Nu Online
Momenteel zijn er 210 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save-the-date kaartjes??

  17-2-2010 16:25:50
Hoi allemaal!

ik vroeg me af of er velen onder jullie save-the-date kaartjes versturen.
Ik heb er wat over gelezen in een tijdschrift, maar het idee was eigenlijk nog nooit in me opgekomen :-)

De meesten die op het feest worden uitgenodigd, zijn zelf toch al langer op de hoogte van de datum, toch?

Groetjes!
Esther

Esther
11-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1867


B
25-9-2010
 Meld misbruik17-2-2010 16:43:55

Hey Esther

Ik heb save the date-kaartjes gemaakt, gewoon in MS Word en vervolgens afgedrukt (op businesskaartformaat, zodat ze makkelijk in een agenda of portefeuille passen). Met 3 simpele redenen; 1. Mijn vingers jeukten om al iets te 'maken' voor onze trouw. 2. Datumbekendheid; het zeggen tegen mensen is niet hetzelfde als het hen 'rood op wit' op papier te geven. 3. Mensen al te kennen geven dat ze over enkele maanden een uitnodiging zullen krijgen.

Het hoeft niet duur om toch mooi en tof te zijn, en mensen reageren meestal heel erg leuk!



Melissa
8-5-2010
 Meld misbruik17-2-2010 16:44:56

Hey Esther,

Wij hebben dit wel gedaan. We waren verloofd in maart 2009 en we trouwen op 8 mei 2010.
Begin juli heb ik een save the date kaartje verzonden. Vooral omdat er veel van onze vrienden waren die in mei een weekje weg gingen. Dus met dat kaartje wisten ze het toch nog eens zeker.

En ik vond dat gewoon leuk om te doen :)
We hadden als foto onze voeten bij elkaar met mijn verlovingsring aan m'n teen :)
En we hadden vooraan aan het kaartje een vierkantje uitgeknipt, zodat de mensen alleen de ring met een stuk huid zagen, een vinger dus waarschijnlijk. Maar als ze de kaart dan open deden zagen ze dat het onze voeten waren. Kei funny! En goed gelukt!

Groetjes!
Misa



Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik17-2-2010 17:03:39

Hey!

Wij hebben dit ook gedaan, enkel voor onze familie, om ze zo te kennen te geven dat we gaan trouwen :-) Ik had dit zelf gemaakt met onze foto en een foto van ringen, met daar de tekst op (in picasa gemengd). Je kan het vinden op www.nicolasendorien.onzebruiloftsite.nl



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik17-2-2010 17:36:31

Hey, ik heb dit niet gedaan maar wat ik wel heb gedaan is van onze trouw een evenement op Facebook gemaakt. De meesten van onze vrienden hebben facebook en ik heb hen daar alvast uitgenodigd en zo zijn bij ons de meesten alvast op de hoogte!
Dit kan je natuurlijk enkel gebruiken voor de facebookgeneratie:)



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-2-2010 18:07:00

Wij deden dit niet... Dit kost alweer geld (ook al maak je het zelf) en degene die er écht bij willen zijn, noteren de datum meteen in hun agenda, hoor!
Wij hadden van al onze gasten maar 3 personen die er niet bij konden zijn omwille van hun reis (en dat terwijl het bouwseizoen, dus topseizoen voor de vakanties, was).
Als je moest weten hoeveel mensen hun uitnodiging weggooien, wil ik al helemaal niet weten hoeveel er die save-the-date kaartjes weggooien...

Groetjes,

Véro



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik17-2-2010 19:38:38

Hey,

Ik heb het idee van die kaartjes ook op dit forum gevonden. Wij hebben ze samen met onze kerstkaartjes verstuurd, aangezien we in augustus trouwen en rond de jaarwisseling iedereen zijn verlof begint te regelen.
Wij hebben er heel veel goede reacties op gehad, en zo hebben ook al verdere kennissen de datum in hun agenda geschreven!



nele
17-7-2010
 Meld misbruik18-2-2010 8:50:03

hey,

Wij hebben dit ook gedaan. We trouwen op 17 juli dit valt dus midden in het bouwverlof. Waardoor die periode veel mensen op reis gingen zijn.
Ik heb zelf een save the date kaartje ontworpen maar dit was tevens ook ons kerstkaartje. Dan nog de envloppes indezelfde stijl postzegel erop en klaar.
Hierdoor weten de mensen dat we die datum gaan trouwen.
Ik had hiervan dan 2 versies een voor kennissen die gewoon een kerstkaartje kregen en dan diegene die ook op de trouw waren uitgenodigd kregen die met de extra tekst erop.
Moeilijk uit te leggen als je wilt stuur ik het wel eens door.
Maar als ik nu niet in zo een moeilijke periode zou trouwen weet ik niet of ik dit zou gedaan hebben.

