Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

sterke drank avondfeest

  16-2-2010 13:32:56
Hey iedereen,

09/07/2011 is onze grote dag. Dus dat is nog wel een tijdje.

Heeft er iemand ervaring met het serveren van sterke drank (vodka, wiskey) tijdens avondfeest? Mijn verloofde zou graag willen dat naast wijn en bier ook sterke drank verkrijgbaar is. Ik ben hier een beetje tegen omdat ik schrik heb dat dan het hele feest uit de hand loopt. Laat staan ook het budget.
We zitten met 180 genodigden voor receptie en avondfeest. Iedereen die uitgenodigd is, is er meteen bij voor de hele avond.

kunnen jullie me laten weten wat jullie hiervan denken?

groetjes kelly

Bram
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1524


Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik16-2-2010 13:35:41

wij doen dit niet, maar er zijn dan ook weinig van onze genodigden die naar deze dranken zouden grijpen. Ik zou ook niet graag willen dat er agressie voorkomt op mijn feest, blijkbaar wordt da door sterke drank toch een beetje gestimuleerd. Maar ja, je moet natuurlijk doen waar jullie zich het beste bij voelen. xxx



Bram
9-7-2011
 Meld misbruik16-2-2010 13:44:45

Ik denk dat we toch wel kunnen rekenen op een 50tal personen die sterke drank zouden drinken. Maar heb vooral schrik dat er ook andere genodigden, die niet goed tegen sterke drank kunnen, dit gaan drinken en dat alles dan uit de hand loopt. Daarom dat er hier iemand misschien al eens naar een bruiloft geweest is waar ze dit wel deden en mij zijn of haar ervaring kan vertellen



wendy
18-6-2011
 Meld misbruik16-2-2010 13:47:41

Hoi,

Wij trouwen op 18/06/2011, en hebben dit weekend onze feestzaal vastgelegd. Wij hebben het ook over de dranken met het avondfeest gehad. De mensen van de feestzaal raadden echter sterke dranken af. Ten eerste omdat dit de prijs een stuk naar boven haalt, en omdat hij uit ervaring het volgende zei: Mensen nemen pas sterke drank wanneer ze eigenlijk al genoeg drank ophebben, en meestal is dan de sfeer er niet meer.

Ik zou het niet aanraden.

Grts,
Wendy



Ellen
27-6-2009
 Meld misbruik16-2-2010 14:47:24

Hey

Wij zijn in juni 2009 getrouwd en hebben ook geen sterke drank op ons feest gegeven. Ik zou dit ook afraden, want idd is de kans groot dat er heel zatte mensen zullen zijn en eens zover is dat echt niet leuk meer. Als er voldoende wijnen en bieren zijn, gaan uw gasten echt die sterke drank niet missen denk ik hoor. Ik zou je verloofde proberen overtuigen het niet te doen :)
Groetjes

Ellen
234 dagen getrouwd en 14 weken zwanger :)



frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-2-2010 15:02:09

dag,

Ik persoonlijk zou het niet aanraden want veel mensen worden lastig van korte drank te drinken.

Wij zijn op 6.2.2010 getrouwd en hebben toen heel bewust geen korte drank geschonken.

Groetjes Frida



heidi

 Meld misbruik16-2-2010 15:17:36

wij kozen bewust ook om geen korte drank te serveren, het is zoals beschreven, sommigen kunnen er raar op reageren en het hele gebeuren verpesten. Ze hadden keuze tussen verschillende bieren en dit vonden wij genoeg.



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik16-2-2010 15:52:03

Ik sluit me aan bij de rest. Eerst is er het feit dat je v sterke drank veel rapper zat wordt (nuja, ik toch:p), maar vooral, je rekening gaat dan ongetwijfeld sterk de hoogte in schieten! Bij ons komt er nog eens bij dat er veel grote drinkers tss onze vrienden zitten, dus wij beginnen hier niet aan.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-2-2010 16:26:45

Wij hadden ook geen sterke dranken. Wie daar iets van wou, moest het zelf betalen (hoorde ik van een neef die dat vroeg aan de patron). Dus van onze 120 genodigden heeft er één iemand naar gevraagd...

