duurdere, maar supergezellige oude hoeve! Qua vervoer wilden we ook niet teveel geld uitgeven, maar uiteindelijk vonden we het toch ook maar raar dat heel de suite gewoon met zijn eigen auto zou moeten komen en parkeerplaats zoeken rond het parkeerplein, en hebben we zo'n oldtimerbus gereserveerd.
Enzovoort enzovoort... Uiteindelijk is en blijft je trouwdag wel DE dag van je leven en dan is het toch normaal dat je er - zeker als vrouw - ook iets fantastisch van wil maken.

Vooral niet boos zijn op jezelf! Het komt wel in orde! :)
Nog veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Tine
28/08/2010



Dominique
26-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 21:12:34

Nou, ik herken me toch ook helemaal in jouw verhaal. Het enige verschil is dat ik niet kwaad zou zijn op mezelf :) Ik denk dat iedereen wel eens in de verleiding komt of gekomen is om er plots toch iets "groots" van te willen maken. Je hoeft je daarover niet schuldig te voelen, het is gewoon menselijk. Het is normaal dat je het die dag allemaal picobello wil.
Mannen kijken daar heel anders tegenaan.
Om te vermijden dat ik al te buitenissige uitgaven zou maken, heeft mijn aanstaande een Excel bestand aangemaakt met een budget dat niet overschreden mag worden, zodat ik het makkelijker heb om "neen" te zeggen !

Nog veel plezier gewenst met de voorbereidingen verder.



Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik17-2-2010 22:25:53

hey,

ik herken mezelf ook hoor...
wij wilden eigenlijk een kleine fuif houden in de parochiezaal, maar achteraf bekeken wou ik er ook geen chiro-gevoel aan over houden... :-) Dus zijn we naar iets anders beginnen zoeken. Dat was al een hele grote hap uit ons budget.
De ringen net hetzelfde: we dachten aan zilver of staal, maar toen we de voor- en nadelen aan het afwegen waren dan kwamen we tot het besluit dat wit goud beter was (maar ook duurder)
Wij hebben dan maar een beetje geknipt in andere dingen zoals vervoer, bloemen, geen ceremoniemeester...
Ik heb er absoluut geen spijt van dat het allemaal anders is gelopen dan we eerst in gedachten hadden, we trouwen maar 1 keer en dan wil ik dat het goed is. Dat ik achteraf niet moet horen via via van: "amai, het kon er precies niet van af"

Succes nog met de voorbereidingen!



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik18-2-2010 14:10:33

Jaja ook ik kan me hierin vinden!
Van de fuif in de parochiezaal naar het dansfeest in de "sjieke" zaal:-)
Bij ons is het vooral wat uitgebreider en sjieker geworden toen we wisten dat mijn ouders zouden sponsoren. Anders hadden we dit nooit gekunnen. Dus ben mijn ouders ongelooflijk dankbaar want achteraf bekeken ben ik toch wel heel blij met hoe het nu geworden is/zal zijn.
Je hoeft je dus zeker niet schuldig te voelen dat het grootser is geworden dan gepland!



Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik21-2-2010 17:35:00

hey,

als je uw intuïtie volgt is dit wel het feest dat je wil dus gewoon je gevoel volgen. zeker niet kwaad zijn op u zelf!

Wij hebben ook zo goedkoop mogelijk gehouden: trouwjurk wordt gemaakt door een vriendin, zaal krijgen we gratis (vrienden van mijn ouders), woensdagavond (trouwdag zelf) enkel eten met getuigen en ouders , zaterdag feest met broodjes, hapjes en drank (meer fuif), DJ ook goedkoper kennis schoonvader, geen suite-auto's maar mooie saab van een neef :-) We hebben gewoon het geluk gehad dat we veel via via hebben kunnner regelen :-)

groetjes

Carmen

20/10/2010



kim
28-8-2010
 Meld misbruik13-4-2010 11:56:08

Hey,

wij houden het ook gewoontjes en ik ben er blij mee! Ok je trouwt maar 1 keer maar je bent ook in 1 keer al je centen kwijt! We maken dan ook nog een mooie reis!
Zo een sjieke trouw is wel mooi maar niet iedereen krijgt van mama en papa hé!



nathalie
2-7-2010
 Meld misbruik14-4-2010 16:24:38

Hallo kim,

Inderdaad,niet iedereen krijgt financieele steun,wij dus ook niet.
Op welke manier hebben jullie het dan gewoontjes gehouden zoals je zegt?



M.
18-6-2011
 Meld misbruik29-9-2010 0:35:30

Mijn zus heeft het ook heel simpel gehouden destijds en.... daar heeft ze nu spijt van!
Zeker nu ze mij zo ziet plannen enzo. Ze heeft geen feest gegeven, en is enkel met de ouders en broers-zussen iets gaan eten na het gemeentehuis.

Als ze de tijd kon terugdraaien had ze direct ook een feest gegeven!

Het is allemaal een kwestie van alles goed uit te zoeken, en zo kan je veel besparen, en hoeft het echt geen superdure bedoeling te zijn!
Hou er rekening mee dat je van de gasten ook meestal een centje krijgt, dus....



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...