Groetjes

Nele
prutske_748@hotmail.com



Kirsten

 Meld misbruik18-2-2010 8:56:25

Wij hebben begin februari een save the date-mail naar iedereen gestuurd. Wij trouwen eind augustus en gaan pas in juni de uitnodigingen sturen. Anders zijn de mensen het misschien al vergeten tegen juni... :-)



Esther
11-9-2010
 Meld misbruik18-2-2010 9:40:01

Bedankt voor de reacties :-)

wij trouwen in september, tegen dan is het vakantieseizoen wel grotendeels voorbij denk ik. Maar blijkbaar hebben velen onder jullie toch save-the-date kaartjes gestuurd..
hmmm, dilemma dilemma :)

Groetjes
Esther



Myriam
10-5-2010
 Meld misbruik18-2-2010 12:12:49

Ik vond het leuk om te doen. We hadden een kaartje gemaakt dat gemakkelijk in een envelop ging. Eventjes op Wikipedia gekeken wat er ooit gebeurd is op 8 mei,
wij trouwen 8 mei 2010, en dat stond onderaan. Gewoon zwart-wit, verschillende lettertypes en naar het copycenter: copiëren & snijden. totale kost: 3€!
Rond kerstmis hebben we de meeste uitgedeeld en opgestuurd.
Valt goed mee he!
Iedereen vond het erg leuk!

Veel succes in alle geval!



Marijke
10-7-2010
 Meld misbruik18-2-2010 12:39:33

Esther,

wij hebben onze save-the-date kaartjes verstuurd rond de kerstperiode. Je kan ze hier bekijken: http://www.frederikenmarijke.be/2009/12/post/#respond

We hebben de kaartjes zelf gemaakt. Op de omslagen hebben we een bijhorende afbeelding gezet met daarbij de tekst: Prettige feesten! Iedereen dacht dat er een kerst-/nieuwjaarskaartje in de omslag zat, maar ze waren blij verrast met de save-the-date.

Aangezien wij trouwen in de grote vakantie en ik zelf ook in het onderwijs sta vonden we het beter om iedereen tijdig op de hoogte te brengen. Er zijn toch een aantal mensen die hier rekening mee gehouden hebben bij het boeken van hun zomervakantie.

Groetjes, Marijke
10/07/2010
http://www.frederikenmarijke.be/



joke
1-8-2009
 Meld misbruik18-2-2010 13:25:35

hey!

wij hebben geen save the day kaartjes verstuurd, wel mailtjes en mondeling gezegd. mensen die hun vakantie wouden boeken en het niet meer 100% zeker wisten, hebben ons dan wel gecontacteerd. Diegene die echt willen komen en die dag zeker vrij willen houden die zullen er wel bij zijn met of zonder save the day kaartjes.
Het is wel zo dat dat in onze familie en vriendenkring helemaal niet wordt gedaan.
grtj



Annelies
8-5-2010
 Meld misbruik18-2-2010 15:03:27

Hoi!

Wij hebben iets in elkaar geknutseld op pc en dan verstuurd per mail naar alle genodigden. Heel veel reactie op gekregen en ook gewoon leuk om te doen in de begindagen van de "verloving" :-)

groetjes,



bride
5-6-2010
 Meld misbruik21-2-2010 19:35:55

wij trouwen in juni en hebben kerstkaartjes gemaakt en daarop gezegd dat ze voor 2010 onze datum moesten vrijhouden. Dit hebben we uitgedeeld aan de dichtste familie en vrienden.



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 22:27:57

wij hebben dit niet gedaan, de mensen die dit lang op voorhand moeten weten, weten het al lang. Hebben het wel met Kerst nog eens aangebracht.



nels
4-7-2011
 Meld misbruik11-3-2010 12:26:29

Ik heb er wel al een keer een paar gemaakt voor mensen! Ik vind het echt een leuk idee. Het komt een beetje uit amerika overgewaaid waar ze dat heel vaak doen!
Je kan er echt alle kanten mee uit en dat maakt het ook wel leuk!

groetjes
NEL

http://www.nelsdesigns.be



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info