Groetjes,

Véro



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik16-2-2010 18:03:30

Ook wij laten 't achterwege, denk ik ook niet dat er nood aan is als je al beperkt aanbod hebt. 'n Duvel kunnen ze wel krijgen, zou maar erg zijn van niet terwijl m'n ventje zelf Duvel-liefhebber is; Maar die sterke drank... wel ja, dat wordt alleen maar erg duur en ik geloof niet dat het werkelijke toegevoegde waarde heeft.



Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik16-2-2010 21:27:49

Sterke drank is volgens mij (en nog vele anderen) geen goed idee... Ook de feestzalen die wij bezocht hebben raden dit af...



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-2-2010 7:03:38

ik zou het absoluut afraden, net als aan de toog hangen..

Ik heb ooit eens een feest gezien waar serieus gevochten is door de sterke drank.

Feest afgelopen!



Lien
7-5-2010
 Meld misbruik17-2-2010 9:54:21

bij ons is het hetzelfde als bij Veronique, er wordt geen sterke drank geschonken, maar als er iemand naar komt vragen kan die dat - tegen betaling - wel verkrijgen.



Dominique
26-6-2010
 Meld misbruik17-2-2010 12:20:05

Wij hebben al meerdere feesten meegemaakt waar sterke drank (whisky, vodka, gin,...) geserveerd werd en elke keer was het hetzelfde : ofwel stonden ze tegen een auto te kotsen (te zat om de wc nog te vinden), tegen de muur van de feestzaal te urineren, ofwel gingen ze luidkeels op tafel staan zingen en verpestten de hele dansavond. In het slechtste geval kwam er boel van. Die geestrijke dranken maken agressief of ziek, maar nooit vrolijk !
Daarbij komt nog een eigen ervaring van 5 jaar als barman in een discotheek en wat je dààr ziet is genoeg om dit soort drank eigenlijk nooit te schenken, vooral niet op een trouwfeest waar je toch graag wil dat alles zonder "incidenten" verloopt.
Dus bij ons géén sterke drank.



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik18-2-2010 10:38:18

Bij ons waren whisky, vodka, bacardi en gin inbegrepen in het forfait. Mensen kregen die wel niet puur (of er heeft ook niemand naar gevraagd), altijd met fruitsap of cola of zo, dus zo veel scheelt dat niet met een pint, 't is minder erg dan Duvel of Leffe. We hebben er eigenlijk veel goeie reacties op gehad! Mensen vinden dat altijd zo spijtig aan trouwfeesten dat je alleen bier, wijn of cola kan krijgen. En ik denk eigenlijk dat het niet zo veel uitmaakt welke alcohol ze drinken, hoor, teveel is teveel.
Je moet je volk kennen. Eerlijk gezegd hadden wij twee 'vrienden' (niet close, we zien ze bijna nooit meer) waarover we twijfelden om ze uit te nodigen, maar omdat zij wel lastig worden als ze zat zijn (van eender welke alcohol), hebben we ze uiteindelijk niet uitgenodigd.
Een andere tip dat ik je kan geven: geef de DJ en de barman een einduur op je feest. Dan vermijd je van die toestanden dat ze blijven zuipen, terwijl ze niet meer beseffen van welke planeet ze zijn. Zo kan je bvb heel romantisch eindigen met nogmaals jullie openingsdans.
Veel plezier!
Véro



Nathalie
7-10-2014
 Meld misbruik10-1-2013 10:09:04

Wij hebben hierover ook gesproken met een catering waar we graag zouden samen werken en raadde dit ook ons af, word zelden gedaan en helaas staan de boetes van alchohol ook heel hoog! Hou het met wijn&bier en niemand zal u niks kwalijk nemen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...